یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 27 ساعت :
» بیانیه ها » بیانیه » نامه درخواست دفتر تحکیم وحدت در رسیدگی به شفافیت در قرار دادهای صداوسیما خطاب به رئیس سازمان بازرسی کل کشور:
بیانیه - بیانیه ها

نامه درخواست دفتر تحکیم وحدت در رسیدگی به شفافیت در قرار دادهای صداوسیما خطاب به رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

خرداد ۱۳, ۱۳۹۹ 6۰123

جناب حجت الاسلام و المسلمین درویشیان
رئیس محترم سازمان بازرسی کل کشور
سلام علیکم
همانطور که مستحضرید با استناد به بند (ب) ماده ۳ قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد ، سازمان صداوسیما مکلف بوده است که متن قراردادهای مربوط به معاملات متوسط و بالاتر موضوع قانون برگزاری مناقصات که به روش مناقصه، مزایده، ترک تشریفات و غیره منعقد می گردد و همچنین اسناد و ضمائم آنها و هرگونه الحاق، اصلاح، فسخ، ابطال و خاتمه قرارداد پیش از موعد و تغییر آن و نیز کلیه پرداختها، را در پایگاه اطلاعات قراردادها ثبت کند. این پایگاه از چند سال پیش توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور راه‌اندازی شده و امکان بارگذاری متن قراردادهای موضوع این بند فراهم شده است. اما علیرغم مطالباتی که جهت شفافیت موارد مذکور وجود داشته است ، این اطلاعات ثبت نگردیده است. بنا بر تبصره ی ۲ همان قانون ، تأخیر در ورود اطلاعات مذکور در بندهای فوق یا ورود ناقص اطلاعات یا ورود اطلاعات بر خلاف واقع در پایگاههای مذکور ، تخلف محسوب می شود و متخلف به شش ماه تا سه سال انفصال موقت از خدمت در دستگاههای موضوع بندهای (الف)، (ب) و (ج) ماده (۲) این قانون محکوم می گردد.
با توجه به توضیحات ارائه شده ، از جنابعالی تقاضا می گردد جهت پیگیری این مطلب و احقاق حق آگاهی و نظارت مردمی ، اقدامات قانونی لازم را مبذول بفرمایید.
رونوشت:


جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر محسنی اژه ای ؛ نماینده ی محترم قوه ی قضائیه در شورای نظارت برصداوسیما

جناب آقای دکتر عادل آذر ؛ رئیس محترم دیوان محاسبات کشور

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت