چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 05 - 01 ساعت :
» اخبار » گزارشی از یک دیدار به یاد ماندنی…
اخبار - اخبار برگزیده - تحکیمی ها - سرخط خبرها - مصاحبه - مصاحبه ها

گزارشی از یک دیدار به یاد ماندنی…

خرداد ۳۰, ۱۳۹۶ 8۰102

به گزارش تحکیم نیوز(پایگاه خبری تحلیلی دفتر تحکیم وحدت)، رضوی علوی نماینده دفتر تحکیم وحدت در دیدار با رهبری معظم انقلاب، در گفت وگویی،سخنانی جالب و پرمحتوا از حال و هوای این دیدار بیان کرد.

این فعال  داتشجویی در خصوص محورهای صحبت‌های خود در این دیدار گفت: کلیت متن درمورد نقش مردم بود که نیمی از آن در رابطه با نقش جمهوریت و نیم دیگر زنان بود و این‌که در حال حاضر جبهه باطل به شدت در حوزه زنان ورود کرده و در حال نابود کردن خانواده و تفکرات زنان هستند و می‌دانند اگر تفکر زن را هدف بگیرند، می‌توانند کل ریشه‌های اعتقادی آن جامعه را از بین ببرند.

وی به عنوان یک دختر فعال اجتماعی، حضور اجتماعی زنان را لازم و در راستای خواست رهبری دانسته و خاطرنشان کرد: ما از فضایی که بیشتر در میان جریان مذهبی وجود دارد گله داشتیم؛ جریانی که حضور اجتماعی زنان را نادیده می‌گیرد یا لازم نمی‌داند. درحالی‌که طرف مقابل تمام تلاشش را می‌کند که زن را موجودی نشان دهد که باید تنها به خود فکر کند و خودمحور باشد و ما بر طبق موازین اسلامی می‌گوییم که یک زن هم باید به خانواده برسد و هم در اجتماع باشد و هم فعالیت اقتصادی داشته باشد و این چیزی است که اسلام از ما خواسته است.
این فعال دانشجویی با تأکید بر این‌که برای رسیدن به این حد باید وارد جامعه شد تا بتوانیم حرفمان را به گوش بقیه برسانیم، به گلایه خود از مردان ارزشی و پاسخ رهبری اشاره کرد و گفت: ما با توجه به فعالیت‌های خودمان و آنچه که در جامعه جریان داشت، مقایسه‌ای کردیم و دیدیم که آقایان مذهبی بیشتر معتقدند که حضور اجتماعی زنان، چندان لازم نیست. از طرف دیگر در رسانه‌های انقلابی و ارزشی ما هم بحث زنان، بحث مهمی نیست. حتی وقتی ما فعالیتی را داریم، خیلی مورد استقبال رسانه‌ها قرار نمی‌گیرد. درحالی‌که رسانه‌هایی را می‌بینیم که دیدگاه‌های فمینیستی بیشتری را دارند، این رسانه‌ها به محض اینکه بحث عدالت جنسیتی مطرح می‌شود به آن می‌پردازند و روی آن کار می‌کنند در برابر، روزنامه‌های ارزشی خیلی توجهی ندارند و دغدغه‌ای ندارند که این موضوع و موضوع زنان به عنوان تربیت‌کننده نسل آینده تا چه حد می‌توانند مهم و سرنوشت‌ساز باشد.
رضوی درخصوص واکنش رهبر انقلاب به این جمله خود گفت: پیش از آن خیلی نگران بودم، هرچند با منظومه فکری ایشان در مورد نقش زن و حضور اجتماعی زنان آشنا هستم و می‌دانستم یکی از روشنفکرترین و آگاه‌ترین افرادی هستند که زنان را به حضور اجتماعی و فعالیت دعوت می‌کنند ولی فکر می‌کردم که اگر ایشان به این مسأله واکنش نشان ندهند یا راحت از کنار این موضوع بگذرند، برای ما سخت خواهد شد؛ چراکه تقریباً نیمی از متن ما به این موضوع اختصاص داشت و اگر واکنش خاصی دریافت نمی‌کردیم، دیگر نمی‌توانستیم بر روی آن اصرار داشته باشیم. اما شکر خدا ایشان هم بلافاصله بعد متن من واکنش نشان دادند و هم در پایان وقتی که توصیه به تشکل‌ها داشتند، گفتند که دختران دانشجو به بحث زن در غرب ورود کنند.
نماینده دفتر تحکیم وحدت درخصوص این انتقاد خود اظهار داشت: دختران مذهبی فعال دانشجویی این را می‌دانند که اولویت اول یک خانم، خانواده اوست. از سویی همه کسانی که فعال هم هستند، همسران همراهی دارند که درکشان می‌کنند. این نیازمند مدیریت و خودباروی و درک شرایط توسط همسر است که این اتفاق تاکنون افتاده است. برای خود ما و زیرمجموعه‌هایمان این مهم است که اولویت را خانواده بگذاریم؛ چون باور داریم تربیت آینده کشور دست ما است و می‌دانیم که اثرگذاری ما از سمت خانواده هم بسیار زیاد است و این مسأله نباید مغفول بماند و باید همت جدی در مورد آن صورت بگیرد. لازمه آن اجرایی‌شدن سیاست‌های خانواده است که مانند یک قانون کلی می‌تواند جامعه را نجات دهد.
رهبر انقلاب در پایان این دیدار خطاب به دانشجویان دختر فعال در تشکل‌ها نکاتی را ارائه می‌دهند و می‌فرمایند: «من سفارش می‌کنم یکی از نکاتی که دانشجویان خواهر در تشکّل‌ها دنبال کنند، مسئله زن در غرب باشد؛ ما کمتر به این مسئله می‌پردازیم. البته در یکی از جلسات سال‌های قبل، یکی از خواهران -یادم نیست که استاد بود یا دانشجو- اینجا صحبت مفصل خیلی خوبی در این زمینه انجام دادند امّا معتقدم باید کار کرد و میدان کار در این زمینه وجود دارد».
رضوی در زمینه این توصیه‌های رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته تأکید داشتند که بر روی الگوی زن مسلمان ایرانی کار کنید. این‌که این بار می‌گویند در موضوع زن در غرب کار کنید به نظرم به این دلیل است که در آن زمینه ضعیف عمل کردیم و نتوانستیم الگوی زن مسلمان را درست نشان دهیم و درعوض یک عده مغرض با نگاه فمینیستی، زن در غرب را به شکل فردی موفق و مؤثر نشان دادند و تأکید فعلی ایشان برای از بین بردن این سرابی است که در ذهن جوانان در مورد آزادی و موفقیت زنان به‌وجود آمده است.
وی افزود: از آن‌جا که ما نتوانستیم الگوی مناسبی از زن مسلمان ایرانی به دخترانمان نشان دهیم، یک قدم به عقب برگشتیم و لازم است اول زن غربی را نشان دهیم تا ببینند چه جایگاه نادرستی دارد و بعد به سراغ زن مسلمان برویم.
آنچه گفته شد

به این نوشته امتیاز بدهید!

دهقانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت