یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 05 - 04 ساعت :
» اخبار » سارا عاقلی، دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با آنا مطرح کرد: تشکل‌های دانشجویی باید سردمدار تبیین استکبار برای جامعه باشند.
اخبار - مصاحبه ها

سارا عاقلی، دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با آنا مطرح کرد: تشکل‌های دانشجویی باید سردمدار تبیین استکبار برای جامعه باشند.

تیر ۲۰, ۱۳۹۸ 8۰112

سارا عاقلی، دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با آنا مطرح کرد: تشکل‌های دانشجویی باید سردمدار تبیین استکبار برای جامعه باشند.

?رهبر انقلاب در مجموعه سفارشات خود به دانشجویان در سخنرانی دوازدهم آبان‌ماه سه موضوع مطرح کردند که یکی از آنها #نظریه_مقاومت بود که ابعاد نظری و عملی نظریه مقاومت را مطرح کرده و همچنین دلیل اصیل بودن این نظریه را ابعاد نظری و عملی دانستند.

?نظریه مقاومت در برابر مفهوم کلانی تحت عنوان #استکبار طرح می‌شود که در طول دوره‌های مختلف چهره خود را تغییر می‌دهد و به همان میزان لازم است مقاومت ما به روز و کارآمد شود.

?این صحبت در آستانه ۱۳ آبان و #تسخیرلانهجاسوسی آمریکا مطرح شد؛ اقدامی که باعث خروج آمریکا از کشور و حفظ انقلاب اسلامی شد و به همین خاطر #انقلاب_دوم نام گرفت.

? جمهوری اسلامی امروز می‌تواند از اخراج آمریکا از منطقه سخن بگوید چون سال‌ها پیش این اقدام را در قالب تسخیر لانه جاسوسی انجام داد. این حرکت مقاوم‌گونه ادامه پیدا کرد و امروز شاهد هستیم که جریان مقاومت علیه #استکبارجهانی در منطقه در قالب تشکل‌های مختلف فراگیر شده و لازم است از آن‌ها حمایت کنیم که ناظر به #بُعدعملیاتی نظریه مقاومت است.

?#بُعد_نظری نظریه مقاومت ناظر به این است که بدانیم در برابر چه چیزی مقاومت می‌کنیم. بعد از آن باید مشخص شود چرا لازم است مقاومت در برابر مفهوم منفی انجام شود. ابعاد نظری مفهوم مقاومت همان تبیین چرایی مقاومت در برابر استکبار است.

?زمانی می‌توان در جامعه هسته‌های مقاومت را شکل داد که چرایی لزوم مبارزه با استکبار به‌درستی تبیین شده باشد و این تبیین کارویژه نهادهای مدنی مانند جنبش و تشکل‌های دانشجویی و مردمی و همچنین رسانه هاست.

?اگر سال ۵۸ دانشجویان به این نتیجه رسیدند که استکبار را در لانه جاسوسی خود تسخیر کرده و به‌زیر بکشند، به بُعد عملیاتی مقاومت پرداخته‌اند؛ اکنون نباید دقیقاً شکل عمل را تکرار کنیم. بلکه کارویژه جریان دانشجویی درک و شناساندن نقاب‌های جدید استکبار است.

? یکی از دلایلی که برخی از اعضای #انجمن_اسلامی حاضر در تسخیر سفارت آمریکا از عمل خود پشیمان شدند این بود که به ابعاد نظری اقدامی که انجام دادند مسلط نبودند و صرفاً وارد فاز عملیاتی شدند. کسانی که برای کار خود دلیل داشتند و با مبانی نظری دست به تسخیر سفارت زدند، بر تصمیم خود ثابت‌قدم مانده و آن را درست می‌دانند.

متن کامل گفتگو:
http://ana.ir/fa/news/5/324534

به این نوشته امتیاز بدهید!

تحکیم نگار «خبرنگار»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت