جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 26 ساعت :
» اخبار » صفرپور : دولت رفتار درستی با وزارتخانه مهم علوم ندارد
اخبار - اخبار برگزیده - تحکیمی ها - سرخط خبرها - مصاحبه - مصاحبه ها - مصاحبه های مهم

صفرپور : دولت رفتار درستی با وزارتخانه مهم علوم ندارد

شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ 6۰88

به گزارش تحکیم نیوز(پایگاه خبری دفتر تحکیم وحدت) علیرضا صفر پور دبیر واحد آموزش دفتر تحکیم وحدت در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه وزارت علوم یکی از مراکز مهم و تصمیم‌گیر در زمینه علمی و دانشگاهی است، گفت: با این وجود دولت رفتار درستی نسبت به آن ندارد، گزینه‌های مناسبی برای این وزارتخانه وجود دارد که آقای روحانی می‌توانست از آن استفاده کند تا کار به سرپرستی کشیده نشود.

وی افزود: این سوال برای همگان پیش می‌آید که چرا هیچ سعی‌ای برای انتخاب وزیر صورت نگرفته است؟ سرپرست تعیین شده در وزارت علوم که خود قبلاً سمت معاونت فرهنگی و اجتماعی این وزارت را داشته است پرونده مشخصی در بین فعالان دانشجویی دارد. از مهمترین اقدامات سرپرست وزارت علوم کمک به تشکل‌های یکبار مصرف و هم سو با اهداف خاص بوده است که توسط وی رسمیت یافته و نام آنها در دانشگاه‌ها ثبت شد.

صفرپور اظهار داشت: در همین مدت که وی مسئولیت فرهنگی وزارت علوم را بر عهده داشت مشکلات عدیده فرهنگی را در دانشگاه‌ها شاهد بودیم که بسیاری از آنها سر و صدای زیادی نیز به وجود آورد.

عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت افزود: مساله اردوهای مختلط و کنسرت در دانشگاه‌ها را در همین ایام شاهد بودیم، این مساله به قدری حاد بود که اعتراض ائمه جمعه را نیز در پی داشت، همچنین مقام معظم رهبری ابزار گله‌مندی از این وضعیت کردند که یکی از مسئولان این امر ضیا هاشمی بود.

وی عنوان کرد: هاشمی با این پرونده به عنوان سرپرست وزارت علوم معرفی شد که انتخاب درستی نبوده است. گمانه‌زنی‌ها این است که آیا قرار است در این چند ماه که وزارت علوم به سرپرستی وی اداره می‌شود اتفاق خاصی رخ دهد که همین فرد برای وزارت انتخاب شده است؟ به دلیل کاهش شتاب علمی کشور می‌طلبد وزیر علوم فردی باشد که در زمینه‌های علمی و تربیتی برای کار بیاید و سرپرست کنونی متخصص این امر نیست زیرا فعالیت وی بیشتر در زمینه فرهنگی بوده است که در آن هم از نظر ما خیلی مناسب نبود.

صفرپور گفت: ضیا هاشمی در مصاحبه‌ای مدعی شده بود که راه فرجی دانا را ادامه خواهد داد. سوالی که پیش می‌آید این است که آیا فرجی دانا همان مساله بورسیه‌ها است که آبروی بسیاری از دانشجویان را بردند و باعث شد در حق بسیاری از آنان ظلم شود که این مساله بسیار مهم است و باید بررسی شود که بدانیم راه فرجی دانا به چه شکلی است. مساله بورسیه‌ها اقدام ناخوشایندی از طرف وزارت علوم بود که دانشجویان بورسیه هنوز هم پیگیر این مساله هستند و متاسفانه خیلی از آنها به جای خاصی هم نرسید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دهقانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت