جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 05 - 03 ساعت :
» اخبار » تحکیمی ها » سرکوب گاز انبری نشان ازعدم توان اقناع و پاسخ گویی دولت دارد
تحکیمی ها

سرکوب گاز انبری نشان ازعدم توان اقناع و پاسخ گویی دولت دارد

مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ 7۰68

جبهه فرهنگی انقلاب دانشگاه پیام نور مرکز مشهد نامه ای را به شرح زیر خطاب به روحانی نوشتند:

مطالبات دانشجویی هیچ علقه ای وعقد اخوتی با هیچ شخص و جریانی ندارد.

پس از تلاش های مستمر در جهت بستن دهان مخالفان و منتقدین رسانه ای و اشخاص و جریان ها در دولتی که شعار ” زنده باد مخالف من ” سر می دهد ، این بار قرعه به نام تشکل های انقلابی در دانشگاه ها افتاده است تا بار دیگر شاهد عدم پاسخ و برخورد منطقی از سوی دولتی باشیم که از ابتدای شروع به کارش و حتی قبل تر از آن ، در مناظرات انتخاباتی دم از احقاق حقوق اقشار مختلف جامعه، به ویژه دانشگاهیان می زد .
جناب رئیس جمهور ، شما که به زعم دوستانتان از مفاخر امنیت ملی کشور هستید ، مگر غیر از این است که سرکوب گاز انبری نشان از اقدام دولتی دارد که توان اقناع و پاسخ گویی عملکرد خویش را ندارد؟؟
امروز دوباره شاهد زنده شدن فضای امنیتی و حرکت های گاز انبری در دورانی هستیم که شما خود را حقوقدان خواندید و نه سرهنگ !!!
(البته اگر دوباره به علت نقد و انتقاد و گذاشتن چند علامت تعجب از سوی دانشجویان و دانشگاهیان که بی طرفانه و تنها و تنها از سر دلسوزی جامعه ، نگران عملکرد قوه ی مجریه ی ملت خویش هستند ، به جهنم و دادگاه فرا خوانده نشوند. )
شما و منتصبینتان به خوبی در این سه سال نشان داده اید که بر خلاف ادعا هایتان هیچ نگاه درستی به دانشگاه و فعالیت های دانشجویی ندارید . عمق این فاجعه را می توان در سخنان وزیر علوم محترمتان که با جسارت تمام اظهار می کنند: برنامه ی فرهنگی مشخصی برای دانشگاه ها نداریم !!،،، درک کرد .
در به کار گیری توان و پتانسیل نیرو های جوان و متخصص موجود در عرصه های علمی ، اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی نیز باید گفت: نه تنها هیچ اقدامی صورت نگرفته است ،  بلکه به دلیل عدم توانایی در توجیه و دفاع از عملکردتان ، با ایجاد فضای امنیتی در دانشگاه و امن برای خودتان حتی تحمل مطرح شدن چند پرسش و مطالبه ی به حق از سوی جامعه ی دانشگاهی را ندارید .
اقدام ناشیانه ی اخیر مریدانتان در فرمانداری قزوین و مسئولین فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) که شما عضویت در هیئت امنای آن را نیز بر عهده دارید ، در ارسال احضاریه برای مسئولین نهادهای دانشجویی( بسیج دانشجویی و تشکلهای انجمن اسلامی و جامعه اسلامی) به خوبی گویای این مسئله است .
معاونان فرهنگی وزارت علوم به جای برنامه ریزی و تمرکز در امر مهم فرهنگ و مقوله ی تهاجمات فرهنگی به خصوص در قبال دانشگاه و قشر جوان، نه تنها برخلاف منویات رهبری عزیز در دیدار با دانشجویان که چندان زمانی از آن نمیگذرد، هیچ حمایتی از تشکل های رسمی، انقلابی و دلسوز دانشگاه ها نمی کنند؛ بلکه با سنگ اندازی و کار شکنی و عمل خلاف قانون عرصه را بر آنان تنگ کرده و شاهد خروج یک به یک آن ها از شوراهای فرهنگی دانشگاه ها وبهانه تراشی های متعدد جهت فراهم نکردن امکانات و برطرف کردن موانع پیش رویشان هستیم .
هم کیشانتان در وزارت علوم و فناوری و دانشگاه ها این گونه اقدامات را به سر حد خود رسانده اند و موجی از نارضایتی را در بدنه ی اصیل جنبش دانشجویی پدید آورده اند.
دراینجا سوالی در مظهرتان پیش می آید که:

درشرایطی که دانشجو وظیفه ی جریان سازی جامعه را برعهده دارد،نقش وی در مراکز تصمیم گیری قوه ی مجریه و ایضا دانشگاه ها کجاست؟؟
مسئولین فرهنگیتان تا به کی میخواهند باسیاست زدگی وظیفه خطیر  و مسئولیت شرعی خود در قبال دانشگاه ها را نادیده گرفته و تمام هم و غم شان بجای خدمت به دانشجو، حمایت از گروه هایی باشد که بویی از حقانیت  و حق مردم نبرده اند و اوج هنر و دغدغه شان دیدار با فتنه گرانی است که ۷ سال را بجهت خیانت و اقدامات براندازانه علیه ملت و انقلاب در زندان ها گذرانده اند..!

ما وارثان و ادامه دهنده ی راه همان سه شهید گران قدری هستیم که در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ فریاد آزادی خواهی و احقاق حقوق ملت را سر دادند وباید به جناب عالی هشدار دهیم که هر لحظه ممکن است این سونامی عظیم بر سر دولتمردانتان هوار شود و این دیوار مصونیتی که توسط مدیران سینه چاکتان در وزارتین علوم و کشور ساخته اید، فرو ریزد؛
و آن وقت است که دیگر دولتتان زیر هجمه ی مطالبات بحق جنبش  دانشجویی و پویش های مردمی به استیصال در خواهد آمد .
پر واضح است که فضا در سال آخر مسئولیتتان  که سال پاسخگویی به وعده های عمل نشده ی شما در چرخیدن چرخهای اقتصادی (صنعت ، معیشت و هسته ای است)، با شکست و تاریکی آفتاب تابان برجامتان که نه عزتی برای ما آورد و نه توهمات جنابتان در قبال سایه شوم جنگ را برطرف می کند؛ از آنچه هم اکنون است، غلیظ تر شود.

باید گفت که سال سختی را خواهید گذراند.. که ما تمامی این اقدامات دست اندر کارانتان رابجهت فرار شما از پاسخگویی به ملت و مطالبه از سوی جامعه ی دانشگاهی می دانیم.
دانشگاهی که قهرمانان برجامتان هرگز جرات حضور در آن و مواجهه با پرسش های بی شمار نخبگان و متخصصین دانشگاهی بنا به  آنچه که مرقوم داشته اند را ندارند.
جناب رئیس جمهور ، یادتان نرود که دانشگاه محل آزادی بیان و آزادی پس از بیان است . آزادی پس از بیان این نیست که تا نقدی بر شما و دولتتان بر آمد ، اشخاص را بی سواد و بی شناسنامه بخوانید و شاهد بسته شدن دهان و احضار آنان به دادگاه ها باشیم. یادمان نرود که ” ادب مرد به ز دولت اوست “.
متاسفانه به جای آنکه در جهت پیشرو ی اهداف نظام انقلاب و هموارسازی مسیر به سوی تمدن سازی نوین اسلامی پیش برویم، باید شاهد این کوته بینی ها و نابخردی ها در مراکز کلیدی نظام من جمله دانشگاه ها باشیم تا باز هم  خبری از همت و حرکت در راه الگو سازی اسلامی ایرانی – سبک زندگی صحیح دینی – نهضت تولید علم – اقتصاد درون زا وشفاف سازی سیاسی و مقابله با تهاجمات فرهنگی نباشد.

با این تفاسیر خاطرتان جمع باشد که بدون اقدامی اساسی درجهت اهداف انقلاب و پاسخگویی در خصوص عملکردتان نسبت به  مردم، پایگاه اجتماعی و اقبال عمومی نخواهید داشت و چگونه میخواهید  ۹ماه دیگر در زمان انتخابات از مردم التماس دعا هم داشته باشید؟!.

اما جامعه دانشگاهی برخلاف دولت تمدید و امید، همچون گذشته سعی در حرکت  در این میدان عظیم خدمت ومجاهدت را دارد و تلاش می کند با “بصیرتی عمارگون و استقامتی مالک اشتر وار ” و باتحمل مشکلات، زمینه رشد ونمو جامعه وبالارفتن ظرفیتهای ملت بمنظور آماده شدن برای جامعه مهدوی زیر سایه ولایت را فراهم سازد.

درپایان هم یادی می کنیم از سخنان مولایمان درقبال این امر مهم:

جوانان عزیز؛ کشور مال شماست. فردا مال شماست. امروز هم مال شماست؛ بدانید شما اگر در میدان باشید؛ شما اگر با ایمان به خدا و توکل به خدا حرکت کنید؛ شما اگر باور به خود داشته باشید؛ آمریکا و بزرگتر از آمریکا هیچ غلطی نمیتوانند بکنند.

جبهه فرهنگی انقلاب پیام نور مرکز مشهد:

✔️انجمن اسلامی دانشجویان پیام نور مشهد (تحکیم وحدت)

✔️بسیج دانشجویی حوزه امام هادی (ع) پیام نورمشهد
✔️هیئت دانشجویی روضه الحسین(ع) پیام نور مشهد
✔️کانون قرآن و عترت پیام نور مشهد
✔️کانون فرهنگی مهدویت (عج) پیام نور مشهد
✔️کانون جامعه دانشجویان پیام نور مشهد
✔️کانون اقامه نماز پیام نور مشهد
✔️کانون عفاف و حجاب پیام نور مشهد

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت