شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 05 - 04 ساعت :
» اخبار » گزارشی از دیدار رئیس سازمان صداوسیما با نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی
اخبار - دسته‌بندی نشده

گزارشی از دیدار رئیس سازمان صداوسیما با نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی

تیر ۲۰, ۱۳۹۸ 8۰69

گزارشی از دیدار رئیس سازمان صداوسیما با نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی
?مسئول #خواهران اتحادیه دفتر تحکیم وحدت:
در دیدار با علی عسگری متذکر شدم الگویی که در #صداوسیما از زن ارائه می‌شود یا با واقعیت جامعه منطبق نیست و یا آن ایده‌آلی که ما از #زن ایرانی اسلامی می‌خواهیم نیست.

سیده نرگس حسینی مسئول خواهران اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ضمن تشریح فضای نشست نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی با علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما اظهار کرد: در این نشست نمایندگان تمام اتحادیه‌های دانشجویی حضور داشتند و هر کدام به مدت ۱۰ دقیقه مباحث و نقد‌های خود را مطرح کردند.

وی افزود: در این نشست نکته‌ای که توسط نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی از جمله نماینده دفتر تحکیم وحدت مطرح شد این بود که وقتی بعد از مدت‌ها جلسه یکی از مسئولین با دانشجویان برگزار می‌شود طبیعی است که حجم انتقادات و صحبت‌هایی که مطرح می‌شوند زیاد باشد و این اصلا خوب نیست، چون دانشجویان به دنبال یک جواب صحیح و قانع‌کننده هستند، ولی وقتی که جلسات با فاصله طولانی و فقط در بازه زمانی روز دانشجو برگزار می‌شوند مشکلاتی هم بروز میکند.

وی با بیان اینکه در این نشست بنده و آقای کوهی مقدم دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت به نمایندگی از این اتحادیه مباحث و نقد‌های خود را مطرح کردیم افزود: در صحبت‌های بنده به هویت زنان و خودپنداره‌ای که از خودشان دارند و اثرگذاری که رسانه می‌تواند روی این موضوع داشته باشد صحبت کردم و گفتم طبیعتاً این اثر گذاری بالا به دلیل گستردگی مخاطب صدا و سیما است.

وی افزود: بنده در این دیدار به آقای علی عسگری متذکر شدم الگویی که در صدا و سیما از زن ارائه می‌شود یا با واقعیت جامعه منطبق نیست و یا آن ایده‌آلی که ما از زن ایرانی اسلامی می‌خواهیم نیست.

وی اظهار کرد: به اعتقاد بنده زنی در سریال‌های تلویزیونی به تصویر کشیده می‌شود که در عرصه اجتماعی از موقعیت خیلی بالایی برخوردار است و این بد نیست، ولی این مسئله بدون توجه به این موضوع مطرح می‌شود که این زن موفق در عرصه اجتماعی چطور دارد زندگی خانوادگی خود را مدیریت می‌کند و این نکته‌ای بود که بنده به آن اشاره کردنم.

وی بیان کرد: مورد دیگر که در این جلسه مطرح شد تصویر حقیرانه و فرودست از زن ایرانی در خیلی از سریال‌های ایرانی صدا و سیما است وی اظهارکرد: دختران موفق از بعد فردی، خانوادگی و اجتماعی در جامعه ما از صدا و سیما دل پری دارند و خیلی از الگویی که از زن در صدا و سیما نشان داده می‌شود گلایه دارند.

مسئول خواهران دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه بنده در این نشست با اشاره به بحث خانواده و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب این سوال را مطرح کردم که صدا و سیما چه نقشی در این رابطه دارد و الان چه کرده افزود: تغییر نقش‌های جنسیتی در سریال‌ها و تبلیغات ها، تحقیر مرد و بازنمایی مردان بی عرضه در فیلم‌ها و سریال‌ها و به تصویر کشیدن زنان مصرف زده و خانواده‌های مرفه و خانه‌های مجلل نقد‌هایی بود که بنده در این نشست مطرح کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه زنان خانه‌دار بخش عمده‌ای از مخاطبان برنامه‌های صدا و سیما را تشکیل می‌دهند پرداختن به تجمل گرایی و مصرف زدگی می‌تواند الگوی بدی در زنان ایجاد و آن‌ها را به سمت مصرف گرایی و تجمل گرایی سوق دهد.

حسینی اظهار کرد: آقای علی عسگری در ابتدای این نشست گفتند که کشور ما یک کشور نیست بلکه یک پیام، حرف، موضع و سلوک است با این وجود بنده این گفته آقای علی عسکری را تایید و گفتم که با ایشان هم نظر هستم، اما سوالی که مطرح کردم این بود که آیا ما حرف خودمان را هم در حوزه زن و خانواده در صدا و سیما گنجانده ایم و یا صرفاً تسلیم نگاه غربی شده ایم.

وی با بیان اینکه در این دیدار از جوانگرایی و انتصاب برخی مدیران جوان در صدا و سیما از جمله مدیر شبکه سه که از نظر ما اتفاق مثبتی بود از آقای علی عسگری و قدردانی کردیم، افزود: به طور کلی ما رویکرد رئیس صدا و سیما برای برگزاری این جلسه را می‌پسندیم و نفس گذاشتن چنین جلسه‌ای برای ما مهم بود، چون برخی از نهاد‌های دولتی اصلاً به این موضوع توجه ندارند.

حسینی افزود: آقای علی عسگری در خصوص مسائل مطرح شده در مورد زن و خانواده جواب خاصی به ما ندادند و فقط گفتند شبکه دو شبکه‌ای است که به موضوعات خانواده می‌پردازد با این وجود او بیشتر از ما طلب کمک می‌کرد در هر حال علی عسگری به انتقادات ما جواب نداد، اما به نظر می‌رسد که این آن‌ها را قبول دارند البته در بخشی از صحبت‌های خود نیز برخی از انتقادات در خصوص سریال‌ها و فیلم‌ها را گفتند که قبول دارند.

وی بیان کرد: علی عسگری یک بازه طولانی از زمان را به توضیح وضعیت فعلی کشور و کار‌های صدا و سیما اختصاص داد با این وجود ما طبیعتا نرفته بودیم که خیلی گزارش از عملکرد صداوسیما بشنویم ما یک سری سوالات را مطرح کرده بودهم ایم و به دنبال جواب سوالات خود بودیم بنابراین جواب‌های کلی که رئیس این سازمان مطرح کرد خیلی کلی بود و به خیلی از سوالات نیز به دلیل طولانی شدن مقدمه حرف‌های علی عسگری پاسخشان را نگرفتیم.

وی با بیان اینکه آقای علی عسگری جوانگرایی را از مواردی دانست که آن را ادامه خواهند داد افزود: با این وجود وقتی که از قانون منع بکارگیری بازنشستگان بحث شد و اینکه چرا بخشی از افراد در صدا و سیما با این که بازنشسته هستند، ولی هنوز در سمت‌های خود باقی مانده اند با این وجود جواب‌هایی که آقای علی عسگری دادند خیلی برای ما قانع کننده نبود با این وجود مسئول سیاسی دفتر تحکیم نیز با رئیس سازمان صدا و سیما مقداری بحث کردند که باز هم جواب قانع کننده‌ای نگرفتیم.

وی اظهار کرد: در پایان این جلسه نشریات ندای دختران ایران و ویژه نامه‌های نشریه تحکیم به رئیس سازمان صدا و سیما اهدا شد.


yon.ir/LbkPa

به این نوشته امتیاز بدهید!

تحکیم نگار «خبرنگار»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت