پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 05 - 02 ساعت :
» اخبار » سند۲۰۳۰یا یوغ بردگی….؟!
اخبار - اخبار انجمن ها - تحکیمی ها - تحکیمی ها مهم - یادداشت - یادداشت ها

سند۲۰۳۰یا یوغ بردگی….؟!

اسفند ۲۸, ۱۳۹۵ 6۰157

سند آموزش ۲۰۳۰یکی از تعهدات کشورمان درصحنه ی بین المللی ست که در نشست اینچئون کره ی جنوبی با حضور وزرای آموزش و پرورش توافق نامه ی مسقط و در اجلاس جهانی آموش برای همه تصویب شده است.
مدیر کل یونسکو ادعا دارد (این اقدام دولت هارا به فراهم کردن فرصت های یادگیری مادام العمر برای افراد ترغیب میکند،تا تک تک افراد ب رشد علمی ادامه دهند وو عاملان مثبتی برای تغییر باشند)شعار اصلی این سند(دگرگون سازی جهان ما)است اما جای بحث دارد دگرگون سازی با چه اصولی با چه معیاری و به چه قیمتی آیا این تغییرات تغییر در اصول نظام اسلامی و زیر پا گذاشتن اهداف انقلابمان نیست؟آیا غرب گرایی و شبیه کردنمان به غربی ها نیست؟
در مصوبه ی هیئت دولت کارگروه ملی آموش ۲۰۳۰ایجاد شده که درمصوبه ی آن آمده است(به منظور هماهنگی و ارائه ی راهکار تحقق اهداف و تعهدات برنامه اهدافف اصلی توسعه پایدار،کارگروه ملی آموزش ۲۰۳۰با مسولیت وزارت آموزش و پرورش بدون گسترش تشکیلات سازمانی و با استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود در این وزارت خانه با وجود نمایندگان دستگاه های مختلف تشکیل میشود) جای تاسف دارد برای سیاست های مصوب نظام هیچ اقدام شایسته ای صورت نمیگیرد اما برای مصوبات وارداتی و اجرای اوامر یونسکو کارگروه ایجاد میشود.
سوال اینجاست طبق کدام قانون و استناد مسولین تعهد اجرای چنین سندی را در کشور داده اند امام خمینی (ره) هدف از انقلاب اسلامی را تمدن سازی اسلامیی اعلام کردند اینک ما متعهد به اجرای پروژه ای در کشور شده ایم با شعار دگرگون سازی جهان ما آن هم دگرگون سازی درجهت میل غربی ها همانگونه که آنها مایلند سندی با عاقبتی شوم که قرار است جامعه ی مارا تبدیل به جامعه ای کند که نهاد خانواده از هم بپاشد و خانواده ها دچار بحران هویت شوند مشکلی ک اینک غرب و آمریکا با آن دست و پنجه نرم میکند. روزگاری آرمانمان جهانی کردن اهداف انقلاب بود اما اینک خودمان هم با مصوباتی که انجام میدهیم غایت اصلی انقلاب را به باد فراموشی میسپاریم.
آمریکا و غرب خوب میدانند از کجا به انقلابمان ضربه بزنند با اجرایی شدن این یوغ بردگی در کشور تمام اطلاعات مهم ترین نهاد کشور یعنی وزارت آموزش و پرورش بهه تاراج میرود و دست دشمنان نظام برای ترور دانشمندان این مرز و بوم باز میشود هرچند با اجرا شدن این سند بعید است بتوانیم نخبه و دانشمند پرورش دهیم با پیش گرفتن این شیوه ی آموزش دیگر نمیتوان جوان مومن و انقلابی تربیت کرد دیگر همت و هادی و چمران و آوینی نخواهیم داشت و این یعنی تیشه زدن بر ریشه ی انقلاب و نظام.
طبق اصل ۷۷قانون اساسی (عهد نامه ها توافق نامه ها و قرارداد های بین المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسند) اما سوال اینجاست آیا سند آموزشش ۲۰۳۰به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؟ پس چگونه به تصویب هیئت دولت رسیده و برایش کارگروه ایجاد شده است؟!
ای کاش مسولین ما قبل از امضای این سند بیانات رهبری درباره ی نفوذ را جدی میگرفتند و زیر بار امضای این یوغ بردگی نمیرفتند

ملیحه مولودی

به این نوشته امتیاز بدهید!

دهقانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت