جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 26 ساعت :
» اخبار » باید از اختلافات و دودستگی در جهت رهایی فلسطین استفاده شود
اخبار - اخبار انجمن ها - اخبار برگزیده - اخبار مهم انجمن ها - تحکیمی ها - تحکیمی ها مهم - سرخط خبرها - مصاحبه - مصاحبه ها - مصاحبه های مهم

باید از اختلافات و دودستگی در جهت رهایی فلسطین استفاده شود

اسفند ۱۰, ۱۳۹۵ 8۰88

به گزارش تحکیم نیوز (پایگاه خبری تحلیلی دفتر تحکیم وحدت)، صفرپور،دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه برگزاری کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین در کشورمان نقش به سزایی در تقویت وحدت بین مسلمانان در مسئله فلسطین دارد، گفت: امروز توان جبهه مقاومت به حدی است که حزب الله، اسرائیل را تهدید به انهدام مخازن آمونیاک و نیروگاه اتمی این رژیم غاصب می کند و واقعیت این است که امروز این اقتدار و ظرفیت، لرزه به اندام مقامات اسرائیلی انداخته است.

 وی با بیان اینکه امروز شاهد یک دو دستگی و اختلاف بین دولتمردان و سیاستمداران آمریکا و از طرفی دو دستگی بین سیاسیون رژیم غاصب اسرائیل هستیم، بنابراین باید از این اختلافات و دودستگی در جهت رهایی فلسطین استفاده شود، افزود: برگزاری کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین بیانگر این است که فلسطین همچنان مسئله اول و اصلی جهان اسلام است.

 دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اینکه در این کنفرانس اندیشمندان اهل سنت و تشیع  جهان اسلام حول ام القرای جهان اسلام یعنی جمهوری اسلامی ایران گرد آمده اند، تصریح کرد: وحدت و اتحاد جهان اسلام می تواند روند رهایی فلسطین را سرعت ببخشد.

 صفرپور با بیان اینکه دشمن همواره تلاش می کند تا بین مسلمانان تفرقه بیاندازد، تصریح کرد: برای اینکه دشمن در در سیاست تفرقه افکنی خود با شکست مواجه شود، باید به درک شناخت فرع و اصل در جهان اسلام برسیم؛ در هر حال امروز اصلی‌ترین مسئله جهان اسلام، مسئله فلسطین است.

وی ایجاد داعش و به راه انداختن جنگ های مذهبی بین شیعه و سنی را ابزاری برای به حاشیه راندن مسئله فلسطین دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب در کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین فرمودند که دشمن با ایجاد داعش و به راه انداختن جنگ های بین شیعه و سنی در دستیابی به اهداف خود نیز تا حدودی موفق بوده است. همچنین معظم الله فرمودند که هزینه هایی را که به خاطر داعش و اختلافاتی که به وجود آمده کرده ایم؛ اگر به خاطر آرمان فلسطین صرف می شدند، زودتر به نتیجه می‌رسیدیم.

 دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: بدیهی است که آمریکا نمی‌تواند به صورت مستقیم در مقابل جهان اسلام قرار بگیرد، به همین دلیل امروز عربستان با تبعیت بی چون و چرا از سیاست‌های این کشور به عمله و پیاده نظام آمریکا در منطقه تبدیل شده است.

صفرپور بیان کرد: امروز عربستان با پرچم اسلام و سوء استفاده از جایگاه بیت الله الحرام، در راستای اجرای نقشه‌های آمریکا گام برمی دارد و متاسفانه نقش عملگی خود را نیز به خوبی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه روابط پیدا و پنهان عربستان با اسرائیل در تحقق آرمان فلسطین مانع ایجاد کرده، افزود: جهان اسلام باید بر سر اصول خود متعهد بوده و اتحاد داشته باشند. واقعیت این است که هر وقت مسلمانان از اصول خود فاصله گرفته اند ،تفرقه به وجود آمده و دشمن هم از این تفرقه بهترین بهره برداری را کرده است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: بدون شک امروز یکی از اصول حکومت اسلامی فارغ از شیعه و سنی بودن، استکبار ستیزی و زیر بار زور طاغوت نرفتن است؛ بر این اساس ظلمی که امروز به مردم فلسطین می شود، یک ظلم آشکار است بنابراین ضرورت دارد که مسلمانان تمام اختلافات را کنار بگذارند و با وحدت نابودی رژیم غاصب اسرائیل را رقم بزند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دهقانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت