سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 29 ساعت :
» اخبار » سیاست خارجی و روحیه ترامپ برای ما هم تهدید است و هم فرصت
اخبار - اخبار انجمن ها - اخبار برگزیده - تحکیمی ها - سرخط خبرها - مصاحبه - مصاحبه ها - مصاحبه های مهم

سیاست خارجی و روحیه ترامپ برای ما هم تهدید است و هم فرصت

بهمن ۱۶, ۱۳۹۵ 7۰68

به گزارش تحکیم نیوز(پایگاه خبری تحلیلی دفتر تحکیم وحدت)، علی اکبری فعال دانشجویی و عضو دفتر تحکیم وحدت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضمن انتقاد از رفتار توهین آمیز رئیس جمهور آمریکا بیان داشت: سیاست خارجی و روحیه ترامپ برای ما هم تهدید است و هم فرصت.

وی ادامه داد: تهدید از این باب که احتمالا در آینده برجام و روابط اقتصادی مشکلات سختی ایجاد خواهد کرد، اما فرصت از این منظر است که اعتراضات شکل گرفته ناشی از سیاست های دولت جدید ایالات متحده می‌تواند کمک‌های شایانی برای کاهش آسیب های احتمالی و همچنین گسترش عمق استراتژیک نفوذ جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشور‌ها باشد.

اکبری با اعتقاد بر اینکه نباید زمان حضور ترامپ را از دست داد، تصریح کرد: استکبار ستیزی امروزه می‌تواند با دیپلماسی فعال هم پیگیری شود، اینکه ما فکر کنیم روابط بین‌المللی گسترده با استکبار ستیزی در تقابل است تفکری است که فقط موجب تضعیف ما و قوی شدن جبهه مستکبرین می‌شود.

وی اضافه کرد: امروزه سفارت‌‌خانه‌ های ما وظیفه‌ای در حد سپاه قدس دارند. همانطور که هیلاری کلینتون در سال‌های ۸۸ و ۸۹ با سفرهای متعدد زنجیر تحریم‌های سنگین علیه ایران را بافت، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی نیز باید با فعالیت گسترده و دیپلماسی فعال جایگاه، اعتبار و قدرت نفوذ خود را در جهان بالا ببرد.

این فعال دانشجویی خاطر نشان کرد: وزارت امور خارجه بیاید از این بستر ضد آمریکایی ایجاد شده نهایت استفاده را ببرد تا بتواند لابی های خود را در کشور‌های اروپایی و آسیایی و آمریکای جنوبی قدرتمند کند.

اکبری تصریح کرد: بدین ترتیب هم از شکل‌گیری اجتماعات جهانی و تصویب قطعنامه‌های سنگین علیه خود در موضوعات موشکی و حقوق بشر پیشگیری کرده و هم می‌تواند از حق و مظلومیت خود و ملت‌های دیگر در مقابل کشور های مستکبر دفاع کند.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دهقانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت