سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 30 ساعت :
» اخبار » اخبار برگزیده » رونمایی از نشریه سراسری خواهران‌”ندا”
اخبار برگزیده - تحکیمی ها - تحکیمی ها مهم - سرخط خبرها

رونمایی از نشریه سراسری خواهران‌”ندا”

اسفند ۱۷, ۱۳۹۵ 7۰71

به گزارش تحکیم نیوز(پایگاه خبری تحلیلی دفتر تحکیم وحدت)،  زهرا سادات رضوی‌علوی مسئول خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) در مراسم رونمایی از نشریه سراسری «ندای دختران ایران» که دوشنبه برگزار شد، با اشاره به نگاه حاکم به قشر زنان و دختران در جامعه، اظهار داشت: در حال حاضر در جامعه خود با دو نگاه نسبت به جایگاه زنان و دختران مواجه هستیم که بخشی از این نگاه از سوی دولتمردان دولت یازدهم و به ویژه معاونت امور زنان آن در جامعه رواج پیدا کرده است. اینکه فعالیت‌های فمنیستی در دانشگاه‌ها شروع به فعالیت کرده و فعالیت خود را هر روز بیشتر از قبل می‌کند.

وی ادامه داد: این نگاه در نظریات تشکل‌های تازه تأسیس به خوبی دیده می‌شود و مبانی اسلامی و دیدگاه‌های اسلام درباره زنان در آنها مورد سوال قرار می‌گیرد.

مدیرمسئول نشریه «ندای دختران ایران» در همین زمینه افزود: از طرف دیگر از سوی جریان مذهبی و انقلابی با رویکردی در این خصوص مواجه هستیم، به این شکل که در برابر هجمه‌های موجود علیه نگاه اسلامی به زنان مقابله خاصی صورت نمی‌گیرد و به شکلی نگاه اسلام به زنان از طرف این گروه نیز محجور مانده است.

رضوی‌علوی هدف از انتشار نشریه ندای دختران ایران را پرداختن به مقوله زنان به منظور ارائه نگاه درست اسلام به زنان دانست و یادآور شد: در این نشریه قرار است دختران از زبان خود نیازها، مسائل و ضرورت‌های خود را اعلام و بیان کنند و در برابر مطالبی که به شکل غیرواقع به اسم آنها از سوی نهادها و به خصوص معاونت امور زنان ریاست جمهوری اعلام می‌شود به تبیین درست بپردازد.

وی با اشاره به توزیع این نشریه از صبح امروز در دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: نشریه ندای دختران ایران از سوی واحد خواهران دفتر تحکیم وحدت منتشر شده و از امروز به شکل سراسری از طریق دفاتر تحکیم وحدت در دانشگاه‌های سراسر کشور توزیع می‌شود.

این فعال دانشجویی با اشاره به روند اخذ مجوز این نشریه دانشجویی گفت: از شهریورماه سال جاری درخواست صدور مجوز برای این نشریه از سوی دفتر تحکیم وحدت و دفتر خواهران این تشکل دانشجویی به هیئت نظارت بر نشریات دانشجویی ارسال شد، اما پس از حدود ۶ ماه و پس از سنگ‌اندازی‌ها و موانع فراوان مجوز آن در اواخر بهمن ماه صادر شد.

رضوی‌علوی با انتقاد از طولانی شدن روند اعطای مجوز به نشریه ندای دختران ایران، ادامه داد: در حالی که جلسات هیئت نظارت بر نشریات دانشجویی قانونا در ماه یک مرتبه برگزار می‌شود، اما اعطای مجوز به این نشریه یا در دستور جلسات قرار نمی‌گرفت و یا جلسه برگزار نمی‌شد که در نهایت با ارسال نامه‌های مختلفی به معاونت امور زنان و حتی رئیس‌جمهور روند اعطای مجوز به این نشریه دانشجویی پس از ۶ ماه مجوز آن صادر شد.

وی همچنین یادآور شد: حدود ۵ هزار نسخه از نشریه ندای دختران ایران در اولین دوره انتشار منتشر شده و قرار است این رقم به ۱۰ هزار نسخه برسد.

مدیرمسئول نشریه «ندای دختران ایران» درباره محتوای نشریه خاطرنشان کرد: تلاش شده از سلایق مختلف و نگاه‌های موجود در جامعه به مقوله زنان در نشریه دیده شود، البته کار تهیه‌کنندگان این نشریه به دلیل عدم وجود سلیقه و ذائقه مخصوص زنان در نشریات مختلف کشور کار سختی بود، زیرا اکثر نشریات و مطبوعات کشور عمدتاً به شکلی مردانه به مقوله زنان پرداخته‌اند و این مسئله کار ما را در انتشار مطالب بسیار سخت می‌کرد.

رضوی‌علوی درباره مشارکت اعضاء در انتشار نشریه سراسری ندای دختران نیز گفت: تقریبا همه اعضای تشکل دفتر تحکیم وحدت در گردآوری مطالب نشریه دخیل هستند، اما سوژه اصلی و محور اصلی از سوی واحد خواهران تعیین و به دفاتر مختلف اعلام می‌شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دهقانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت