پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 05 - 02 ساعت :
» اخبار » نشست برهان آغازی برای مطالبه تخصصی تشکل‌های دانشجویی
اخبار - دسته‌بندی نشده - مصاحبه ها

نشست برهان آغازی برای مطالبه تخصصی تشکل‌های دانشجویی

تیر ۲۳, ۱۳۹۸ 7۰847

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت گفت: نشست برهان نمونه موفقی از کرسی آزاداندیشی و نظریه‌پردازی دانشجویی است و به‌دنبال ادامه اجرای آن هستیم.

سارا عاقلی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکیل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به برگزاری سومین نشست برهان در همایش میان‌دوره دفتر تحکیم وحدت اظهار کرد: برگزاری سه دوره نشست برهان نشان داد که این نشست، نمونه موفقی از کرسی آزاداندیشی و نظریه‌پردازی دانشجویی است و به‌دنبال آسیب‌شناسی برای بهبود اجرای آن هستیم.

وی در ادامه افزود: نشست برهان تفاوتی با کرسی‌های آزاد اندیشی و نظریه پردازی مرسوم که دارد این است که دارای پشتوانه مطالعاتی بوده به‌این صورت که موضوع مورد بحث مشخصی اعلام شده و از اعضا درخواست می‌شود در مورد این مضوع مقالات خود را آماده کرده و ارسال کنند.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت اضافه کرد: موضوع امسال نشست برهان، مشارکت سیاسی و اجتماعی بود که خط محوری نشست میان‌دوره دفتر تحکیم وحدت نیز این موضوع بود البته چند زیرموضوع تعریف شد، اعضای انجمن‌های اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم نیز مشارکت بالایی در ارسال آثار داشتند که از این میان هفت مقاله برای ارائه حضوری برگزیده شد.

نشست برهان آغازی برای مطالبه تخصصی تشکل‌های دانشجویی

عاقلی بیان کرد: موضوع دوره اول نشست برهان که سال ۹۶ برگزار شد حول محور شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بود و دانشجویان نیز مشارکت کردند و نتیجه آن منجر به مطالبه‌گری تخصصی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی شد در نشست دوم برهان نیز به موضوعات مختلف پرداختیم.
وی عنوان کرد: زمانی می‌توانیم مطالبه تخصصی در تشکل‌های دانشجویی داشته باشیم که به‌صورت عمیق مطالعه کرده و از موضع‌گیری صرف بدون مطالعه پرهیز کنیم.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت تاکید کرد: مهم‌ترین دستاورد نشست برهان مطالبه‌گری تخصصی و فراگیر کردن یک دغدغه بین دانشجویان است؛ وقتی دانشجویان پیرامون موضوع مطرح شده مطالعه و تامل کنند صاحب دغدغه می‌شوند.

عاقلی در تشریح سخنان خود تصریح کرد: دستاورد بعدی برهان این است که معمولا در نشست‌های تشکل‌های دانشجویی از چهره‌های سیاسی و مطرح برای سخنرانی دعوت می‌شود؛ برگزاری نشست برهان سبب شد در کنار حضور چهره‌های معروف، خود دانشجویان نیز بتوانند موضوعی را ارائه کنند و این موضوع را به گوش دانشجویان دیگر برسانند.

وی اشاره کرد: هدف دفتر تحکیم وحدت از برگزاری برهان این است که وقتی ما دغدغه‌ای را مطرح می‌کنیم، یک عقبه فکری، مطالعاتی و محتوایی داشته تا بتواند تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد و بتواند به بهبود مطالبه‌گری دانشجویان بیانجامد.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت خاطرنشان کرد: نشست اول برهان در مورد یک ساختار بود اما در نشست سوم از یک ساختار به یک مفهوم فراتر از یک ساختار به اصل مفهوم انتزاعی مثل مشارکت سیاسی و اجتماعی که به عنوان قلب مردم سالاری شناخته می‌شود، مورد بررسی قرار دادیم و انواع مدل‌های مشارکت در جمهوری اسلامی را بررسی کردیم.

نفرات برتر نشست برهان معرفی شدند

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت اعلام کرد: در سومین دوره برگزاری نشست برهان سه اثر به‌عنوان آثار برتر از میان مقالات اعضا انتخاب شدند که نفر اول علی بزرگخو از انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با موضوع ارزیابی قانون انتخابات مجلس و اصلاح موادی از آن با رویکرد افزایش اثرگذاری و مشارکت مردمی، انتخاب شد.

وی ادامه داد: نفر دوم نیز سیده‌فاطمه فیروزآبادی از انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی با موضوع بررسی مشارکت اجتماعی از منظر اسلامی و تبیین نحوه افزایش آن در جامعه اسلامی برای بهبود چرخه‌ مردمسالاری دینی، برگزیده شد.

عاقلی افزود: مهران گلزاری از انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز با موضوع بررسی راهکارهای افزایش مشارکت سیاسی و اجتماعی با تاکید بر نظریات روانشناسی اجتماعی به‌عنوان نفر سوم شناخته شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

تحکیم نگار «خبرنگار»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت