شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 27 ساعت :
» اخبار » دو چرخی که آساک دوچرخ را له کرد…
اخبار - اخبار انجمن ها - اخبار برگزیده - تحکیمی ها - تحکیمی ها مهم - سرخط خبرها

دو چرخی که آساک دوچرخ را له کرد…

فروردین ۲۹, ۱۳۹۶ 7۰161

به گزارش تحکیم نیوز (پایگاه خبری تحلیلی دفتر تحکیم وحدت)، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه(دفتر تحکیم وحدت) طی بیانیه اعتراض خود از وضع موجود اشتغال و تعطیلی های پی در پی صنایع تولیدی بویژه”آساک دوچرخ” اعلام کرد. در این بیانیه آمده است: آقای روحانی این تعطیلی های زنجیره ای تلنگریست که بیان میکند عمر دولتتان به پایان رسیده است و آماده ی اسباب کشی از منزل اجاره ایتان در پاستور باشید و حداقل این چند ماه آینده را برای آخرتتان هم که شده نگذارید اوضاع روز به روز وخیم تر شود از کدام واردات بی مورد باید حرف زد تا متوجه اشتباهتان در عمل به اقتصاد مقاومت بشوید اقتصاد مقاومتی فقط برای تشکیل کارگروه و نقل مجالس گفتگو نیست

 

متن بیانیه منتشر شده به صورت زیر است:

 

فروردین‌ماه ۹۴، رئیس‌جمهور فرمودند: «نکته آخرم خطاب به مردم عزیز این است؛ مردم خوب! ما برای برداشتن موانع کشور یک گام مهم برداشتیم. باید در همه زمینه‌ها موانع را از سر راه کشور برداریم. امروز روزی است که دولت دستش را به سوی فعالان اقتصادی و همه مردم دراز می‌کند. ما نیازمندیم به توسعه، اشتغال و ایجاد رونق اقتصادی برای اینکه مردم شاهد بهبود در زندگی مادی و معنوی‌شان باشند».
آمارهای رسمی مرکز آمار، حاکی از این است که طی سال‌های ۹۳ و ۹۴ حداقل ۱۶۶ هزار صنعتکار بیکار شدند. نشانه های این وضعیت هم مشخص است. در حال حاضر حتی با کاهش نرخ تورم نه تنها از فشار اقتصادی روی زندگی مردم کاسته نشده بلکه سفره ها روز به روز کوچکتر می شود. در واقع دولت یازدهم با پایین آوردن ارزش پول و کاهش قدرت خرید مردم و در نتیجه رکود بازار توانسته نرخ تورم را پایین بیاورد چرا که از نشانه های رونق اقتصادی ، رونق تولید و صنعت است که در حال حاضر وضعیت مساعدی ندارد. در واقع می توان گفت بیماری تولید و صنعت کشور همچنان ادامه دار شده و وضعیت با ورشکستگی و تعطیلی کارخانه های تولید می رود بدتر و بدتر شود. بی شک نوسان نرخ ارز، رشد پایه پولی، سیاست گذاری‌های انبساطی و انقباظی و افزایش نقدینگی در این سالها بر سر تولید آوار شده‌اند و در همین سال هم ادامه داشتند تا تولید زیر بار مشکلات اقتصادی له شود.

دولتی که با شعار چرخش چرخ اقتصاد سکان کشور را در اختیار گرفت امروز با ترسیم جاده ای سنگ لاخ در مقابل تولید کننده ی داخلی موجب له شدن تولید کنندگان زیر چرخ تانک اجناس وارداتی شده است . عدم تزریق منابع مالی و بانکی به چرخ صنعت و معطل نگه داشتن صنعت در ایستگاه برجام باعث شده است تا نه تنها بهبودی در تولید ایجاد نشود بلکه رخوت بیشتری را بر فضای تولید حاکم کرده است. نکته ی دیگر در اختیار گذاشتن بازار مصرف داخلی در اختیار وارد کننده گان کالای خارجی ، بدهکار کردن صنایع داخلی با وضع مالیات سنگین و بالا بردن هزینه ی تولید است که بیانگر عزم دولت در بیکار کردن کارگران صنایع می باشد.

با وجود چندین کارخانه دوچرخه در ایران تنها تولیدکننده بومی دوچرخه در ایران شرکت آساک دوچرخ قوچان بوده که که با قدمتی ۳۵ ساله عیدی دهان پرکنی را در سال اقتصاد مقاومتی تولید-استغال به مردم ایران عرضه داشت اما سوال اینجاست در دولتی که ادعای بهبود فضای کسب و کار و ارتقای پانزده پله ای ایران در این حوزه را دارد چه بر سر تولید کنندگان داخلی آورده است ؟
با توجه به نیاز بازار داخلی به سالانه ۱/۵ میلیون دستگاه دوچرخه دولت تدبیر و امید با مجوز دادن به ورود ۲ میلیون دستگاه دوچرخه که توانایی ساخت آن در اختیار صنعتگران ایرانی میباشد و با توجه به هزینه ی بالای ایجاد شده برای تولید دوچرخه در این کارخانه ی کاملا ایرانی باعث شده تا تولید در این کارخانه دیگر توجیه اقتصادی نداشته باشد.

باید توجه داشت تعطیلی این کارخانه موجب نارضایتی مردم غیور شهرستان قوچان نیز شده است که به گفته ی خودشان تا زمانی که این صنعت چرخش میچرخیده تمایلی به استفاده از نمونه خارجی آن را نداشته اند و دلشان به شعار های انتخاباتی برخی کاندیداها سال ۹۴ مبنی بر رونق بخشی به این کارخانه خوش بوده است که امروز با بی مهری این مسئولان و دولت رو برو شده و امیدشان را از دست داده اند .

آقای روحانی این تعطیلی های زنجیره ای تلنگریست که بیان میکند عمر دولتتان به پایان رسیده است و آماده ی اسباب کشی از منزل اجاره ایتان در پاستور باشید و حداقل این چند ماه آینده را برای آخرتتان هم که شده نگذارید اوضاع روز به روز وخیم تر شود از کدام واردات بی مورد باید حرف زد تا متوجه اشتباهتان در عمل به اقتصاد مقاومت بشوید اقتصاد مقاومتی فقط برای تشکیل کارگروه و نقل مجالس گفتگو نیست. زبان دلسوزان مملکت مو در آورد از گوش های سنگینتان،کارخانجات هپکو و واگن پارس را نیز دریابید که ایستگاه های بعد این قطار ورشکستگی هستند.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

به این نوشته امتیاز بدهید!

دهقانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت