جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 26 ساعت :
» اخبار » تلنگری از بطن حوزه های علمیه
اخبار

تلنگری از بطن حوزه های علمیه

شهریور ۱۹, ۱۳۹۷ 5۰142

 مصاحبه دبیر واحد حوزه و دانشگاه دفتر تحکیم وحدت درباره واکنش ها به سخنرانی آقای رحیم پور ازغدی

اخیرا یکی از چهره‌های برجسته انقلاب اسلامی انتقادات و سوالاتی را درباره عمکرد فعلی حوزه علمیه و طلاب مطرح کرد که به نظر می‌رسد هدف وی تلاش برای رسیدن به یک کارآمدی بهتر در جمهوری اسلامی در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حوزه‌های مختلف است.

این فعال دانشجویی با اشاره به پیروزی انقلاب به رهبری امام(ره)  گفت: متاسفانه امروز با تنگ‌نظری‌هایی مواجه هستیم که هرگونه #نقدی از حوزه و جریان مذهبی را مساوی با #تخریب آن می‌دانند در حالی که اگر مکانیزم اصلاحات، بازیابی و بازتولیدی از داخل سیستم وجود نداشته باشد آن اصلاحات #از_خارج_سیستم تحمیل خواهد شد.

مسئول حوزه و دانشگاه #دفتر_تحکیم_وحدت تاکید کرد: این #رخوت، #سکون و #عدم_پویایی فقه شیعه در چند سال بعد از پیروزی انقلاب به جد روی مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و به خصوص نسبت به رویکرد جوانان و دانشجویان به علوم دینی، اسلام و انقلاب اسلامی تاثیر منفی گذاشته است.

وی گفت: مطالبی که آقای رحیم‌پور ازغدی مطرح کرد ناظر به برخی ناکارآمدی‌ها در  #سازوکارهای حوزه است و متاسفانه در سال‌های اخیر تولیت‌ برخی از حوزه‌های علمیه بسیاری از نکات برجسته و مثبتی که حوزه در طی سال‌های بلند جمع کرده بود را کنار گذاشتند و تمام مشکلات و نواقص سیستم آموزشی مدرن و غربی را وارد حوزه کردند.

علی‌پور با اشاره به برخی از مشکلات در سیستم آموزشی حوزه تصریح کرد: ماحصل این وضعیت حوزه‌ای شده که بتواند مشکلات روز را حل کند، به شکل عبادت شخصی و فردی رفته است و این شخصی سازی چیزی نیست جز محدود کردن دین به حوزه فردی و #دور_شدن_از_مردم و عملا سالهاست که می‌بینیم هیچ راهکاری از دل حوزه و دانشگاه در نیامده است. 

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اظهار داشت: اگر این نقدها بیان نشود و #گوش_شنوایی هم برای شنیدن نقدها نباشد، این طور نیست که تغییر شکل نگیرد، تغییر شکل خواهد گرفت ولیکن از بیرون. باید منتقدان دلسوز را پس نزنیم و سخنان آنها را با درایت و به صورتی که هست منتشر شود.

? yon.ir/2E4hd

? @daftartahkimvahdat

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت