شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 27 ساعت :
» مصاحبه ها » مصاحبه » مسئول واحد سیاسی دفتر تحکیم وحدت: دستگاه دپیلماسی باید مقاومت را محور سخنرانی خود قرار دهد.
مصاحبه - مصاحبه ها

مسئول واحد سیاسی دفتر تحکیم وحدت: دستگاه دپیلماسی باید مقاومت را محور سخنرانی خود قرار دهد.

مهر ۷, ۱۳۹۸ 5۰74

دانشور خدابنده‌لو در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به نیویورک اظهار کرد: با کمال گستاخی سه کشور اروپایی یعنی انگلیس، آلمان و فرانسه ایران را محکوم حمله به تاسیسات آرامکو می‌دانند که این نوع برخورد حاکی از دنباله روی بی چون و چرای آنها از سیاست‌های اتهامی رژیم آمریکا است؛ اما روحانی به حالت ذلت‌باری با سران سه کشور مذکور دیدار می‌کند.

در همین ارتباط وی بیان کرد: تکلیف آمریکا که روشن است، دولتمردان دیپلمات به هیچ وجه نباید با آمریکا مذاکره کنند، متاسفانه دیدارهای روحانی در نشست سازمان ملل همراه با اقتدار و عزت جمهوری اسلامی نبوده است و البته از دستگاه دیپلماسی و رئیس جمهور نمی‌توان انتظار جندانی داشت؛ چرا که آن‌ها همه حیات و نجات کشور را در تعامل و مذاکره با غرب می‌دانند، به همین دلیل تاثیر مکرون بر روحانی بیشتر از دلسوزان نظام است؛ بنابراین نمی‌توان از دولت توقع داشت که از موضع عزت و اقتدار وارد شود.

مسئول واحد سیاسی دفتر تحکیم وحدت اضافه کرد: از دستگاه دیپلماسی انتظار می‌رود با توجه به بدعهدی‌های مکرر اروپا دستگاه دیپلماسی توجه به منطقه و محور مقاومت را در اولویت خود قرار دهد.

وی عنوان کرد: دیدار رییس جمهور با جانسون و سران کشورهای که از محدود کردن بیشتر هسته‌ای ایران و توافق‌های جدید از جمله معاهده MTCR رژیم کنترلی فناوری موشکی و منطقه توافقات دیگر حرف می‌زنند، با جمهوری عزت در تضاد است.
خدابنده‌لو در پایان خاطرنشان کرد: ابتکار «ائتلاف امید، صلح هرمز»، با توجه به حضور شش کشور حاشیه خلیج فارس در ائتلاف آمریکا نمی‌تواند نتیجه مطلوبی داشته باشد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت