جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 26 ساعت :
» اخبار » دولت‌ها می‌آیند و می‌روند اما آن چیزی که باید ثابت باقی بماند اصول اصلی این نظام و انقلاب است.
اخبار - تحکیمی ها

دولت‌ها می‌آیند و می‌روند اما آن چیزی که باید ثابت باقی بماند اصول اصلی این نظام و انقلاب است.

بهمن ۲۳, ۱۳۹۲ 7۰542

به گزارش تحکیم نیوز(پایگاه اطلاع رسانی دفتر تحکیم وحدت)؛ سیدعباس نبوی عضو سابق  دفتر تحکیم وحدت در مراسم پنجاهمین سالگرد تأسیس انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر در محل آمفی‌تئاتر این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به آشنایی دانشجویان با انقلاب اسلامی در قالب دو واحد درس عمومی، گفت: به نظر من بسیار دور از ذهن است که بتوان بحث‌های بسیار مهم و سرنوشت‌ساز بشریت در قرن بیستم را در امور سیاسی در دو واحد درسی خلاصه کرد و بتوان با آن نمره‌ای گرفت تا برای ارتقاء معدل کل دانشجویان چاره‌ساز شود.

وی با اشاره به ریشه‌های تاریخ انقلاب اسلامی گفت: محمدرضا پهلوی در کتاب «پاسخ به تاریخ» که با کمک مشاورین خود در مدت اقامتش در کشور مکزیک تدوین کرده است، به این مسئله می‌پردازد که اگر آمریکا نمی‌خواست و نمی‌پذیرفت به هیچ عنوان انقلاب اسلامی رخ نمی‌داد و حکومتی به صورت رهبری دینی شکل پیدا نمی‌کرد.

این عضو سابق موسس دفتر تحکیم وحدت ادامه داد: شاه در آن کتاب ادعا می‌کند که آمریکا از ما عبور کرده است و از این پس مقاصد خود را با همکاری با دیگران پیش خواهد برد.

حجت‌الاسلام نبوی در ادامه تصریح می‌کند: اما مدتی بعد شاهد هستیم که شاه در مصاحبه دیگری با یکی از شبکه‌های آمریکایی مسائلی را بیان می‌کند که ۱۸۰ درجه با مندرجات این کتاب در تناقض است.

وی افزود: شاه در آن مصاحبه خطاب به راکفلرها و کسان دیگری که امور اصلی آمریکا در دست آنها است پیامی را می‌فرستد البته شاه می‌گوید که کارتر آنقدر در حق من ناجوانمردی کرده است که من نمی‌خواهم با او صحبت کنم.

این عضو سابق موسس دفتر تحکیم وحدت ادامه می‌دهد: شاه در آن مصاحبه می‌گوید که شما نفهمیدید که آنها چه کسانی هستند و شما به حکومت رسیدن چه افرادی رضایت دادید. من آنها را از ۲۰ سال قبل شناخته‌ام و با آنها روبرو شده‌ام، این انقلاب سرنوشت غرب و تاریخ را عوض خواهد کرد.

حجت‌الاسلام نبوی گفت: این سخنان نشان می‌دهد که محمدرضا پهلوی در کار خود آدم فهیمی بوده است و حداقل افق را می‌شناخته. محمدرضا شاه بهتر از بقیه می‌دانسته است که اوضاع به چه سمتی پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به ریشه اصلی انقلاب گفت: مسائل و تحلیل‌های اجتماعی مختلفی درباره انقلاب ذکر می‌شود که مهمترین آن نوسازی وسیع اقتصادی در ایران و  سرازیر شدن دلارهای نفتی به کشور در سال‌های ۵۳ به بعد است.

این عضو سابق موسس دفتر تحکیم وحدت ادامه داد: سؤال من اینجاست که اگر انقلاب ایران چنین دلیلی داشته است چرا این اتفاق در سایر کشورهای نفتی نیفتاد در حالی که آنان بیشتر از ما نفت می‌فروختند. سعودی‌ها، دکتر مصدق را مسخره می‌کردند که قراردادهای نفتی ما ۵۰- ۵۰ است در حالی که در قراردادهای نفتی شما تنها ۲۰ درصد سود به شما تعلق می‌گیرد.

حجت‌الاسلام نبوی ادامه داد: بر اساس آن چیزی که امام خمینی(ره) در کتاب‌‌های گوناگون خاطرات خود ذکر کرده‌اند اصلی‌ترین دلیل تحولات اسلامی و انقلاب عدم وجود مرزبندی مشخص در خصوص قواعد اسلامی در مسائل مهم اقتصادی و اجتماعی تا قبل از صفویه است.

وی افزود: ما تا زمان صفویه تحول خاصی نداشتیم تنها در قرن هفتم و هشتم هجری حمله فاجعه‌آمیز مغول بود که آن هم در قالب تمدن اسلامی مسیر آن عوض شد اما از قرن پانزدهم و شانزدهم هجری شاهد هستیم که غرب در قالب نظریه‌پردازی تجربی ظرفیت‌های جدیدی را ایجاد می‌کند و تحولاتی در نظریه‌های انسانی شکل می‌گیرد.

این عضو سابق موسس دفتر تحکیم وحدت ادامه داد: بعد از صفویه و سقوط آن ما زندیه را داشتیم و بعد قاجاریه‌ را که متأسفانه در دوره قاجاریه ما بخش‌های مختلفی همچون هرات و آذربایجان و گرجستان را دادیم تا بتوانند خود را حفظ کنند.

حجت‌الاسلام نبوی ادامه داد: اگر امام آن حرکت را آغاز کرد به خاطر این بود که تمام پایه‌های اساسی حیات زندگی و اجتماعی ما ویران شده بود. امام اصلا پهلوی‌ها را به عنوان مشکل محسوب نمی‌کرد بلکه هدف اصلی ایجاد استقلال و عزت و از بین بردن سلطه آمریکا بوده است.

وی افزود: امام در این مسیر کاملا تنها بود و حتی در سال‌های ۴۱ و  ۴۲ برخی علما نیز با امام همراهی  نمی‌کردند. آیت‌الله خلخالی می‌گوید زمانی که من تلگراف امام به شاه را درباره کاپیتولاسیون خواندم بسیاری از آنها متوحش شدند.

عضو سابق موسس دفتر تحکیم وحدت ادامه داد: حتی در این مسیر متخصصین نیز با امام نبودند. شما در دهه ۶۰ ببینید که چه زجر، ترورها و جنگ‌هایی اتفاق افتاد. پس از حضرت امام (ره) آیت‌الله خامنه‌ای کار را در دست گرفتند و این چند ساله نگاه کنید که چه مسائلی پیش آمده است.

حجت‌الاسلام نبوی ادامه داد: بالاخره دولت‌ها می‌آیند و می‌روند. دولت سازندگی و دولت اصلاحات اما آن چیزی که باید ثابت باقی بماند اصول اصلی این نظام و انقلاب است.

وی افزود: خطاب من به برخی که در روزنامه‌ها می‌نویسند که ما انرژی‌ هسته‌ای لازم نداریم این است که آن جوانی که دستان خود را برای تشکیل یک خانواده بالا می‌زند برود نوکری کند، چه دلیلی دارد که مستقل باشد؟

این عضو سابق موسس دفتر تحکیم وحدت ادامه داد: در کنگره آمریکا بیش از ۱۲ هزار برگ تحقیق درباره ایران انجام شده است و تنها نگرانی آنها در قبال این مسئله این است که در آینده ظرفیت‌های خود را در مقابله با ایران از دست خواهند داد.

حجت‌الاسلام نبوی در ادامه تصریح کرد: شما که به همه چیز رسیده‌اید، به هیأت علمی خود رسیده‌اید، استاد معظم شده‌اید پس اجازه دهید آنهایی که نمی‌ترسند کار خود را انجام دهند.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت