سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ 2024 - 03 - 19 ساعت :
» یادداشت ها » یادداشت » مرضیه هاشمی: اهتمام و توانایی دکتر مفتح در جذب جوانان و از طرفی اشاعه طرز فکر اسلامی در جامعه است تا انجا که دشمن روزگار نسبت به فعالیت هایشان حساس شده وسعی در حذف فیزیکیشان می نماید
یادداشت - یادداشت ها - یادداشت های مهم

مرضیه هاشمی: اهتمام و توانایی دکتر مفتح در جذب جوانان و از طرفی اشاعه طرز فکر اسلامی در جامعه است تا انجا که دشمن روزگار نسبت به فعالیت هایشان حساس شده وسعی در حذف فیزیکیشان می نماید

آذر ۲۷, ۱۳۹۶ 7۰114

به گزارش تحکیم نیوز(پایگاه خبری دفتر تحکیم وحدت)
مرضیه هاشمی مسئول واحد حوزه و دانشگاه طی یاد داشتی نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم
درسال ۱۳۵۸ به دستور امام خمینی ره روز ۲۷ اذر بنام روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گزاری شد که این روز با شهادت شهید مفتح نیز مصادف بود .
شهید دکتر مفتح از جمله روحانیونی بودند که تلاش های بسیاری در زمینه تحقق انقلاب اسلامی و خصوصا وحدت حوزه و دانشگاه انجام دادند.
اما با توجه به تلاش های بی وقفه ایشان درکمال تاسف در جامعه  حال حاضر شناخت بسیار کمی نسبت به شخص ایشان خصوصا در میان قشر دانشجوی دهه ی ۷۰ که ان دوران را ندیده و لمس نکرده اند وجود دارد.
از جمله نکته ای که با بررسی شخصیت شهید مفتح می توان بدان دست یافت  اهتمام و توانایی ایشان در جذب جوانان و از طرفی اشاعه طرز فکر اسلامی در جامعه است تا انجا که دشمن روزگار نسبت به فعالیت هایشان حساس شده وسعی در حذف فیزیکیشان می نماید و در نهایت با تلاشهای فراوان گروه تروریستی فرقان دکتر مفتح به مقام رفیع شهادت می رسند.
اهمیت موضوع وحدت حوزه و دانشگاه را میتوان از سخنان مقام معظم رهبری برداشت کرد آنجا که میفرمایند “مباد ان روز که حوزه  ودانشگاه اهنگ جدایی و دوری از یکدیگر داشته باشند هم برای حوزه ها و دانشگاه ها هم برای کشور ، اینده ،تاریخ، چیز بسیار خطرناکی است .
مسله ی حال جامعه ما نبود فکر،ایده و الگو برای رسیدن به جامعه ی اسلامی نیست
بلکه مشکل عدم توجه و بی اعتمادی به قشر نخبه و دانشجو و طلبه ی جوان اگاه است!!!….
که این موضوع از ارتباط مدون و پایدار دین و علم بدست میاد که به تعبیری وحدت حوزه و دانشگاه را میتوان از ان تلقی کرد.
حضرت امام خمینی ره  تلقی که از وحدت حوزه و دانشگاه داشتند را میتوان تعبیر به وحدت فکری و عملی‌ و همچنین احترام متقابل دو قشر دانشجو و حوزوی نمود .
پیرو فرمایش حضرت امام و تاکیدات مقام معظم رهبری در لزوم اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه
اتحادیه دفتر تحکیم وحدت روز سه شنبه نشستی پیرامون بررسی وحدت حوزه و دانشگاه برگزار مینماید .

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت