جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 05 - 03 ساعت :
» سرخط خبرها » بختیاری: وزیر علوم باید فردی غیرجناحی باشد
سرخط خبرها - مصاحبه - مصاحبه ها

بختیاری: وزیر علوم باید فردی غیرجناحی باشد

تیر ۳۱, ۱۳۹۶ 6۰92

به گزارش تحکیم نیوز(پایگاه اطلاع رسانی دفتر تحکیم وحدت): مجتبی بختیاری دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت، با اشاره به حدس و گمان‌هایی که در مورد ترکیب کابینه دولت دوازدهم مطرح می‌شود، گفت: اکنون انتخابات تمام شده و نوبت به انتخاب وزرا است، البته روحانی نباید اشتباه دوره گذشته را تکرار کند و کمی تامل داشته باشد، چرا که در دولت یازدهم ۳ وزیرش به دلیل عملکردی که داشتند، استیضاح شدند.

وی ادامه داد: اولین وزیر دولت یازدهم روحانی که کارش به استیضاح کشید فرجی‌دانا متصدی وزارت علوم بود که البته خود جناب روحانی حتی برای دفاع و گرفتن رای اعتماد هم به مجلس نرفت.

بختیاری تاکید کرد: در دولت یازدهم در وزارت علوم اشتباهاتی صورت گرفت که برای دولت هزینه‌‌هایی را به همراه داشت. از جمله این اشتباهات بحث بورسیه‌‌ها بود که به گفته مقام معظم رهبری از غلط‌ترین کارهای دولت یازدهم بود که باعث شد به عده‌ای ظلم شود.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: یکی از وزرایی که دولت دوازدهم باید خیلی در انتخاب آن دقت کند، وزیر علوم است، در انتخاب وزیر علوم باید به موضوع شتاب و جهش علمی بسیار دقت شود که متاسفانه از سال ۹۲ به علت جناحی و سیاسی کاری‌ها که در وزارت علوم انجام شد با کاهش مواجه شد به طوری که موجب شد رهبری به وزیر علوم تذکر جدی بدهند.

بختیاری تصریح کرد: وزیر علوم باید فردی غیرجناحی باشد زیرا جناحی بودن وزیر علوم باعث می‌شود مسائل اصلی این حوزه با مشکل روبرو شود. از طرفی هم فعالیت‌های دانشجویی با جناحی عمل کردن وزیر علوم با مشکل مواجه خواهد شد، چه بسا که در دولت یازدهم این اتفاق افتاد و خیلی از دانشجویان به علت نقد منصفانه دچار مشکل قضایی شدند.

وی گفت: روحانی نباید وزیری انتخاب کند که چشم امیدش در مسائل آموزشی به خارج از کشور باشد. با توجه به سخنان مقام معظم رهبری باید به هسته‌های علمی- اسلامی در داخل کشور توجه ویژه‌ای شود.

بختیاری تصریح کرد: البته در مرحله دوم این نمایندگان هستند که باید از روی انصاف به وزرا رای اعتماد دهند و اگر آنها یکبار سخنان گهربار امیرالمومنین علی (ع) را در نهج‌البلاغه که مورد ویژگی‌های مسئولین است را مطالعه کرده باشند، شاید دیگر نیاز به استیضاح نباشد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: نمایندگان مجلس نمایندگان منافع مردم هستند و نباید اجازه دهند که ساختارهای منتهی بر فرد و یا عضویت در فراکسیون جناحی بر رای منصفانه آنها تاثیر بگذارد.

منبع: فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت