شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 27 ساعت :
» اخبار » تحکیمی ها » غرب بعد از برجام برای خدشه‌دار کردن عزت ما در سایر بحث‌ها دندان طمع تیز کرده‌است
تحکیمی ها

غرب بعد از برجام برای خدشه‌دار کردن عزت ما در سایر بحث‌ها دندان طمع تیز کرده‌است

مرداد ۲۳, ۱۳۹۵ 4۰212

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) طی بیانیه ای نسبت به مذاکرات صورت گرفته در مسائلی غیر از موضوعات هسته ای و خصوصا مذاکره درباره حقوق بشر، بیانیه ای صادر کرد.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است :

بسم رب المستضعفین

از روزی که انقلاب اسلامی ایران  در سال ۵۷ به پیروزی رسید همین شیاطین کوچک و بزرگ دست به دست هم دادند تا با ترفند های متفاوت راه این انقلاب را سد کنند و از گستشرش و نفوذ آن جلوگیری کنند .

اولین اقدام آن ها ترور و جنگ نظامی بود که به دلیل رشادت های سربازان روح الله در ۸ سال دفاع مقدس ایادی استکبار نتوانستند کاری از پیش ببرند و انقلاب ریشه هایش مستحکم تر شد.در طول این ۳۸ سال که از وقوع انقلاب اسلامی می گذرد ، استکبار جهانی و نظام سلطه راه های متفاوتی را پیش گرفتند که بدون جنگ نظامی بتوانند ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی را از بین ببرند که خوشبختانه تاکنون ناموفق بوده اند.

اخرین و پیچیده ترین حربه آن ها ساختار تحریم های ظالمانه است که از طریق مجامع بین المللی پیگیری میشود .این تحریم ها در چند موضوع مختلف از قبیل ،هسته ای، حمایت از تروریسم، موشکی و حقوق بشر می باشد .در بعضی از این مسائل ما به دلیل شرایط خاص مانند قضیه هسته ای مجبور به مذاکره شدیم که متاسفانه نتیجه اسفبار این مذاکره  تبدیل شد به توافقنامه ای به نام برجام که طبق فرموده مقام معظم رهبری و بسیاری از مسئولین کشوری ولشکری هیچ فایده ای برای کشور نداشته است .

از انجایی که قضیه هسته ای به فرموده رهبری معظم انقلاب بهانه است وان ها به دنبال استحاله ویا ازبین بردن انقلاب اسلامی هستند ،بعد از امتیاز گرفتن از دولت جمهوری اسلامی در برجام ،طرف غربی دندان طمع را تیز کرده است تا بتواند در سایر بحث ها نیز عزت ملت ماراخدشه دار کند .

در فضای رسانه ای و خبری کشور زمزمه هایی مبنی بر مذاکره با طرف غربی بدون حضور امریکا درمورد مسائل حقوق بشر به گوش می رسد .با توجه به صحبت های رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم هرگونه مذاکره در سایر مباحث با طرف غربی اما متاسفانه شاهد این هستیم که کسانی تصمیم گرفته اند تا در این مورد با طرف غربی وارد مذاکره شوند.

در این جا چند سوال پیش می اید :

ایا مذاکره با غربی ها بدون حضور و یا باحضور امریکا فرقی میکند؟

ایا ان اصولی  که قرار است مد نظر طرف غربی باشد غیر از قوانین تصویب شده در سازمان ملل ومنشور حقوق بشر وکنوانسیون مربوط به ان است که همگی دارای مبانی کفر امیز و اومانیستی میباشد؟

پس در اینجا ما چگونه با مبنای قرانی میخواهیم با طرف غربی وارد مذاکره شویم وقتی هردوطرف مبنای هم را قبول ندارند؟

چه بده بستانی دراین مذاکره قرار است صورت بگیرد ؟

ایا ترویج و تثبیت باب مذاکره در این زمینه به جز  رسمیت دادن به تمام ادعاهای غربی ها نسبت به ما درمورد وضعیت زندانیان ، دادگاه ها، حقوق زنان، انتخابات، جرائم امنیتی و سیاسی، آزادی های اجتماعی اعم از حجاب، همجنسبازی و… سیاسی و…..معنی دیگری دارد؟

وهزاران سوال دیگر که جواب دادن به ان ها نه تنها مارا متقاعد میکند که وارد این مذاکره  نشویم بلکه استفاده از تجربه برجام وسایر زور گویی های غربی ها  نیز باید درس عبرتی برای ما باشد که در هیچ موضوعی به این وسعت وارد مذاکره با غربی ها نشویم .

دفتر تحکیم وحدت با توجه به خط قرمز بودن مسئله حقوق بشر برای نظام جمهوری اسلامی ومذاکره در سایر مسائل با طرف غربی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری هرگونه مذاکره در این مورد را محکوم میکند.

والسلام

دفتر تحکیم وحدت (اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان)

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت