جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 26 ساعت :
» اخبار انجمن ها » مسئله خوزستان مسئله گرد و غبار نیست، بلکه بی توجهی مسئولان نسبت به این امر است.
اخبار انجمن ها - اخبار برگزیده - تحکیمی ها - تحکیمی ها مهم - سرخط خبرها - مصاحبه - مصاحبه ها - مصاحبه های مهم

مسئله خوزستان مسئله گرد و غبار نیست، بلکه بی توجهی مسئولان نسبت به این امر است.

بهمن ۲۹, ۱۳۹۵ 5۰168

به گزارش تحکیم نیوز(پایگاه خبری تحلیلی دفتر تحکیم وحدت)، علی غبیشاوی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی سیرجان (دفتر تحکیم وحدت) در مصاحبه‌ با پایگاه خبری تحلیلی آذر، با تشریح وضعیت اسفناک خوزستان گفت: آنچه که این روزها بیش از پیش مردم خوزستان را رنج می‌دهد، مسئله گرد و غبار نیست، بلکه بی توجهی مسئولان نسبت به این امر است.

وی ادامه داد: مردم استان نفت‌خیز خوزستان به جای اینکه زندگی خوبی داشته باشند اما در انجام معمولی‌ترین کارهای خود نیز دچار مشکلات زیادی شده‌اند.

غبیشاوی با ابراز تاسف از اینکه مسئولین ایران اقدام مناسبی از خود نشان نمی‌دهند و تکلیف خود را به درستی ایفا نمی‌کنند، گفت: نکته جالب اینجاست که در پی تشدید این پدیده تنها پاسخ مسئولین به منظور مشخص کردن مشکل این است که به کانون‌های خارجی ایجاد کننده گرد و خاک اشاره می‌کنند و این کانون‌ها را مقصر می‌دانند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: درحالی‌که برای همه واضح است که مجموعه‌ای از عوامل داخلی دست در دست هم داده‌اند تا این موضوع مکررا استان خوزستان و شهرستان‌های آن را آزار دهد.

وی افزود: بی توجهی نسبت به استان و مردمی که در ۸ سال جنگ متحمل بدترین شرایط بوده‌اند به هیچ وجهی قابل توجیه نمی‌باشد و مسئولین به جای ابراز هم‌دردی باید اقدام عملی مناسبی از خود نشان دهند.

غبیشاوی مطرح کرد: خوزستان تنها نمونه‌ای از شهرهای مرزی ایران محسوب می‌شود که مورد بی لطفی‌های زیادی واقع شده است، هرکدام از شهرهای مرزی ایران با مشکلات متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کنند که با شرایط رفاهی سایر استان‌های کشور قابل قیاس نیست.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: در وضعیتی قرار داریم که متصدیان امر نه تنها به فکر پیشگیری از بروز مشکلات این چنینی نیستند بلکه به درمان هم نمی‌اندیشند، گویا دیدن چهره خاکی خوزستان برای آن‌ها امری طبیعی می‌باشد.

غبیشاوی در پایان گفت: دولت محترم و خانم ابتکار به جای شانه خالی کردن و دادن وعده‌های توخالی به فکر چاره‌ای برای حل این معضل باشند و تنها چیزی که می‌تواند آن‌ها را به عمل سوق دهد زندگی در خوزستان و درک مردم از نزدیک است، قطعا کسانی که در بهترین شرایط زندگی می‌کنند، درد مردم را نمی‌دانند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دهقانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت