شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 05 - 04 ساعت :
» اخبار » جلسه پرشور پرسش و پاسخ دانشجویی با دکتر حاجی بابایی (نماینده ی مجلس شورای اسلامی) به همت انجمن اسلامی‌ دانشجویان دانشگاه علوم‌ پزشکی همدان برگزار گردید.
اخبار - اخبار انجمن ها

جلسه پرشور پرسش و پاسخ دانشجویی با دکتر حاجی بابایی (نماینده ی مجلس شورای اسلامی) به همت انجمن اسلامی‌ دانشجویان دانشگاه علوم‌ پزشکی همدان برگزار گردید.

تیر ۱۸, ۱۳۹۸ 5۰190

:حاجی‌بابایی

برخی مسوولان با ابزار ثروت برای خود حاشیه امن ساخته‌اند/ مخالفان پوپولیست خطاب می‌شوند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه برخی از افراد سهیم در انقلاب با انحراف در مسیر ثروت‌اندوزی قدم گذاشته‌اند و درد مردم را نمی‌فهمند، گفت: این گروه برای خود حاشیه امنی ایجاد کرده‌اند و با مستندات خودساخته، برتری خود را توجیه می‌کنند.

دکترحمیدرضا حاجی‌بابایی ظهر پنجشنبه ۹۷/۷/۲۶در جمع نمایندگان تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان در جلسه ی پرسش و پاسخ دانشجویی که به همت انجمن اسلامی دانشجویان(عضو دفتر تحکیم وحدت) برگزار شد اظهار کرد: مهم‌ترین عنصر تحقق اهداف اراده است به این معنا که هر چه اراده قوی باشد انسان در رسیدن به اهداف مصمم‌تر می‌شود.

وی با تاکید بر نقش جوانان در برهه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران افزود: سال ۱۳۵۹، عراق به ایران حمله کرد، در مهرماه همان سال جبهه میانی سرپل ذهاب تنها به وسیله ۱۸ نفر کنترل و مدیریت میشد

در این جلسه نمایندگان تشکل های دانشجویی سوالات خود را در حضور دکتر حاجی بابایی مطرح کردند

نماینده انجمن اسلامی عضو دفتر تحکیم وحدت: خیلی خرسندیم از این که دید ما به شما به عنوان یک فرد پرچمدار شفافیت برای ملت بوده وبه جای این که مانند برخی از نمایندگان حامی دولت باشید شما را به عنوان نماینده حقوق ملت در مجلس می شناسیم. با توجه به مبحث شفافیت ارا نماینده ها برای عموم مردم و از انجا که رای و نظر وکلای ملت بسیار مهم است، جهت رسوا شدن یکسری انقلابی نما ها و زدودن چهره نفاق از خانه ملت جمعی از دانشجویان که مطالبه گری را حق مسلم خود می دانند از جانب عالی درخواست دارند که این سری شفافیت ها را از خود شروع کنید.

۱/انتشار کامل حضور و غیاب و حتی تاخیر ها در مجلس

۲/شفافیت کامل مالی خود اعم از فیش حقوقی و نظایر ان

۳/شفافیت کامل ارا در تمام طرح های مجلس

۴/شفافیت هدایا که اینگونه از مطالبه گری ها فراموش شده

این شفافیت ها را خواستاریم تا انشاالله این شفاف سازی ها تبدیل به یک عرف در خانه ملت شود.

۱/معمولا غیبت ندارم و بیشترین حضور را دارم.این مسائل را خیلی نمی شود شفاف کرد بالاخره مرخصی ها و ماموریت هایی هم وجود دارد.

۲/چون رئیس فراکسیون هستم و معمولا سرپا هستم و دورم چهار پنج نفر هستن، اراهایی که مهم نباشه را ممکن است متوجه نشوم و رای ندهم. شفافیت ارا هم حسنات و هم مضرات دارد اما حسناتش بیشتر است.

بعضی ها رای میدن که فقط عکسش را بگیرند و نشان بدهند اما فـقـطـ در حد عکس نه صحبت با دانشجو در بحث شفافیت، می زند رای موافق عکسش را می گیرد دوباره می زند مخالف. مـلـاک شـفـافیت این است که بیایی در دانشگاه دفاع کنی، مصاحبه کنی و محکم بایستی و دفاع کنی.

۳/درباره شفافیت مالی این گونه مطالبه کنید که، مجلس شورای اسلامی تمام گزارشات مالی ات را به مردم بده.

تعدادی بحث تحقیق و تفحص از مجلس را داده اند که به جایی نرسیده مثلا هرکس در این موقعیت حساس چند بار سفر خارجه رفته؟من نرفته ام در این دوره. منتها ماموریت خارجه که خودساخته نباشد که مشکلی ندارد

هرکسی که در جمهوری اسلامی مسئول شد نباید وارد کار اقتصادی شود چون وقتی وارد کار اقتصادی شود قطعا در آن رانت وجود دارد، نمی شود یکی مسئول باشد و کارخانه داشته باشد. بزرگترین بدبختی کشور مدیران خصولتی است،نباید مدیر خصولتی داشته باشیم، مردم دوست دارند مسئولینشان مثل خودشان باشند.

به همین دلیل در انتخابات پول تعیین کننده می شود نه ایمان و اعتقاد و کار

نماینده انجمن اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت:

اف ای تی اف باعث پیشرفت کشور ماست یا قسمت سی اف تی آن باعث می شود نهاد های خود را تحریم کنیم؟

 سه مولفه اصلی حکومت ارزش، حقوق و مدیریت است و دو مولفه اول از اسلام تولید شده اما هنوز نتوانسته ایم مولفه سوم یعنی مدیریت را از اسلام تولید کنیم، نقش مجلس چه بوده؟ اگر قابل تولید هست تا کنون نقش مجلس چه بوده؟

ببینید (اف ای تی اف) یک ساختار است که چند کشور آن را برای مدیریت اقتصاد دنیا برنامه ریزی کردند۴۱ بند دارد که دولت می تواند به ۳۷ بند آن بدون تصویب مجلس عمل کند، که عمل هم کرده.

(سی اف تی) از همه مـــهـم تر است، می گوید باید تمام پولتان در دنیا شفاف باشد، هیچ ربطی هم به شما ندارد اگر بین الحرمین و حرم حضرت زینب(س) را با خاک یکسان کنند، اگر هم از ۱۰۰ کیلومتری داخل خاک عراق ما را زدند حق نداریم برای دفاع برویم آن طرف مرز های خود و دفاع کنیم.

این ها می خواهند ما را مدیریت کنند، می خواهند در هر بانکی یک سیستم بگذارند و ریال یه ریال پول ما را بدانند. در کشور یک گروه از آدم ها ناراحت هستند که ما از بین الحرمین دفاع می کنیم، اینجا زورشان نمی رسد می خواهند بین المللی کار کنند.

می گویند به تروریسم نباید پول بدهیم، سوال؟ تروریسم کیست؟ ان را آمریکا برای ما تعیین میکند؟ تروریسم از زبان آمریکا تعریف بشود یا خدا؟؟؟؟؟

خب حالا اگر شفافیت خوب است چرا ملت ایران نبینند ولی آمریکا ببیند؟ مثلا ترامپ ببیند حقوق رئیس جمهور ما چقدر است مردم آمریکا بدانند اما ملت ایران نداند!!!!

برای مبارزه با حقوق های نجومی گفتیم حقوق ها از ۱۴ میلیون بیشتر نباشد و هر فرد هم یک فیش حقوقی داشته باشد، گفتند فرار مغز ها و این ها پیش می آید یک سری نخبه هم تفسیر میکنند که دولت قرار است لایحه ای بیارد و الان ۱۸ ماه است که لایحه ای نیامده و نجومی بگیر ها یک مدت آزاد می شوند.

مسئول یعنی کسی که موانع را کنار بزند، هرکسی مسئول شد قطعا موانع بر سر راهش وجود دارد، مسئول قسم می خورد به آیات قرآن که از قانون اساسی، از تمامیت انقلاب و از تمامیت اسلام دفاع کند.

یکسری موانع برای فرار از مسئولیت است، گفته می شود:(اگر بیاییم فلان کار را انجام می دهیم). قول انجام کاری را می دهد که اصلا به آن ربطی ندارد و نمی تواند آن را انجام دهد.

چرا خودمان را فــریــب می دهیم؟؟؟؟!!

میگن اگر برجام برای ما فایده نداشت پس چرا ترامپ آن را پاره کرد؟! حتما به ضررش بوده که پاره کرده.

ترامپ می خواهد بیشتراز اوباما از ایران امتیاز بگیرد برجام را پاره نکرد پاک نویس کرده یکسری موارد را به آن اضافه کرده شده اف ای تی اف.

رهبری خیلی چیز ها را می داند، سیره امام علی (ع) وجود دارد طبق آن عمل می کند.

نماینده بسیج دانشجویی:

۱/ چرا طرح تحقیق و تفحص از استان داری همدان به نتیجه مد نظر خودش نرسید؟

۲/ با توجه به نقش نظارتی نمایندگاه مجلس، وزیر کشور و استاندار و انتصابات وی در استان با توجه به مطالبه علنی دانشجویان نسبت به تغییر مسئولیت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با وجودکارنامه بسیار بسیار وحشتناک ایشان در مجموع مدت کاری شان در صنعت استان و ادامه روند تعطیلی کارخانه های استان، چرا اقدامی نسبت به تغییر مسئولیت ایشان نمی شود؟

۳/ همه دیده ایم که آقای استاندار چقدر متاسفانه برای جبهه انقلاب اسلامی همدان هزینه زایی می کنند و بحث همین سخنرانی آقای قالی باف و آقای یامین پور بود که در ۹ دی ماه سال گذشته در دانشگاه بو علی و امثال هم، و در ملایر زمان اختشاشات دی ماه شاهد بودیم که شورای تامین شان که ارتباطی هم با استانداری دارند گفتند که نیروی انتظامی کنار بکشد و بسیج را بفرستد جلو که باعث شد به منزل امام جمعه ملایر حمله شود.

چرا با وجود تصویب منع به کار گیری باز نشستگان و همچنین با وجود اثباط حکم جناب آقای استاندار در انتخابات ریاست جمهوری علی رغم این که حکم اجرا نشد، چرا مجددا در این سمت ابقا شدند، آیا این ابقا ربطی به نسبت خانوادگی شان دارد؟

۱/از روز اول میدانستم نمیشه و امضا نکردم، من ماشینی که پنچر باشد را سوار نمی شوم…

نباید مردم را سرکار بگذاریم که

۲/کمپین رو باید دانشجو راه بیندازد بعد برای من بیاورند تا امضا کنم.

در مورد استاندار هم من از استاندار حمایت می کنم، شاید ایراد هم بگیرید که توضیح می دهم، من از یک شخص حمایت نمیکنم دنبال این هستم که در استان حاشیه به وجود نیاید.

آیا من از یک شخص حمایت میکنم؟خیر،بنده دنبال این هستم که در این دولت حاشیه در استان همدان پیش نیاید.به جای این چیز هایی که شما گلایه کردید و درست هم هست به جای صد تا،دوتا ایجاد شود.به نظر شما در طول دو سال اخیر نسبت به دوسال قبلش حاشیه های استان داری کم شده یا زیاد؟ کم شده اما نه اینکه چیزی است که من وشما میخواهیم.یک بار این دولت دولت بنده هست و من میخواهم استاندار انتخاب کنم.یک بار در دولت آقای دکتر حسن روحانی میخواهیم استاندار انتخاب کنیم.بنده نماینده هستم.وقتی دوسال نمایندگی بنده شروع شد،۲۲پروژه ملی همدان یا حذف شده بود یا متوقف شده بود.با کمک ایشان ۲۲تا رو هم برگرداندم.اگر با ایشان دعوا میکردم یکی هم برنمیگشت.پس اگر ماباهم کار داریم یعنی باهم کار میکنیم نه بنده شدم حزب ایشان و نه ایشان شدن حزب بنده.شما میدانید از اصلاح طلبان کسانی هستند که با ایشان ضد هستند.وآن ها بیشتر از همه دنبال میکنند که ایشان را عوض بکنند.ما صبح شورای اداری داشتیم که به درخواست فرمانده سپاه انجام شده بود برا تقدیر از تمام کسانی که در رزمایش آمده بودند.قطعا اگر ایشان استاندار شده ممکن است دیگران اثر داشته باشند.نقد های شماهم به ایشان وارد است.اما میخواهیم استان را مدیریت کنیم یعنی بحث های تند و ساختار شکن در استان وجود ندارد و ساختار شکننان تقریبا منزوی شدند.این مدیریت خوبی است وما تقدیر میکنیم.اما شما با بنده متفاوت هستید و باید حرفتان را بزنید.من نماینده هستم وباید استان را اداره کنم اما شما دانشجوها باید به بنده هم نقد کنید وباید پیشرو باشید و ما مسیولین باید میدان را برای شما باز کنیم.

نکته بعدی اینکه ضمن اینکه دیگران را در طی تصمیمات محکوم میکنیم شاید کار خودمان هم اشکال داشته باشد.مثلا دعوت از فردی در استان مثلا در ایام رمضان حاج قاسم سلیمانی امدند وبین المللی هم شد.ایشان استاندار این دولت هستند و شما انتظار دارید ایشان در مجلسی بنشینند که رقیب رییس جمهور دولتشان هستند و میخواهند علیه دولتش حرف بزنند باید توقع داشته باشید که حضور پیدا نکنند.باید واقعیات را پذیرفت.بنده در باقی ماندن این استاندار دخیل نبوده ام.بحث قانون بازنشستگان اجرا میشود چون یک قانون است.امیدواریم یک کسی بیاید که همین وضعیت حفظ بشود.شما فکر میکنید دولت به حرف بنده استاندار میگذارد؟ما باید فقط به این فکر کنیم چگونه استان را جلو ببریم.مواضع ایشان مشخص است .برای آقای روحانی کار کرده اند وتمام توانش را برای ایشان به کار گرفته است.

 نایب دبیر تشکل استاد شهریار :سلام عرض میکنم خدمت جناب آقای دکترحاجی بابایی و دانشجویان محترم.شما پنج دوره نماینده همدان بودید.نماینده شهری که هم ترک زبان دارد وهم فارس زبان.چیزی که در این شهر خیلی به چشم می آید عدالت اجتماعی است.ما در اصل ۱۹قانون اساسی هم داریم که مردم ایران از هر قوم و قبیله ای از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ و زبان و نژاد امتیاز محسوب نمیشود. همان ۹۸درصدی که در سال۵۸به قانون اساسی رای دادند پدران ومادران ما بودند ولی هنوز بعد چهل سال منتظر هستند که این قانون اجرا شود.الان شبکه استانی همدان با اینکه این شهر دوزبان فارسی و ترکی دارد ولی فقط یک شبکه دارد که فارسی زبان است.بعضی ها هستند که فارسی را نمی فهمند یا اصلا بلد هستند اما به نظرم این توهین به حقوق انسانیت و زبان مادری یک فرداست وقتی هیچ برنامه ای برای آن نداریم.ما در آذربایجان غربی دو شبکه استانی داریم یکی کرد زبان و دیگری ترک زبان.چرا ما شبکه سراسری کرد و ترک نداریم؟موضوع دوم اصل ۱۵قانون اساسی می باشد و کنوانسیون حقوق کودک که در سال ۷۳ مجلس تصویب کرده است که میگوید آموزش کودک باید در راستای ارتقای احترام به والدین کودک وهویت فرهنگی وزبانی وارزش های کودک باشد.شخصیت کودک در مدرسه شکل میگیرد وتاثیر به سزایی دارد وقتی کودک ترک زبان وارد مدرسه میشود با زبان جدیدی روب رومیشود که با آن آشنایی ندارد و نمیتواند ارتباط برقرار کندواین باعث افت تحصیلی،،عدم اعتماد ب نفس میشود.لطفا دلیل اجرا نشدن را توضیح دهید.

جناب آقای حاجی بابایی :بنده مادرم ترک و پدرم فارس هستند.در استان ما در تمام مسئولیت هایش تقریبا همه جور آدم دارد.من اولین مدیر کلی که اینحاتعیین کردم آقای حسنی هستند که ترک زبان هستند.من میخواهم بگویم که در شهر همدان انواع واقسام را داریم در مسیولیت های مختلف یک درصد مهم نیست که چه کسی ترک و فارس ویا غیره است.همه عزیز هستند.هر شهری شرایط خودش را دارد.امروز ما وحدت ملی یمان ازهمه چیز قوی تر وقدرت مند تر باید باشد و به این نیاز داریم.ما نباید حساسیت ها را در قومیت ها ایجاد بکنیم.

باید قانون اساسی اجرا شود که در آن شکی نیست،میثاق ملی داریم و منطقه ای که ملی آن اجرا شده و باید بشود و درمورد منطقه ای اجرا نشده که باید بشود

دبیر جامعه اسلامی علوم پزشکی همدان:

۱/دیدگاهی که بین مردم در مورد اف ای تی اف هست این است که اطلاعات بانکی و مالی در اختیار آن ها قرار داده میشود اما چیزی که ما میدانیم این است که آمریکا اعضا عادی داخل شوری و سوئیس که امن ترین سیستم مالی را دارد عضو این گروه است،شما میشه بفرمایید این که اول صحبتتون فرمودید اطلاعات مالی و بانکی را در اختیار آمریکا قرار میدهد بر چه مستنداتی هست؟

۲/دومین مورد تامین مالی تروریسم هست،گروه اقدام مالی تعریفی از تروریسم ارائه نکرده اما تروریسم در کنوانسیون سازمان ملل متحد تایید شده است که خود ایران هم این مورد را پذیرفته است یعنی چیزی داخل سازمان ملل متحد تعریف شده و ایران هم آن را پذیرفته است و بحثی که هست سر مصادیق تروریسم است که هر کشور میتواند سازمان ها و نهاد های زیر صلاح را برای تعیین مصادیق سازمان و گروه تروریسمی مشخص کند یعنی اینکه بگیم سپاه به اصطلاح جزو گروه تروریسمی حساب میشود این دست خود ایران هست که سپاه را جزو گروه تروریسمی در نظر بگیرد یا نه 

اف ای تی اف شرط لازم فعالیت بین المللی بانک های ایران هست یعنی طبق شرایط فعلی ما در لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی تروریسم هستیم و برای اینکه در بین بانک های جهانی کار سرمایه گذاری و بانکی انجام دهیم باید عضو اف ای تی اف شویم و آلان در وضعیت موجود نمیتوانیم با بانک های مطرح جهانی ارتباط داشته باشیم و این مزایای اف ای تی اف هست اگر چیزی هست که خلاف این هاست و ضررهای دیگری دارد لطفا با مستندات بفرمایید تا پیگیری شود 

بالاخره مسائل مالی مارا آمریکا میخواهد کنترل کند 

۱/ وقتی میخواهند کنترل کنند یعنی در قانون آمده که باید تمام امور مالی و بانکی هر کشوری که عضو میشود به صورت شفاف و روشن برای سی اف تی اف معلوم باشد 

بالاخره باید با یک سیستم و نزم افزار این کار را بکند و نرم افزاری است که در کشورهای دیگر اجرا کرده است و دارند گزارش دقیق میدهند و ناظر دارند 

مثل بحث برجام که ناظر هست و سیستم نصب کردند در تمام دستگاه ها غنی سازی

۲/اینکه تعریف خود کشور باید انجام دهد، چنین چیزی وجود ندارد، ما جرو پیمان مبارزه با تروریسم هستیم یک موضوع کلی است 

اینجا به صورت خاص میگوید هر کس کمک مالی به تروریسم بکند مجرم شناخته میشود و باید برخورد شود 

یعنی سیستم بانکی ما باید تمام امکانات لازم برای راستی آزمایی در اختیار آمریکا قرار دهد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس بیان کرد: دانشجویان و جوانان قشر متفکر و فرهیخته کشور هستند که با حضور موثر در صحنه‌های مختلف نظام نقش‌آفرینی کردند و با حضور در جبهه‌های دفاع مقدس تا میدان علم و دانش، عرصه‌های انقلابی‌گری تا شهادت به سبک شهیدحججی‌ها از دستاوردهای حضور آنهاست.

به این نوشته امتیاز بدهید!

تحکیم نگار «خبرنگار»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت