سه شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 05 - 07 ساعت :
» اخبار » تحکیمی ها » دولت با برکناری مدیران فاسد اندکی از قصور انجام گرفته در دست اندازی‌ به بیت‌المال را جبران کند
تحکیمی ها

دولت با برکناری مدیران فاسد اندکی از قصور انجام گرفته در دست اندازی‌ به بیت‌المال را جبران کند

تیر ۲۳, ۱۳۹۵ 7۰67

به گزارش تحکیم نیوز(پایگاه اطلاع رسانی دفتر تحکیم وحدت)؛سیدمهدی فاطمی‌ابهری عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت با اشاره به سخنان اخیر علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس، گفت: متاسفانه بعد از سخنان آقای زاکانی شاهد افشای برخی از دست اندازی‌ها به بیت‌المال از سوی دولتمردان دولت تدبیر و امید بوده‌ایم که در این بین نقش حسین فریدون برادر رئیس جمهور و حلقه اطرافیان او کاملا خاص و ویژه است.

وی ادامه داد: طبق گفته آقای زاکانی قراردادهای جدید نفتی با دریافت پورسانت‌های میلیاردی از سوی این حلقه منعقد شده است که این امر یادآور قراردادهای کرسنت و زیان‌های فاجعه‌بار آن برای کشور است.  همچنین طبق این اظهارات دو نفر بدهکار بانکی که حسین فریدون پشت سر آنهاست، از بانک ملت ۴۰۰ میلیون درهم با کارمزد صفر تسهیلات دریافت کرده‌اند و پس از تبدیل این پول در صرافی‌ها مجددا آن را در خود بانک ملت با سود سالانه ۲۴ درصد سرمایه‌گذاری کردند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: گویا آقای فریدون ایفاگر نقش «جونیور» در دولت تدبیر و امید است، نقشی که بازیگر اصلی آن مهدی هاشمی مدتی است به خاطر محکومیت برای جرایم مشابه و اعمال نفوذها در قراردادهای نفتی و ملی به جهت اخذ پورسانت در زندان به سر می‌برد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب به روشنی رسوایی‌های مالی دولت را توصیف کردند و از آنها به عنوان هجوم به ارزش‌ها، غیر منصفانه، ظالمانه، نامشروع، گناه و خیانت به آرمان‌های انقلاب اسلامی یاد کردند و خواستار برخورد جدی و جبران این اتفاقات شدند، حال باید ببینیم آیا دولت با برکناری مدیران فاسد و وزیران خاطی از جمله برادر رئیس جمهور اندکی از قصور انجام گرفته را جبران می‌کند یا با تعلل در این کار نزد افکار عمومی سلامت اقتصادی تمام دولت را خدشه‌دار خواهد کرد.

عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت تاکید کرد: مجلس نیز موظف است در صورت کوتاهی دولت به این موضوع ورود کرده و با طرح سوال و استیضاح وزرای سهل انگار به وظیفه نظارتی خود عمل کند که البته امیدواریم تصمیم گیری‌ها و کنش‌های نمایندگان مجلس فعلی تحت تاثیر ورود چنین پولهای کثیفی به انتخابات نشده باشد.

ابهری افزود: همانطوری که علمای قدیم گفته‌اند: « وای به حال روزی که حکام، تجارت کنند و وای به روزی که تجار، حکمروایی کنند»، که متاسفانه این جمله مصداق امروز کشور ماست که مرز بین تجار و سیاسیون کمرنگ شده و از زمان دولت تکنوکرات سازندگی بسیاری از مدیران با رانتهای دولتی وارد فعالیت‌های اقتصادی شده‌اند.

وی در خاتمه گفت: می‌توان گفت این دولت از همان قشر برخواسته است و متاسفانه این فیش‌ها و بسیاری از مسایل فاش شده و نشده ناشی از همین سبک مدیریتی است که امیدواریم هرچه زودتر اصلاح شود تا مردم بیش از این بی‌اعتماد نشده‌اند.

منبع: فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت