جمعه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 05 - 10 ساعت :
» اخبار » سخنرانی سرکار خانم نرگس حسینی مسئول خواهران اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در حضور رهبر معظم انقلاب
اخبار

سخنرانی سرکار خانم نرگس حسینی مسئول خواهران اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در حضور رهبر معظم انقلاب

تیر ۲۴, ۱۳۹۸ 9۰139

در دهه پنجم انقلاب اگر بخواهیم نگران کمرنگ شدن یک اصل باشیم آن اصل، #مردمسالاریدینی است.

?جمهوری اسلامی باید باور به مردم را نه تنها در کلام بلکه در عمل نشان دهد؛ به همین منظور ساختارهای مشارکت مردمی باید اصلاح و بروزرسانی شود. معتقدیم #نوسازی_مشارکت به کارآمدی جمهوریت خواهد رسید.

?نظام انتخاباتی ایران باید اصلاح شود تا حضور پرشور مردم ثمر دهد و بهترین راه، حرکت به سوی نظام تناسبی است.

?در طرح شهرستانی-استانی و تناسبی که توسط _مجلس ارائه شده، فواید #تناسبی به کلی از بین رفته و عدالت انتخاباتی هم زیر سوال می‌رود.

?نظام هزینه‌های سنگینی چون #برجام را در ازای مردم سالاری‌اش پرداخت،. اما این هزینه هم تجربه تاریخی نمی‌شود؛ زیرا «#آگاهی_بخشی» واژه فراموش شده مسئولان ماست.

?#دانشگاه ‎ها رنگ مسئولین را هم به خود نمی‌بینند! وقتی با دانشجوی نخبه چنین برخورد می‌شود عامه #مردم را که قطعا حساب نمی کنند!

?«جامعه پذیری» سیاسی مطلوب آن است که مسئولیت اجتماعی به باور عمیق نسل آینده تبدیل شود. با این نگاه، با فهم سیاست، #مطالبه‌گر شود نه یک سیاست گریزِ غرزننده!

?راهبرد‌های دقیق، ملموس و قابل ارزیابی از ویژگی‌های یک سند اجرایی است که #سند_تحول فاقد آنهاست.

?۲۰۳۰# به لحاظ مبانی اندیشه در زباله‌دان است اما در شاکله یک سند استاندارد کم‌نظیر است؛ آقایان بروند سندنویسی را از ۲۰۳۰ یاد بگیرند!

?ما زنان را «#رهبران_جامعه» می‌دانیم، اگر و تنها اگر از این ظرفیت عظیم درست و به جا استفاده شود.

?حرکت دختران به سوی مدل #مشارکت مردانه بیانگر یک خلا جدی در نظام اجتماعی ماست؛ خلا عرصه‌های حضور اجتماعی زنان انقلابی متناسب با هویت و طبیعت زنانه!

?بحران #هویت_اجتماعی #دختران، یا آن‌ها را به سمت فعالیت‌های مردانه می‌کشاند و شور# انقلابی را به «ضد زنانگی‌شان» بدل می‌کند یا موجب «سرخوردگی اجتماعی» می‌شود و بی‌شک نه سرخوردگان اجتماعی می‌توانند راهبر جامعه باشند و نه زنانی با خوی مردانه!

?شکاف #هویتی عمیق، بین زمان فارغ التحصیلی تا ازدواج #دختران به لطف برنامه‌ریزی‌های دقیق مسئولین (!) روز به روز عمیق‌تر می‌گردد.

?توقع ما از نظام، برنامه‌ریزی جهت به‌کارگیری پتانسیل زنان متناسب با شرایط خانوادگی آن هاست. باور داریم گر‌ه‌های اجتماعی موجود به سرپنجه « #قدرتنرمزنان » باز خواهد شد.

?و در پایان کلامی از دبیر شهید دفتر تحکیم وحدت، #شهید مهدی #رجب_بیگی:«می رویم تا خط امام بماند.
خطی که راه پیروز کبیر انقلاب اسلامی خلق دلاور ایران است و باید که حماسه قیام را تا دوردست ها بکشاند و نهال انقلاب را در دل خلق‌های تحت ستم جهان بنشاند.»

#نوسازی_مشارکت

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

تحکیم نگار «خبرنگار»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت