یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 28 ساعت :
» اخبار » خانم ملاوردی و رئیس جمهور واکنشی نسبت به نامه دفتر تحکیم وحدت نداده اند
مشارکت زنان
اخبار - اخبار برگزیده - تحکیمی ها - تحکیمی ها مهم - سرخط خبرها - مصاحبه - مصاحبه ها - مصاحبه های مهم

خانم ملاوردی و رئیس جمهور واکنشی نسبت به نامه دفتر تحکیم وحدت نداده اند

آذر ۲۱, ۱۳۹۵ 6۰84

به گزارش تحکیم نیوز (پایگاه خبری تحلیلی دفتر تحکیم وحدت)، زهرا سادات رضوی‌علوی مسئول واحد خواهران دفتر تحکیم وحدت، در رابطه با نامه‌ای که این دفتر به شهیندخت مولاوردی؛ معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده نوشته است، بیان داشت: ما در شهریور ماه درخواست مجوز نشریه‌ای کاملاً دخترانه را ارایه دادیم که نویسندگان آن فقط زنان باشند.

وی در خصوص اهداف راه‌اندازی این نشریه گفت: هدف ما از راه‌اندازی نشریه، بیان دغدغه‌های حوزه زنان بود. همچنین، تصمیم داشتیم نقدی به عملکرد فعلی در حوزه زنان داشته باشیم و پیرو صحبت‌های رهبر انقلاب بحث الگوی زن مسلمان ایرانی را پیگیری کنیم. درواقع، تصمیم ما بر این بود که در حوزه زنان هم بحث ایجابی و هم بحث سلبی داشته باشیم و آن‌چه درست و آن‌چه غلط است و باید تغییر کند را نشان دهیم.

مسئول واحد خواهران دفتر تحکیم وحدت در ادامه اظهار داشت: امید داشتیم که وزارت علوم تا آخر شهریورماه پس از بررسی‌های لازم مجوز نشریه ما را صادر کند و به همین دلیل، مطالب دو شماره نشریه را تهیه کرده بودیم. این مطالب از دانشگاه‌های مختلف ایران که عضو دفتر تحکیم وحدت بودند تهیه شده و قرار بود دختران دانشجوی این دانشگاه‌ها برای ما مطلب بنویسند و در این حوزه با هم فعالیت کنیم. درواقع، قرار بود این نشریه، یک نشریه سراسری باشد که در کل کشور پخش شود و دانشجویان دختر در شهرهای مختلف از این طریق با مسایل و دغدغه‌های هم آشنا شوند.

رضوی خاطرنشان کرد: هر ماه هیأت نظارت تشکیل می‌شود و ما هم پیش از تشکیل جلسات مدام تماس می‌گرفتیم و درخواست داشتیم که درخواست مجوز نشریه ما حتماً بررسی شود اما متأسفانه پس از گذشت حدود چهار ماه، هنوز در جلسه بررسی مجوز نشریه‌ها در هیأت نظارت بحث نشریه ما در دستور جلسه قرار نگرفته است. این در حالی است که از دولتی که وعده مشارکت زنان را می‌دهد توقع داریم که وقتی می‌بینند دختران دانشجو پیگیر راه‌اندازی این نشریه هستند، حداقل آن را بررسی کنند. گله‌ ما از خانم مولاوردی این است که ایشان در مورد حضور زنان در ورزشگاه‌ها نظر می‌دهند اما در وزارت علوم همین دولت با نشریه زنان این‌گونه برخورد می‌شود و کسی پاسخگوی این مسأله نیست. ما نامه‌ای در این زمینه برای خانم مولاوردی و آقای رییس‌جمهور فرستادیم و حتی در دیدار رییس‌جمهور با دانشجویان هم این قضیه را مطرح کردیم اما هنوز واکنشی دریافت نکرده‌ایم.

این فعال دانشجویی با اشاره به واکنش‌های دانشجویان نسبت به این موضوع عنوان داشت: دختران دانشجو از دانشگاه‌هایی مانند امیرکبیر، قزوین، شهید بهشتی و… در اعتراض به این موضوع بیانیه صادر کردند و گفتند خودشان را جزوی از مجموعه زنان می‌بینند و متأسفانه این رفتارهای سلیقه‌ای باعث شده است نتوانند آن‌طور که می‌خواهند فعالیت کنند.

مسئول واحد خواهران دفتر تحکیم وحدت در پایان گفت: ما امیدواریم اگر وعده‌ای داده می‌شود بر مبنای صدق باشد اما اگر کسی نمی‌تواند یا نمی‌خواهد در این حوزه فعالیت کند به راحتی این موضوع را بیان کند تا ما تکلیف خود را بدانیم. متأسفانه مسئولان در ابتدای کار با شعارهای خوب و امیدوارکننده می‌آیند اما عملکرد متفاوتی دارند. ما دختران انتظار داریم از ما سوءاستفاده انتخاباتی نشود یعنی اگر کسی توان ندارد یا نمی‌خواهد فضای مناسبی برای زنان ایجاد کند، در این زمینه صحبت نکند و ما وسیله‌ای برای رأی آوردن دیگران نشویم و بعد از انتخابات ببینیم تنها چیزی که اهمیت ندارد مشارکت زنان در فضای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت