جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 05 - 03 ساعت :
» اخبار » عاقلی در گفتگو با خبرگزاری آنا، درباره سخنان رئیس جمهور در دانشگاه تهران
اخبار - دسته‌بندی نشده - مصاحبه ها

عاقلی در گفتگو با خبرگزاری آنا، درباره سخنان رئیس جمهور در دانشگاه تهران

تیر ۱۸, ۱۳۹۸ 7۰82

عاقلی در گفتگو با خبرگزاری آنا، درباره سخنان رئیس جمهور در دانشگاه تهران مطرح کرد:

بین حرف‌های روحانی و رفتاری که از او در دانشگاه دیده شد تناقض آشکاری وجود داشت.

? رئیس جمهوری از یک طرف می‌گوید #دانشجو باید پرسشگر باشد و #نقد کند اما در مراسمی که در دانشگاه برگزار می‌کند اولاً دانشجویان بسیار کمی اجازه حضور دارند دوماً هیچ دانشجو و منتقدی نمی‌تواند حرف‌های خود را مطرح کند.

?#تناقض این است که رئیس‌جمهور مدعی است نباید حزب‌بازی در دانشگاه انجام شود. این دقیقا همان کاری بود که خودش سال گذشته در جریان انتخابات انجام داد و #جنبش_دانشجویی و تشکل‌های اصلاح‌طلب را تبدیل به پیاده‌نظام خود کرد و به تعبیر دیگر اردوکشی انتخاباتی را به دانشگاه کشاند.

? کار سیاسی در دانشگاه لازم است و دانشجو باید انجام دهد؛ اما نه اینکه دانشجویان خود را خرج یک نفر کنند که بعد از آن هم چیزی جز پشیمانی به‌بار نیاید. پشیمانی تشکل‌های حامی روحانی به‌ این دلیل است که خود را تماماً خرج یک کاندیدا کردند.

?رئیس‌ جمهور در قسمتی از صحبت هایش به لزوم دانشگاه امن و نه امنیتی اشاره کرد در حالی اتفاقا حضور روحانی در دانشگاه باعث امنیتی‌شدن #دانشگاه می‌شود.

?مگر ایشان مدعی نیست که دانشگاه برای دانشجوست؟ چند درصد از افراد داخل سالن دانشجو بودند؟ در این مراسم حتی تعداد استادان هم کم بوده است. به خانه دانشجو وارد شده‌اند آن ها را از خانه خود بیرون کرده‌اند و درس آزادی و نقد و نقادی هم به دانشجویان می‌دهند.

? آنچه در روز حضور ایشان در دانشگاه تهران اتفاق افتاد تناقض آشکار میان عملکرد و شعارهای رییس جمهور بود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

تحکیم نگار «خبرنگار»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت