جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 26 ساعت :
» مصاحبه ها » مصاحبه » خدابنده لو مسئول واحد سیاسی اتحادیه: بیم آن می‌رود که با وعده‌های غیر عملیاتی اروپائی‌ها، بازگشت از سه گام کاهش تعهدات برجامی اتفاق بیفتد.
مصاحبه - مصاحبه ها

خدابنده لو مسئول واحد سیاسی اتحادیه: بیم آن می‌رود که با وعده‌های غیر عملیاتی اروپائی‌ها، بازگشت از سه گام کاهش تعهدات برجامی اتفاق بیفتد.

شهریور ۲۱, ۱۳۹۸ 5۰109

خدابنده لو مسئول واحد سیاسی دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، گفت: علاوه بر آمریکا اروپا هم به هیچ یک از تعهداتش ذیل برجام عمل نکرده است؛ بنابراین باید در راستای تحقق منافع ملی گام های کاهش تعهدات برجامی با جدیت و سرعت بیشتری برداشته شود تا اهتمام و عزم دولتمردان را در مقابل گستاخی طرف مقابل به نمایش بگذارد.

وی با تاکید بر اینکه دولتمردان باید از ارسال پیام هایی که حکایت از بازکردن خطوط جدید مذاکره است خودداری کنند، افزود: در پیام ها و صحبت های رئیس جمهور و وزیر خارجه بازگشت به اجرای کامل تعهدات برجام با انجام برخی از تعهدات اروپایی به گوش می رسد و این در حالی است که آنها باید به طور قاطع بر عدم مذاکره در خصوص دیگر حوزه ها مانند موشکی و منطقه ای تاکید کنند و خواستار انجام کامل تعهدات طرف های مقابل ذیل برجام باشند.

مسئول واحد سیاسی دفتر تحکیم وحدت گفت: باید به این نکته توجه داشت که تاکنون هر اقدام و عملی که توانسته باشد بر اقتصاد و سیاست ایران فشار وارد کند توسط اروپایی ها و آمریکا انجام شده است و با گذر از روزهای سخت تحریم، کشور با اتکا به توان داخلی و گفتمان مقاومت در حال جوشیدن است و این نوع نگاه است که طرف های اروپایی را درمانده کرده و با پیشنهاداتی سعی در متوقف کردن این نوع از اراده نظام را دارند.

خدابنده لو با اشاره به اینکه خط اعتباری پیشنهاد شده از سوی فرانسه در مقایسه با درآمدهای نفتی ایران بسیار ناچیز و اثرات قابل توجهی ندارد، بیان کرد: استقبال عراقچی از ایجاد خط اعتباری ۱۵ میلیارد یورویی فرانسه ذیل اینستکس بیشتر از اینکه به نفع کشور باشد به نفع شرکت های فرانسوی و اروپایی است که می تواند رکود اقتصادی اروپا را از این حالت خارج کند. و از طرفی هم که پیشنهادات آنان قطعا بدون پیش شرط نیست و ایران علاوه بر انجام کامل تعهدات برجام باید با پذیرش محدودیت های بیشتر از برجام در هسته ای، اجرای کامل FATF و مهم تر از همه شروع مذاکرات در زمینه های موشکی و منطقه ای را آغاز کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت ملزم به پذیرش شروط متعدد طرف های مقابل در برجام نیست، اضافه کرد: بیم آن می رود که در مذاکرات آتی با وعده های غیرعملیاتی طرف های اروپایی بازگشت از سه گام برداشته شده کاهش تعهدات برجامی اتفاق بیفتد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت