سه شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 05 - 06 ساعت :
» اخبار » تحکیمی ها » ذره‌ای از حق مسلم و مشروع دانشجویان مبنی بر آزادی بیان کوتاه نخواهیم آمد
تحکیمی ها

ذره‌ای از حق مسلم و مشروع دانشجویان مبنی بر آزادی بیان کوتاه نخواهیم آمد

مرداد ۱۸, ۱۳۹۵ 6۰142

دفتر تحکیم وحدت در بیانیه‌ای با اشاره به شکایت فرمانداری و دانشگاه قزوین از تشکل‌های دانشجویی این استان و ضمن ابراز همداری با این تشکل‌ها اعلام کرد: تا به پایان رسیدن این غائله همراه و همگام شما هستیم و ذره‌ای از حق مسلم و مشروع دانشجویان مبنی بر آزادی بیان کوتاه نخواهیم آمد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بنده دلم میخواهد این جوانان ما شما دانشجویان؛ … روی این ریزترین پدیده‌های سیاسی دنیا فکر کنید و تحلیل بدهید. گیرم که تحلیلی هم بدهید که خلاف واقع باشد؛ باشد! خدا لعنت کند آن دستهایی را که تلاش کرده‌اند و می‌کنند که قشر جوان و دانشگاه ما را غیر سیاسی کنند. کشوری که جوانانش سیاسی نباشند، اصلاً توی باغ مسائل سیاسی نیستند، مسائل سیاسی دنیا را نمی‌فهمند، جریانهای سیاسی دنیا را نمی‌فهمند و تحلیل درست ندارند. مگر چنین کشوری می‌تواند بر دوش مردم، حکومت و حرکت و مبارزه و جهاد کند!؟ بله؛ اگر حکومت استبدادی باشد، می‌شود.» ( بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان ۱۲ آبان ۱۳۷۲)

«استفاده از علامت تعجب‌های مکرر» و «استفاده از این تعبیر ساختار شکنانه و محرک: این هشدار کاملا جدی است» دلایل معاونت فرهنگی(!) دانشگاه قزوین و فرمانداری قزوین برای شکایت از تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه است!!!
یادی کنیم از سخنان پربار رئیس جمهور، در ۱۶ آذر۱۳۹۴:
«البته نظر من این است که شاید اشتباه کنم همه آن چیزی که به من گفته می‌شود و خودم هم همین را حس می‌کنم که فضای دانشگاه سال ۹۴ نسبت به ۹۲ زمین تا آسمان فرق کرده است، ممکن است هنوز هم فضا امنیتی باشد و من نمی‌پسندم. ما فضای امن می‌خواهیم نه فضای امنیتی.»

جناب رئیس جمهور:

مطلع هستید در دولت شما، در دولتی که شعار ۱۶ آذر آن «فضای امن، نه فضای امنیتی » بود، مسئولین و منصوبین شما فعالین دانشجویی را به جرم آزادی بیان به دادگاه می‌کشانند و توسط نهادهای مستقیم دولتی، برخورد امنیتی می‌کنند؟ آن هم با دلایلی مانند استفاده از علامت تعجب!!!

توزیع بیانیه‌ای ۴ صفحه‌ای که در تحلیل مسائل منطقه است، حرکتی انقلابی بوده که شایسته تقدیر می‌باشد. مطلع هستید که مسئولین فرهنگی(!!!) دانشگاه، سعی در خاموش کردن فکر و حرکت انقلابی دانشجویان خود دارد؟
«اگر واقعا دانشگاه سال ۹۴ با ۹۱ فرق نکرده، حتما ما بعنوان دولت یازدهم محکومیم» (رئیس جمهور، ۱۶ آذر ۱۳۹۴)

وزیر محترم علوم:

حالا که فضای دانشگاه‌ها به سمت ِ خفقان در دولت سازندگی می‌رود، چه کسی محکوم است؟!
اکنون عدم آزادی بیان تا حدی است که سه تشکل دانشجویی به علت نوشتن بیانیه‌ای به مناسبت «چهلمین روز شهادت مدافعان حرم در خان طومان سوریه» به دادگاه فراخوانده شدند! به راستی چه کسی محکوم است؟!

اتفاق اخیر، یادآور خاطرات مشترک برای تشکل‌های انقلابی درون دانشگاه‌هاست.

ما ضمن ابراز همدردی با تشکل‌های دانشجویی مظلوم و انقلابی این دانشگاه، اعلام می‌داریم تا به پایان رسیدن این غائله همراه و همگام شما هستیم و ذره‌ای از حق مسلم و مشروع دانشجویان مبنی بر آزادی بیان کوتاه نخواهیم آمد.

« شماها (مسئولان و مدیران آموزش‌عالی) خیلی مسئولید، خیلی باید مراقب باشید؛ مراقب باشید محیط دانشگاه یک جایگاهی نشود برای واگرایی از انقلاب و مفاهیم انقلاب و ارزشهای انقلاب، از تدیّن، از انقلابیگری، از یاد و نام امام بزرگوار؛ این جزو الزامات حتمی است.» (بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه‌‌ها)

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت