شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 27 ساعت :
» اخبار » فراخوان شرکت در نشست برهان دفتر تحکیم وحدت
اخبار

فراخوان شرکت در نشست برهان دفتر تحکیم وحدت

تیر ۲۰, ۱۳۹۸ 7۰89

«… أَمَّن یَبْدَأُ الْخَلْقَ ثُمَّ یُعِیدُهُ وَمَن یَرْزُقُکُم مِّنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ ۗ أَإِلَٰهٌ مَّعَ اللَّهِ ۚ قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَکُمْ إِن کُنتُمْ صَادِقِینَ »

( … یا آن کس که آفرینش را آغاز و بار دیگر آن را تکرار می کند، و از آسمان و زمین به شما روزی می دهد؟ آیا با الله معبودی دیگر هست؟ بگو: اگر راست می گویید، #برهان خود را بیاورید.)

?” … اگر تشکّلهای دانشجویی و جریان دانشجویی بخواهند یک چنین تأثیرگذاری‌ای را به‌دست بیاورند، الزاماتی دارد؛ این الزامات را باید رعایت کنند. یکی از این الزامات عبارت است از کار بر روی مفاهیم اسلامی، یعنی عمقی روی مسائل کار کردن؛ سطحی‌نگری ضرر میزند. من البتّه امروز در صحبتهایی که این دوستان کردند -در بعضی از صحبتها، حالا نمیگویم در همه‌ی آنها- نشانه‌های #تعمّق را مشاهده کردم. دیدم خوشبختانه جوان دانشجو به مسائل، با نگاه عمقی نگاه میکند. این شرط اوّل است…”
مقام معظم رهبری، دیدار دانشجویی ماه رمضان ۱۳۹۴

❇️ نشست #برهان با محوریت بررسی موانع و چالش‌های مشارکت سیاسی اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران و روش‌های بازسازی و نوسازی آن برگزار می شود.

✅با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به برگزاری کرسی های آزاد اندیشى، تلاش کردیم نشستی با رویکرد بررسی، نقد و ارائه راهکار از طرف دانشجویان داشته باشیم و مشارکت سیاسی اجتماعی را به عنوان شاهراه تحقق نقش مردم در حاکمیت حول شش محور اصلی مورد ارزیابی قرار دهیم.

?محورها:

?۱_ نسبت مشارکت سیاسی شهروندان با نظام مردم سالار دینی و جایگاه آن در قانون اساسی کشور
بررسی انواع مدل‌های مشارکت مردمی در جامعه اسلامی و محدود نکردن آن به انتخابات ?۳ بررسی کارامدی و خلا نهادهای محقق کننده نقش مردم در حاکمیت؛ (نهادهای حاکمیتی مانند مجلس شورای اسلامی، نهادهای مردمی مانند احزاب و تشکل‌ها)
?۴_ بررسی چالش و دستاوردهای مجلس شورای اسلامی در تحقق مشارکت سیاسی مردم به عنوان گلوگاهِ مردمی حاکمیت
?۵_ ارائه سبک پیشنهادی جهت ارتقا مشارکت، نظارت و ارتباط شهروندان هر شهرستان با نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی
?۶_ بررسی و نقد قانون انتخابات مجلس (قانون فعلی و قانون در حال تصویب) با رویکرد افزایش اثرگذاری مردم

✅ #برهان فرصتی برای نقد و بررسی موضوعات مختلف است که این بار با موضوع مشارکت مردمی در نظر گرفته شده است لذا محورهای مطرح شده صرفا جهت تبیین ابعادی از این مفهوم گسترده و پیچیده است.

داوطلبان شرکت در #برهان می‌تواند در مرحله اول حول یکی از محورهای طرح شده، یادداشت و نظرات خود که شامل توضیحاتى در مورد محور انتخابی ، نقد و راهکارهای خود می‌باشد را، برای #واحد_سیاسی به شناسه ی مستقیم مسئول واحد سیاسی @borhan_tahkim یا ایمیل دفتر تحکیم وحدت به آدرس ۵۸tahkimnews@gmail.com تا تاریخ ۳۰ دی‌ماه ارسال نمایند.

???برگزیدگان این مرحله باید برای مرحله دوم به صورت حضورى در نشست میان دوره دفتر #تحکیم_وحدت شرکت نموده و مطالب خود را در مدت ۱۵ دقیقه در حضور دانشجویان و داوران این بخش ارائه دهند و بعد از داوری نهایی در این مرحله از سه نفر برتر تقدیر به عمل خواهد آمد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

تحکیم نگار «خبرنگار»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت