پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 05 - 02 ساعت :
» اخبار » انتقاد از نحوه ی برخورد با دانشجویان
اخبار - اخبار برگزیده - تحکیمی ها - تحکیمی ها مهم - سرخط خبرها - مصاحبه - مصاحبه ها - مصاحبه های مهم

انتقاد از نحوه ی برخورد با دانشجویان

اسفند ۲۹, ۱۳۹۵ 8۰96

به گزارش تحکیم نیوز (پایگاه خبری تحلیلی دفتر تحکیم وحدت)، محمدحسین قائدشرف دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در گفت‌وگویی، با اشاره به عدم تحقق وعده‌های وزیر علوم و رئیس جمهور در رابطه با تشکل های دانشجویی گفت: دانشجو چند سال از بهترین دوران زندگی خودش را برای تحصیل و اعتلای فهم و شناخت خودش نسبت به زندگی و جامعه در دانشگاه سپری می کند.

وی افزود: اگر زمینه برای این امر فراهم نباشد و یا خدای نکرده عده ای در جهت خلاف آن با ایجاد مضیقه و تنگنا و فشار و عمل فیلترینگ و ستاره دار کردن دانشجو اقدام به جلوگیری از این مسئله کنند، بطور حتم طبعات سنگینی برای اجتماع با تاثیر منفی و سو و خطرناکی که بر قشر جوان و به ویژه تحصیل کرده آن یعنی دانشجو با عنوان آینده سازان کشور خواهد داشت.

قائدشرف تصریح کرد: رئیس جمهور بارها نسبت به اهیمت این موضوع تاکید کرده است ولی متاسفانه می‌بینیم که در عمل با وجود خواست و اشاره وزارت علوم به این مسئله، چنین حرکتی در عمل اصلا دیده نمی‌شود.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: متاسفانه به دلیل عدم نظارت کافی و بررسی وضعیت دانشگاه‌ها کار به جایی رسیده که باعث شده برخی از مدیران و مسئولین دانشگاهی که چشم ناظران و مسئولین و قانون را دور دیده و فضا را از هر بازخواستی مبرا می‌بینند، دست به هر اقدام خود سرانه و غیر قانونی که دلشان می‌خواهد بزنند.

وی گفت: این مسئله در خیلی از دانشگاه‌ها به چشم میخورد و به راحتی با گرفتن یک بازخورد ساده از دانشگاه‌ها و پرس‌وجو در این مورد کاملا قضیه مشهود است.

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت بیان کرد: این مسئله را به راحتی می‌توانی از نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی و دانشجوهای فعال در دانشگاه‌ها پرسید. اما بدبختانه انتقاد اصلی اینجاست که این قضیه در برخی دانشگاه‌ها خیلی فاحش است و اصلا جای هیچ توجیه و دفاعی را باقی نمی‌گذارد و به طور جد خلاف سیاست‌های مطرح شده دولت و منش اعتدالی آقای روحانی است و موج عظیمی از نارضایتی های دانشجویی را در بر داشته است.

قائدشرف تاکید کرد: یکی از دانشگاه‌های فعال ما در مجموعه تحکیم، مصداق بارز و مثال کاملا روشنی برای این قضیه است که خود ما در اتحادیه کاملا در جریان تمام اتفاقات و وقایع رخ داده در آن هستیم دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد است که تحت امر سیاست گذاری‌های خودسرانه ریاست پیام نور استان خراسان رضوی به شدت با این مسئله درگیر است.

وی ادامه داد: شیوه مدیریتی که ریاست پیام نور خراسان اعمال کردند کاملا در جهت بی‌قانونی و خودسری و بستن دهان منتقد و آزادی بیان در دانشگاه‌های پیام نور مشهد و شهرستان‌های آن است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: نقد و گلایه شدید و جدی ما به وزارت علوم و شخص وزیر این است که با جود پیگیری‌ها و نامه نگاری‌ها و مطرح کردن‌های متعدد چرا نهادهای نظارتی به مشکلات ما را در دانشگاه‌ها رسیدگی نمی‌کنند؟ و اینکه چرا کسی مسئول رسیدگی و پاسخگوی این اتفاقات نیست؟

وی گفت: آقای روحانی در دیدار با دانشجویان در ۱۶ آذر امسال و پارسال با صراحت، رسیدگی به همین مسائل رو مطرح کردند و اتفاقا قول بهتر شدن آن توسط وزیر علوم را هم دادند ولی هیچ اتفاقی رخ نداد.

قائدشرف ضمن گلایه از برخورد برخی از مسئولان دانشگاه‌ها با تشکل‌های دانشجویی انقلابی گفت: بطور مثال در دانشگاه پیام نور خراسان بجای بهبود شرایط با دانشجویان برخورد سلبی می‌کنند، نمایندگان تشکل‌ها را به شورای فرهنگی راه نمی‌دهند و تمام هم و غم‌شان مطرح شدن خودشان در رسانه‌ها است.

وی گفت: اگر با فشارهای و شیوه‌های پلیسی مسئله فرهنگ حل شده بود که بعد از گذشت این همه سال نباید مشکلی در دانشگاه‌ها داشتیم! متاسفانه اقداماتی که در دانشگاه پیام نور مشهد می‌شود دقیقا خلاف سیاست ها و نگرش دولت در قبال دانشگاه‌ها و دانشجو است.

قائدشرف در خاتمه گفت: خواسته جدی ما از مسئولان رسیدگی به وضعیت برخورد مسئولان دانشگاه‌ها با تشکلهای دانشجویی انقلابی است و امیدواریم این مسئله بخصوص در دانشگاه پیام نور خراسان بزودی حل شود.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دهقانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت