شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 27 ساعت :
» اخبار » نامه انجمن های اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت به رهبر حکیم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در پی سخنرانی های ایشان در ایام اخیر و تبیین نقش و جایگاه مردم در جمهوری اسلامی
اخبار - اخبار برگزیده - اسلایدر - سرخط خبرها - نامه

نامه انجمن های اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت به رهبر حکیم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در پی سخنرانی های ایشان در ایام اخیر و تبیین نقش و جایگاه مردم در جمهوری اسلامی

دی ۲۳, ۱۴۰۲ 4۰184

درود خدا بر روح پرفتوح آن پیر جماران؛ امام راحل(ره)، که بر اندیشه ناب مردم سالاری دینی جامه عمل پوشاند و جمهوری اسلامی ایران را با همراهی مردم محقق کرد. همراهی آن مردمی که سال‌های سال در دوران طاغوت از نقش آفرینی در تصمیمات کشور دریغ می‌شدند، دوران سیاهی که تنها یک نفر و اطرافیانش در سرنوشت کشور، منابع و مردم دخیل بود، دورانی که با هر فرمانی و هر تصمیمی ولو بر ضد جامعه مدنی و گاه تنها برای خوش خوشان مستکبرانی که در لباس دوست وارد می‌شدند و کشور را از مسیر تحولات اساسی به مسیر بی‌بازده‌ای که دشمن نشان می‌داد هدایت می‌کرد، سپری می شد.

درود خدا بر آن امام امت؛ که ورای تمامی نهاد ها و ساختار های نظام، ملتی را می دید که همه چیز به انگیزه و اتحاد آن بستگی دارد.

آری! جمهوری اسلامی ایران؛ انقلابی مردمی و اسلامی به رهبری پیشوایی دینی و مردمی بر پایه اعتقادی عمیق به آموزه‌های کتابی آسمانی محقق شد؛ این پیوند دین و مردم و حکومت، رمز اصالت و بی همتا بودن نظام محسوب می شوند.

مروری بر مسیر پر فراز و نشیب این چهل و چهار سال، ما را به این نکته می رساند که هر جایی که مردم با تصور اتمام ماموریت انقلابی خود، صحنه حکومت داری را ترک نمایند، زاویه ها و انحرافات از اهداف انقلاب شدت می یابد و مشکلات عمیق تر می شوند و در هر جایی که مردم به نقش اصیل خود رجعت می‌کنند، با سربلندی از فتنه ها نجات پیدا کرده و یوم الله ها رقم می خورد.

بی شک موسم انتخابات، یکی از مهم ترین جلوه های ظهور و بروز مردم در ایجاد تحول در جامعه و تعیین‌کننده سرنوشت جامعه است. انتخابات و حضور مردم در صحنه است که هویت اسلامی انقلاب را حفظ می کند و جلوی نفوذ های انحرافی را می‌گیرد. ما دانشجویان خط امام (ره) از مکتب مرادمان آموخته ایم که عدم حضور و مسامحه در این مسئله می تواند ضربات جبران ناپذیری را به نظام وارد کند و به تبع آن به انزوای اسلام بینجامد و این امر یعنی زیرپا گذاشتن والاترین واجب الهی که همان حفظ اسلام است، امری که تمام انبیا الهی در راه حفظ آن کوشش جانفرسا نموده اند. آموخته ایم که چه بسا عدم توجه به مسئله سرنوشت کشور مان که با خون هزاران شهید تثبیت شده، می تواند گناهی در رأس گناهان کبیره باشد.

ما سربازان شما به خوبی این نکته را درک کرده ایم که امروز اگر نابسامانی و ضعف در مدیریت‌ کشور وجود دارد، باید آن را با انتخاب درست و خوب و روی کارآوردن مدیریت مردمی و اسلامی جبران کرد نه با شرکت نکردن در انتخابات.

امروز جریان حذف توده های مردم از عرصه های تصمیم‌گیری دوبازو دارد.‌ بازوی اول با دلسرد کردن مردم از صندوق رای آن ها را به قهر از صندوق فرامیخوانند تا به حاکمیت فشار سیاسی بیاورند و بازوی دوم با نادیده انگاشتن مقام تشخیص مردم به دنبال تعریف های خاص از مردم و مستضعفین هستند که با قرائت حضرتعالی از “توده مردم” در تضاد است. متاسفانه بایستی خدمت حضرتعالی اعلام بداریم که عمده احزاب و گروه های سیاسی خواسته یا ناخواسته با نادیده انگاشتن رای مردم در صدد ضربه زدن به این تکیه گاه امن و کمک به پیشبرد سیاست های دشمن هستند.‌

امام عزیز و مردم دار ما

متاسفانه به نظر میرسد که دوجناح و رسانه های وابسته به ایشان سخنرانی ها و خطابه های اخیر حضرتعالی را که همانا محوری ترین قسمت آن ها به “نقش مردم؛کرامت مردم و حق مردم در تعیین سرنوشت خویش” برمیگردد سانسور میکنند. یک جناح که همواره از اسم مردم بر علیه سرنوشت ایشان سواستفاده میکند همچنان با صدای بلند خویش قصد دارد که اجازه ندهد تا صدای “مکتب مردم سالاری حضرت امام و حضرتعالی” به گوش نخبگان و عامه جامعه برسد و یک‌جناح دیگر نیز چون در خود ضعف در ارتباط با توده مردم را میبیند سعی دارد از کنار صحبت های شما به آهستگی‌ عبور کند. یک‌جناح بعلت تغییر در سبک زندگی عملا از توده مردم عبور کرده اند و جناح دیگر در پشت درهای بسته علنا از ضعف مردم در مقام تشخیص سخن میرانند. در راس این رسانه ها صدا و سیما صرفا به پخش اخبار سخنرانی ها بسنده کرده است و متاسفانه شاهد خلاقیت آنچنانی از سمت این مدیران جهت افزایش مشارکت نیستیم.

رهبری معظم انقلاب اسلامی!

سخنرانی سه روز پیش شما مورد تدقیق و توجه جریان دانشجویی قرار گرفت.‌ ما خویش را مخاطب این سخنان دانسته و تشکلهای دانشجویی را یکی از مصادیق اصلی جریان حلقه های میانی میدانیم که نقش آن اساسا در تضاد با روش و منش احزاب است‌ لذا خدمت شما اعلام میداریم که ما انجمن های اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت به دعوت رهبر عزیز تر از جان مان جهت به صحنه کشانیدن مردم لبیک می گوییم و سعی در ادای این تواصی به حق و فریضه واجب داریم.به خوبی این نکته را می دانیم که تحقق این مهم مستلزم تلاش های قابل توجهی از سوی اقشار و سازمان های مختلف است؛ از همین رو تمام سعی خود را در دعوت از مردم و دستگاه های مختلف مرتبط در این امر از جمله شورای نگهبان، وزارت کشور، صدا و سیما، نهاد های امنیتی و اطلاعاتی و نخبگان سیاسی به کار می گیریم تا دوست و دشمن حضور پرشور مردم در صحنه را حس کنند چرا که این حضور باعث دلگرمی دوست، یاس دشمن و بیمه کشور خواهد شد.

ان شاءالله…

اسامی تشکل های امضا کننده نامه:

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیرجان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)قزوین

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جهرم

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریعتی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد بندرعباس

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد ارومیه

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

admin99

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت