جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 26 ساعت :
» اخبار » تحکیمی ها » تعداد دفاتر تحکیم وحدت تا قبل از مهلت تعیین شده، قانونی می‌شود
تحکیمی ها

تعداد دفاتر تحکیم وحدت تا قبل از مهلت تعیین شده، قانونی می‌شود

اسفند ۱۷, ۱۳۹۲ 3۰330

علی بیانی دبیر دفتر تحکیم وحدت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس اظهار داشت: آنچه که در ابتدا باید بدان اشاره کنم بحث انتخابات دفتر تحکیم وحدت در ۲۶ مهر ۹۲ است. این انتخابات خدشه‌ناپذیر است و مراجع قانونی نیز آن را تایید کردند و در این انتخابات نماینده هیات نظارت وزارت علوم نیز حضور پیدا کرد و انتخابات دفتر تحکیم وحدت به تایید آن هیات رسید.

وی افزود: حال بعضی رسانه‌ها به این موضوع دامن می‌زنند که انتخابات دفتر تحکیم غیرقانونی بوده است که درخصوص این سخنان بی‌پایه دفتر تحکیم وحدت می‌تواند آن را پیگیری قانونی کند اما ما رسالت خود را در این موارد نمی‌بینیم و نیازی به چنین اقداماتی در خود نمی‌بینیم و هیچگاه سیاست‌هایمان را با این سخنان و اقدامات تغییر نخواهیم داد.

بیانی تصریح کرد: مسئله دیگری که بعضی رسانه‌ها پیرامون آن اقداماتی انجام می‌دهند زیر سوال بردن دفتر تحکیم وحدت است. ما براساس رای مرجع قانونی تا پایان مهر ۹۳ فرصت داریم تعداد دفاتر تحکیم وحدت را به حد قانونی برسانیم و با توجه به فعالیت‌هایی که صورت می‌گیرد قطعا زودتر از موعد مقرر این مسئله رفع خواهد شد.

دبیر دفتر تحکیم وحدت خاطرنشان کرد: از برخی انجمن‌ها اسم برده می‌شود در حالی که آنان وجود خارجی ندارند یا در شورای مرکزی‌شان اقدام خاص و کار تشکیلاتی صورت نمی‌گیرد این در حالی است که ما تا به حال در این‌باره سکوت کرده بودیم.

وی پیرامون اعتراض برخی انجمن‌های اسلامی به دفتر تحکیم وحدت گفت: ۴ انجمن اسلامی به دفتر تحکیم اعتراض دارند و ادعا دارند که آنان باید عضو دفتر تحکیم شوند البته این انجمن‌ها در این‌خصوص می‌توانند معترض باشند چراکه درخواست عضویت داده‌اند و ما علل عدم پذیرش آنان را در زمان معینی پاسخ خواهیم گفت.

بیانی ادامه داد: اما تعدادی انجمن‌های اسلامی وجود دارند که تا به حال هیچگونه ارتباطی با دفتر تحکیم وحدت نداشتند و حال انتظار دارند که عضو دفتر تحکیم شوند. این روند غیرقانونی، غیرمنطقی و خلاف کار تشکیلاتی است که انجمنی بخواهد از بیرون بیاید و الساعه عضو دفتر تحکیم وحدت شود.

«اگر دفتر تحکیم وحدت را قبول داریم طبق روال و ضوابط مراحل عضویت را طی کنید همانطور که در ۳ سال اخیر ۸ انجمن اسلامی بدون هیچ مشکلی به عضویت دفتر تحکیم در آمدند»

دبیر دفتر تحکیم وحدت پیرامون اعلام خروج ۳ انجمن اسلامی از این اتحادیه دانشجویی گفت: ۳ انجمن اسلامی علوم‌پزشکی شیراز، لرستان و مشهد وجود دارند که قانونا عضو دفتر تحکیم وحدت هستند و در نشست‌های ما به عنوان اعضای دارای حق رای حضور دارند در خصوص خروج آنان از دفتر تحکیم تنها دو مصاحبه مشاهده شده است که قاعدتا هیچ منطق و قانونی این روند را نمی‌پذیرد.

بیانی در پایان خاطرنشان کرد: آیین‌نامه تشکل‌های دانشجویی یک روال مشخصی را برای خارج شدن از یک اتحادیه مشخص کرده است اما برای این سه انجمن هیچ‌یک از این روال قانونی طی نشده است البته ما از آنان می‌خواهیم تعاملشان را مانند گذشته با دفتر تحکیم ادامه دهند و به فکر اعتلای این تشکل دانشجویی باشند.

انتهای پیام/

منبع خبر:

فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت