جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 26 ساعت :
» اخبار » کوهی مقدم : کشتار مسلمانان در میانمار قطعا فاجعه انسانی تمام عیار است/ لزوم ورود جدی دستگاه دیپلماسی به این جنایات
اخبار - اخبار برگزیده - تحکیمی ها - تحکیمی ها مهم - سرخط خبرها - مصاحبه - مصاحبه ها - مصاحبه های مهم

کوهی مقدم : کشتار مسلمانان در میانمار قطعا فاجعه انسانی تمام عیار است/ لزوم ورود جدی دستگاه دیپلماسی به این جنایات

شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ 8۰105

به گزارش تحکیم نیوز(پایگاه خبری دفتر تحکیم وحدت)اسماعیل کوهی مقدم دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به جنایات علیه مسلمانان در میانمار تاکید کرد: بیش از دو قرن است که مسلمانان مظلوم میانمار مورد ظلم دولت این کشور قرار گرفته‌اند و از ابتدایی‌ترین و ساده‌ترین حقوق خود از جمله حق ازدواج بدون اجازه دولت مرکزی محروم هستند.

وی اضافه کرد: عجیب آن است که پس از این همه سال فعالیت سازمان ملل و سایر فعالین حقوق بشری که حتی به اعتصاب غذای برخیبراندازان حکومت در ایران هم واکنش نشان می‌دهند نسبت به چنین جنایتی در سکوت مرگبار فرو رفته‌اند، آنچه در روزهای اخیر در میانمار رخ داده قطعا یک فاجعه انسانی تمام عیار است.

این فعال دانشجویی خاطر نشان کرد: لازم است دولت و سایر نهادها در جمهوری اسلامی نسبت به این مسئله موضع فعال داشته باشند و با استفاده از ظرفیت‌های جمهوری اسلامی این مسئله را به طور جدی پیگیری کنند، که این مسئله جزو آرمان های اصلی انقلاب اسلامی است.

کوهی‌مقدم اظهار داشت: متاسفانه در این زمینه موضع مناسبی چه توسط دستگاه دیپلماسی چه سایر نهاد‌ها اتخاذ نشده و محوریت دفاع از مسلمانان مظلوم میانمار با ترکیه است.

دبیر تشکیلات دفتر تحکم وحدت تصریح کرد: اینکه رویکرد مناسبی توسط مسئولین جمهوری اسلامی، حتی پس از دستور صریح رهبر انقلاب به دفاع قاطع از میانمار، اتخاذ نمی‌شود شدیدا نگران کننده است، این یعنی نه تنها چشم و گوش بدنه مسئولین برای رصد وضعیت مسلمانان معیوب است بلکه حتی نسبت به دریافت درست دستور صریح رهبری نیز ناتوان هستند.

کوهی مقدم در خاتمه بیان داشت: مسلمانان هم اکنون نیازمند یاری و پشتیبانی  چه در مباحث مادی در حد توان و چه پشتیبانی معنوی در مجامع بین المللی و فضای رسانه‌ای هستند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دهقانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت