جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 05 - 03 ساعت :
» اخبار » سارا عاقلی در گفتگو با آنا: ۵ سال بیت‌المال صرف نگاه لیبرالی آخوندی شد
اخبار - مصاحبه ها

سارا عاقلی در گفتگو با آنا: ۵ سال بیت‌المال صرف نگاه لیبرالی آخوندی شد

تیر ۱۸, ۱۳۹۸ 9۰84

دبیر سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت گفت: پنج سال زمان و بیت‌المال صرف نگاه لیبرالی وزیر مستعفی راه و شهرسازی شد.

سارا عاقلی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: استعفای عباس آخوندی بهتر بود به‌شکل استیضاح در مجلس برگزار می‌شد تا حداقل مطالبه‌ را از نماینده‌های مجلس در مورد وزیر راه مشاهده می‌کردیم.

وی افزود: برای دانشجویان و مردم این سؤال مطرح است، که چگونه یک وزیر در نامه استعفایش ادعا می‌کند که پنج سال درخواست استعفا کرده و از تفاوت نگاه‌ خود با دولت می‌گوید.

دبیر سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت عنوان کرد: آخوندی نگاه لیبرالی خود را در برابر نگاه دولتی قرار داد. چگونه در این پنج سال این حجم از تفاوت دیده نشد. او پنج سال مدیر ارشد یک قسمتِ دولتی بود، این حجم از زمان و بیت‌المال حرام شد برای اینکه آقایان نتوانستند تفاوت نگاه خودشان را سریع تشخیص بدهند.

عاقلی تصریح کرد: رفتارهای اشتباه آخوندی در این مدت کم نبوده و خودش هم به‌حق به نگاه لیبرالی‌اش اشاره کرد و واقعاً این اقدامات اشتباه ذیل رفتارهای لیبرالی‌‌اش قابل تعریف است.

وی ادامه داد: رفتار ناپسندی که با خانم خبرنگار داشت یا اظهار نظرش در مورد جان‌باختگان قطار مشهد سمنان که عنوان کرد؛ «اینهایی که فوت کرده‌اند، بیمه بودند» فراموش نشدنی است.

دبیر سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت گفت: نوع نگاه آخوندی باعث شد، مسکن مهر که با وجود تمام مشکلاتش می‌توانست اصلاح شود و به‌عنوان یک طرح خوب مجدداً راه‌اندازی و پیگیری شود عملاً مسکوت بماند. نگاه لیبرالی وی اجازه نمی‌داد این موضوعات پیگیری شود.

عاقلی خاطرنشان کرد: نقد امروز ما این است که وزیر راه حق ندارد بدون پاسخگویی پنج سال عمر ملت را صرف کند. البته لازم بود که خروج آخوندی از دولت از گلوگاه مجلس باشد.

وی با بیان اینکه پاسخ‌گویی و شفاف‌کردن روند حضور آخوندی به‌عنوان وزیر، حلقه مفقوده این ماجراست افزود: متأسفانه مجلس کارایی لازم را ندارد. نامه‌نگاری‌ها و استعفاهای وزرا نشان می‌دهد که در بدنه دولت با رخوت و بی‌عملی روبه‌رو هستیم.

دبیر سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت تصریح کرد: رخوت و بی‌عملی به‌معنای تفاوت عقیده دولت نیست چون دولت هم فضای فکری لیبرالیسم دارد و معتقد به بازار آزاد و عدمِ دخالت در بازار است بلکه رخوت به معنای پیش نرفتن دولت است. در واقع دولت هر تفکری هم داشته باشد هیچ عملی از خود انجام نمی‌دهد.

عاقلی تأکید کرد: سردرگمی، رخوت و کرختی در دولت وجود دارد. این حرفی است که خود افراد معتقد به نظام فکری لیبرال هم می‌زنند و عنوان می‌کنند اگر این دولت به شاکله‌های لیبرالیستی که شعارش را می‌دهد هم عمل می‌کرد حرکت و تحرک از آن شاهد بودیم و حداقل می‌توانست حمایت طیف لیبرال را داشته باشد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

تحکیم نگار «خبرنگار»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت