پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 05 - 02 ساعت :
» اخبار » راه‌اندازی «سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران» مهم‌ترین دغدغه مردم است
حقوق های نجومی
اخبار - اخبار برگزیده - تحکیمی ها - تحکیمی ها مهم - مصاحبه - مصاحبه ها - مصاحبه های مهم

راه‌اندازی «سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران» مهم‌ترین دغدغه مردم است

آذر ۲۹, ۱۳۹۵ 6۰116

به گزارش تحکیم نیوز (پایگاه خبری تحلیلی دفتر تحکیم وحدت)، صادق آقاجری دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در رابطه راهکار مقابله با فساد اقتصادی تصریح کرد: به طور کلی برای افزایش شفافیت و کاهش فساد باید نقش اساسی را برای نظارت مردمی در نظر گرفت.

وی ادامه داد: حتی اینکه مردم، جمهوری اسلامی را برای سبک حکومت های خود در ابتدای انقلاب انتخاب می‌کنند نشان از در خواست داشتن نقش کافی برای حل مسائل است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: در بعضی کشور‌ها حتی برای این که شفافیت مالی به وجود آید و فساد نیز کاهش پیدا کند برای مردم در صورت معرفی مفسدین جایزه در نظر گرفته اند.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت گفت: در همین راستا کمیسیون تلفیق برنامه ششم در مجلس طرحی را در نظر گرفته بود تا دولت را مکلف به راه اندازی «سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران» کند و امکان دسترسی به این اطلاعات علاوه بر نهادهای نظارتی برای مردم نیز وجود داشته باشد.

آقاجری اضافه کرد: اما شاهد هستیم در اصلاحیه پایانی که وارد صحن مجلس برای رای گیری شده است دسترسی برای مردم حذف شده است و تنها نهادهای نظارتی می‌توانند به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

وی تصریح کرد: مطمئنا دستگاه‌های نظارتی در کار خود موفق نبوده اند وگرنه شاهد حقوق های نجومی نبودیم. راه اندازی این سامانه برای شفاف شدن وضعیت مسئولین کشور مهم‌ترین دغدغه مردم است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: وکلای مجلس برای نشان دادن عزم جدی خود برای به وجود آمدن شفافیت مالی و همچنین مبارزه با چپاول بیت المال سعی کنند این طرح را اصلاح کنند و قسمت نظارت مردمی را به آن اضافه کنند.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت گفت: همچنین این انتظار را داریم که نمایندگان محترم سازوکاری را نیز برای دستیابی مردم به اطلاعات حقوق و مزایای خود نمایندگان و حقوق‌های آن‌ها نیز ایجاد کنند تا شاهد هرچه بیشتر شفافیت در سیستم مالی و پولی کشور باشیم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت