شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 26 ساعت :
» اخبار » دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با دانشجو: فعالان دانشجویی چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت با رئیس قوه قضائیه دیدار و گفتگو می‌کنند.
اخبار - مصاحبه - مصاحبه ها

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با دانشجو: فعالان دانشجویی چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت با رئیس قوه قضائیه دیدار و گفتگو می‌کنند.

تیر ۲۴, ۱۳۹۸ 7۰221

عاقلی در گفتگو با دانشجو:

دانشجویان با رئیس دستگاه قضا دیدار و گفتگو می‌کنند/ قوه قضائیه تکلیف بزرگی در مبارزه با فساد دارد

سارا عاقلی، دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: دانشجویان چهارشنبه هفته جاری با رئیس قوه قضاییه دیدار و گفتگو می‌کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری این جلسات از نظر ما ایده آل نیست، ولی مطلوب است افزود: این رویکرد رئیس قوه قضاییه که پای حرف دانشجویان می‌نشینند و سعی می‌کنند باب گفتگو را باز کنند مطلوب است بااین موجود ما این انتظار را نیز از رئیس جمهور و رئیس مجلس انتظار داریم، ولی این اتفاق نیفتاده است. در هر حال قوه قضاییه در حفظ باب گفتگو و ارتباط با دانشجویان چند قدم جلوتر از رئیس‌جمهور و رئیس مجلس است.

عاقلی اظهار کرد: با توجه به تغییراتی که در سطح قوه قضائیه اتفاق افتاده انتظار از این قوه حفظ رویکرد مسئولانه و پاسخگویی نسبت به بدنه جامعه است.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه تکلیف و سهم بزرگی در مبارزه با فساد و افزایش سرمایه اجتماعی بین مردم و حکومت دارد تصریح کرد: این اقدامات در درجه اول باید با تیغ تیز عدالتخواهی و در درجه دوم با حفظ رویکرد آزادی‌خواهانه انجام شود بنابراین قوه قضاییه در اجرای عدالت نباید به صورت جانبدارانه عمل کند و این سرفصل و سرآغاز انتظارات طیف دانشجو از قوه قضاییه است.

عاقلی بیان کرد: با توجه به تغییر و تحول صورت گرفته در قوه قضاییه بزرگترین انتظاری که از این قوه وجود دارد ایجاد یک تحول و نوگرایی چه در برخورد‌های کلی و چه در برخورد‌های مصداقی است.

وی تصریح کرد: با انتصاب آقای رئیسی به عنوان رئیس دستگاه قضا انتظار تحول در این قوه بالا رفته است با این وجود ضرورت دارد که روند بروکراسی در قوه قضاییه از بین برود و دسترسی مردم به خدمات راحت‌تر باشد از طرفی ضرورت دارد که قوه قضاییه زمینه مشارکت مردم در مبارزه با فساد را که کاربر ویژه این قوه به حساب می‌آید، فراهم کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

تحکیم نگار «خبرنگار»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت