دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 29 ساعت :
» اخبار » تحکیمی ها » مسئولان بگویند عزتی که قرار بود برجام بیاورد چه شد؟/ دولت صنعت هسته‌ای را به روزهای قبل مذاکرات بازگرداند
تحکیمی ها

مسئولان بگویند عزتی که قرار بود برجام بیاورد چه شد؟/ دولت صنعت هسته‌ای را به روزهای قبل مذاکرات بازگرداند

مرداد ۱۹, ۱۳۹۵ 7۰170

صادق آقاجری دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا در رابطه با برجام، گفت: متاسفانه دولت یازدهم از روز اول تمام هم‌وغم خود را مسئله سیاست خارجی قرار داد و در سایر حوزه‌ها تقریبا کار خاصی را پیش نبرد، حتی کارهای خوبی که از دولت گذشته باقی مانده بود مانند مسکن مهر و غیره را عملا تعطیل کرد، به همین دلیل امروز نمی‌تواند به راحتی از نوع نگاه خود به سیاست‌خارجی دست بردارد، چون می‌داند این کار به حیثیت و آبروی سیاسی دولتمردان لطمه جدی وارد می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه برجام برای مردم هیچ نتیجه مثبتی نداشت، گفت: برجام قرار بود برای ما عزت بیاورد ولی اینگونه نشد، دولتمردان باید به مردم پاسخگو باشند و بگویند عزتی که برجام قرار بود با خود بیاورد چه شد؟

این فعال دانشجویی تصریح کرد: البته دوستداران انقلاب و همچنین مقام معظم رهبری از ابتدا چنین آینده‌ای را برای مذاکرات و برجام پیش بینی می‌کردند، مقام معظم رهبری هم بارها تصریح کردند که من به مذاکرات خوش‌بین نیستم، همچنین اخیرا هم فرمودند برجام قرار بود تحریم‌ها را لغو کند که این کار انجام نشد، امروز هم خود کسانی که در دولت مسئولیت دارند مانند آقایان صالحی و سیف نیز گفته‌اند از برجام چیزی عاید کشور نشده است.

آقاجری اضافه کرد: امروز دولت تصور می‌کند که اگر برجام را پاره کرده و دوباره آب سنگین اراک را راه‌اندازی  کند در دیدگان مردم به متهم ردیف اول شرایط کنونی تبدیل می‌شود پس به همین دلیل چنین کاری را انجام نمی‌دهد.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت گفت: مطمئنا تاکنون مردم متوجه این شده‌اند که برجام فایده‌ای برای کشور نداشته و اعتماد به امریکا از اساس اشتباه است. امروز اگر دولت با اقدامی انقلابی صنعت هسته‌ای و همه مسائل را به حالت اول و به حالت قبل از مذاکرات برگرداند می‌تواند چهره خود را بین مردم ترمیم کند که امیدواریم چنین اتفاقی رخ بدهد. البته با سخنان اخیر آقای روحانی که بیشتر به توهم در مورد برجام شباهت دارد، چنین کاری بعید به نظر می‌رسد.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: از روز اولی که دولت سرکار آمد با این شعار کاذب و پوشالی که ما در دنیا منزوی هستیم و باید به سوی تعامل با دنیا برویم کار خود را شروع کرد. اما ما دیدیم در این سه سال که اعتدالیون به جای انقلابیون سکان‌دار دیپلماسی جمهوری اسلامی شدند نه‌تنها عزت مضاعفی ایجاد نشد بلکه عزت و غرور ملت ایران در دنیا  و منطقه لکه‌دار شد.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت تصریح کرد: کسانی که کمی مطالعه دیپلماسی عمومی داشته باشند و چشمان خود را برروی واقعیات دنیای کنونی نبندند، مشخصا می‌توانند درک کنند که از اساس اعتماد به امریکا کار اشتباهی است. برای فهمیدن این موضوع کافیست سرگذشت مقابله امریکایی‌ها با مخالفانشان را مطالعه کنید آن‌گاه متوجه خواهید شد که چگونه امریکایی‌ها دشمنان خود را در صورت کمی عقب نشینی به زانو درمی‌آورند و آنها را تحقیر می‌کنند.

وی گفت: البته این منطق کفار و مستکبران جهانی است و خداوند متعال نیز در قران کریم تصریح می‌کند که کفار از شما راضی نمی‌شوند مگر شما را به دین خود درآورند. برای مردم این بدعهدی امریکا مشخص بود البته امیدواریم دولت‌مردان ما نیز از این مسئله درس بگیرند و در رفتار دیپلماتیک خود با مستکبران تغییری درخور شان انقلاب اسلامی ایجاد کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 4.50

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت