پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 05 - 02 ساعت :
» اخبار » مایه شرمساری واقعی همان ذخایر نظامی هستند که از سفره انقلاب سهم برداشته اند
ذخایر نظام
اخبار - اخبار برگزیده - تحکیمی ها - تحکیمی ها مهم - سرخط خبرها

مایه شرمساری واقعی همان ذخایر نظامی هستند که از سفره انقلاب سهم برداشته اند

آذر ۲۰, ۱۳۹۵ 7۰127

به گزارش تحکیم نیوز (پایگاه خبری تحلیلی دفتر تحکیم وحدت)، سجاد یزدان پرست دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین (دفتر تحکیم وحدت) در تریبون نماز جمعه مورخه ۱۹ آذر سال ۱۳۹۵ شهرستان قزوین به ایراد سخنرانی پرداخت. متن کامل سخنرانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اللّهُمَّ صَل عَلی فاطِمَهَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها وَالسِّر الْمُسْتَوْدَع فیها ب عَدَدِ ما اَحاطَ ب ه عِلْمُکَ
عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت مردم شریف قزوین و نمازگزاران نماز جمعه
ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج)
و با تشکر ویژه از نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب شهر قزوین ، حضرت آیت الله حاج شیخ عبدالکریم عابدینی ، همچنین لازم می دانم تشکر ویژه ای داشته باشم از زحمات بی دریغ مسئول محترم دفتر امام جمعه ، جناب آقای ابوالفضل زاجکانی که نقشی ارزنده در مهیا سازی این فرصت برای تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبیین مواضع دانشجویی از تریبون نماز جمعه ایفا نمودند.
اما لازم می دانم عرایضم را با بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در دیدار با دانشجویان در تاریخ ۲۰ تیرماه ۱۳۹۴ آغاز نمایم که فرمودند:
“اوّلین فریضه ی دانشجویی عبارت است از آرمان خواهی. یک عدّه ای تبلیغ میکنند و وانمود میکنند که آرمان خواهی مخالف واقع گرایی است؛ نه آقا، آرمان خواهی مخالف محافظه کاری است، نه مخالف واقع گرایی. محافظه کاری یعنی شما تسلیم هر واقعیّتی – هرچه تلخ، هرچه بد – باشید و هیچ حرکتی از خودتان نشان ندهید؛ این محافظه کاری است. معنای آرمان گرایی این است که نگاه کنید به واقعیّتها و آنها را درست بشناسید؛ از واقعیّتهای مثبت استفاده کنید، با واقعیّتهای سلبی و منفی مقابله کنید و مبارزه کنید. این معنای آرمان گرایی است. چشمتان به آرمانها باشد. این اوّلین فریضه ی دانشجو است … دانشجو تصمیم ساز است؛ دانشجو گفتمان ساز است. شما وقتی که یک آرمانی را دنبال میکنید، میگویید، تکرار میکنید و بجد پای آن می ایستید، این یک گفتمان در جامعه ایجاد میکند، این موجب تصمیم سازی میشود؛ زیدِ تصمیم گیر در فلان مرکز تصمیم گیریِ مدیریّت کشوری، وقتی که یک چیزی به عنوان یک گفتمان درآمد، مجبور میشود دنبال بکند … کسی از عزیزان از قول مرحوم شهید بهشتی، نقل کردند که «دانشجو مؤذّن جامعه است؛ وقتی که خواب بماند، مردم هم خواب میمانند»؛… ایشان فرمودند که واقعیّتها نباید ما را از آرمانها دور کند؛ واقعیّتها باید مثل پلّکانی ما را به آرمانها نزدیک کند. اگر یک واقعیّتِ مزاحمی هم پیدا شد، با آن مقابله کنیم، معارضه کنیم، از سر راه برداریم؛ آرمان خواهی یعنی این. ”
نمازگزاران محترم نماز جمعه
همان گونه که سید شهیدان اهل قلم ، آقا سید مرتضی آوینی به زیبایی بیان داشتند: ” انقلاب اسلامی به عنوان یگانه مظهر حق در جهان امروز، تنها در نبرد رو در رو با باطل است که به تمامیت می رسد و اینچنین، رو در رویی ما با آمریکا به عنوان مظهر بزرگ شیطان اجتناب ناپذیر و حتمی است. اگرچه هنوز شیطان بزرگ بر این قصد نیست که پای در عرصه ی آن نبرد سرنوشت بگذارد، اما به هر تقدیر، مبارزه ی کنونی ما با آمریکا در خلیج فارس مبیّن این حقیقت است که نور انقلاب اسلامی با سرعتی بسا بیش تر از آنچه بتوان تصور کرد، پهنه ی سیاه شب جاهلیت را تسخیر می کند و پیش می رود. ”
مردم شریف قزوین
همان گونه که مستحضر هستید ، قریب به سه سال پیش ، عده ای با پروراندن سودای خیالیِ بهبودِ روابط با آمریکا در ذهن خود ، در مسیر باطل مذاکره با شیطان گام نهادند و به جای توکل به خدا و بهره گیری از ظرفیت های درونی کشور ، توسل به کدخدا را پیشه خود ساخته اند. همان گونه که رهبر معظم انقلاب از همان ابتدای آغاز این فرآیندِ بدفرجام ، بارها و بارها نسبت به ماهیت دروغ گویی و بدعهدی شیطان بزرگ ، تأکید فرموده بودند ، دیری نپایید که آن پیش بینی های این رهبر فرزانه و دوراندیش ، یکی پس از دیگری محقق شد و امروز دیگر بر هیچکس پوشیده نیست که اساساً مشکل غرب با ما ، چند عدد سانتریفیوژ بیشتر یا کمتر و به طور کلی مسئله هسته ای نبوده است ، بلکه دشمنی آنان با ایران ، یک دشمنی ماهوی و ایدئولوژیک می باشد که ریشه در اسلامیت انقلاب اسلامی ایران دارد ، چرا که به فرموده خمینی کبیر :
” ما تا آخر عمر، علیه دولت آمریکا مبارزه می کنیم و تا آن را به جایش ننشانیم و دستش را از منطقه کوتاه نکنیم و به تمام مبارزان راه آزادی کمک نکنیم تا آن ها را شکست دهند از پای نمی نشینیم … آمریکای جهانخوار باید بداند که ملت عزیز و خمینی تا نابودی کامل منافعش او را راحت نخواهند گذاشت و تا قطع هر دو دست آن به مبارزه خدایی خود ادامه خواهند داد … تمام آزادیخواهان باید با روشن بینی و روشنگری، راه سیلی زدن بر گونه ابرقدرتها و قدرتها ، خصوصاً آمریکا را بر مردم سیلی خورده کشورهای مظلوم اسلامی و جهان سوم ترسیم کنند. من با اطمینان می گویم: اسلام ابرقدرتها را به خاک مذلت می نشاند ، اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را یکی پس از دیگری برطرف و سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد … من به تمام دنیا با قاطعیت اعلام می کنم که اگر جهانخواران بخواهند در مقابل دین ما بایستند، ما در مقابل همه دنیای آنان خواهیم ایستاد و تا نابودی تمام آنان از پای نخواهیم نشست ، یا همه آزاد می شویم و یا به آزادی بزرگتری که شهادت است می رسیم.”
نمازگزاران محترم نماز جمعه
اکنون که به واسطه نقض آشکار توافق نامه هسته ای ، ماهیت دروغین و غیر قابل اعتماد بودن شیطان بزرگ ، بیش از هر زمان دیگر بر همگان آشکار گردیده و بدین وسیله ظرفیت فکری ملت ما بالا رفته است، عده ای در صدد رفع اتهام از خود برآمده اند و در این راه از هیچ سخن ناروایی پرهیز نمی کنند. اکنون که مجلس سنای آمریکا ، اعم از جمهوری خواهان و دموکرات ها و تأکید می کنم دموکرات های مورد حمایت جریان غربگرای داخلی با رأی صددرصدی به تمدید قانون تحریم های ایران موسوم به ISA عملاً آخرین تیر خلاص را بر جنازه پوسیده برجام شلیک نمودند و دستاوردهای تقریباً هیچ برجام را به تحقیقاً هیچ بدل نموده اند ، مسئولین امر به منظور کاهش فشار افکار عمومی بر آن شدند تا پروژه شریک سازی برای خسارت محضی که به کشور تحمیل نموده اند را کلید زنند که آغاز گر این پروژه ، شخص رئیس دولت تدبیر !!! و امید !!! می باشد که اخیراً در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه تهران برگزار شده بود ، طی سخنانی ناروا اینگونه بیان داشت: ” ما هیچ قدمی در مسئله برجام برنداشتیم مگر آنکه با مقام معظم رهبری مشورت کردیم … هیچ نامه ای نبوده که ایشان بنویسد و من دستور قاطع ندهم که عین آنچه که ایشان گفته اند باید اجرا شود. ”
مردم شهیدپرور قزوین
این سخنان رئیس جمهور محترم ، ظلمی آشکار در حق رهبری است چراکه رهبر انقلاب از همان ابتدا فرموده بودند که من نسبت به این مذاکرات خوشبین نیستم. برای اثبات ناروا بودن این اظهار نظر دروغینِ مسئولِ مربوطه، تنها و تنها بازخوانی بیانات سه سال اخیر رهبر معظم انقلاب ، کفایت می کند چرا که خودِ معظم له بارها و بارها فرموده اند که مواضع ایشان همان چیزهایی است که از تریبون رسمی خودشان بیان می دارند و همچنین در تاریخ ۱۹ بهمن ماه ۱۳۹۱ با صراحت فرمودند: ” من دیپلمات نیستم، من انقلابی ام؛ حرف را صریح و صادقانه می گویم . ”
امت حزب الله قزوین
رهبر معظم انقلاب در بیانات متعددی که در ایام مذاکرات هسته ایِ دولت تدبیر و امید با ۵+۱ صورت میدادند، مجموعا ۱۹ مورد خطوط قرمز برای این مذاکرات ترسیم نمودند که باید به استحضار شما عزیزان برسانیم که از مجموع این ۱۹ مورد ، مبتنی بر متن برجام ، ۱۷ مورد آن نقض گردیده است. در ایام پس از تصویب ۲۰ دقیقه ای برجام در مجلس شورای اسلامی، رهبر معظم انقلاب در نامه ای خطاب به رئیس جمهور مورخه ۲۹ مهرماه ۱۳۹۴ پس از بیان شروط نه گانه ، موافقت مشروط و تأکید میشود مشروط خود را با این توافقنامه اعلام نمودند که در بخش هایی از این نامه آمده است:
” در سراسرِ دوره ی هشت ساله، وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه ای (از جمله بهانه های تکراری و خودساخته ی تروریسم و حقوق بشر) توسّط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظّف است طبق بند ۳ مصوّبه ی مجلس، اقدامهای لازم را انجام دهد و فعّالیّتهای برجام را متوقّف کند.
اقدام در مورد نوسازی کارخانه ی اراک با حفظ هویّت سنگین آن، تنها در صورتی آغاز خواهد شد که قراردادِ قطعی و مطمئن درباره ی طرح جایگزین و تضمین کافی برای اجرای آن منعقد شده باشد. معامله ی اورانیوم غنی شده ی موجود در برابر کیک زرد با دولت خارجی در صورتی آغاز خواهد شد که قرارداد مطمئن دراین باره همراه با تضمین کافی منعقد شده باشد. معامله و تبادل مزبور، باید بتدریج و در دفعات متعدّد باشد . ”
برادران و خواهران نمازگزار
حال خود قضاوت کنید که آیا چنین نبود که تنها چند ساعت پس از آغاز برجام ، کاخ سفید به بهانه برنامه موشکی ایران ۱۱ فرد و شرکت را در فهرست تحریم ها قرار داد؟!! آیا مسئولین مربوطه ، پیش از اقدام شتاب زده و سراسیمه برای پر کردن قلب رآکتور اراک با بتن ، قراردادی قطعی و مطمئن برای طرح جایگزینی آن منعقد ساخته بودند؟!! آیا ژنرال های تیم مذاکره کننده هسته ای ، پیش از اقدام عجولانه برای خروج اورانیوم غنی شده از کشور ، تضمین های لازم و کافی را از طرف مقابل اتخاذ نموده بودند؟!!
اظهارات و اقدامات آشکار مسئولان مربوطه ، گویای این حقیقت است که شروط نه گانه رهبر معظم انقلاب به هیچ عنوان مورد توجه دولتمردان واقع نشده است و علی رغم تأکیدات معظم له ، مسئولین امر ، راه خود را رفته اند به امید آنکه شاید عنایتی از سوی کدخدا به آنها بشود. بنابراین به هیچ عنوان نمی توان صحت اظهارات اخیر رئیس دولت اعتدال را تأیید نمود و هرگز نمی توان چنین ظلم آشکاری را نسبت به رهبری تاب آورد.
مردم عزیز قزوین
آیا به راستی مسئولین مربوطه نباید نسبت به چنین ظلمی که در حق رهبری روا داشته اند ، مورد موأخذه قرار گیرند؟!! آیا به راستی نباید به واسطه خسارت محضی که به کشور تحمیل نمودند ، به جای فرافکنی و شریک سازی در تقصیر خود ، از پیشگاه ملت و رهبری پوزش بطلبند؟!!
اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای از جمله جاسوس هسته ای دستگیر شده که به واسطه ی به زعم خود موفقیت در مذاکرات هسته ای ، مفتخر به دریافت جایزه مجموعاً ۷۵۰ سکه بهار آزادی از رئیس جمهور شده اند _ آن هم در شرایطی که مردم تحت فشار شدید اقتصادی و معیشتی قرار دارند _ آیا نباید این جایزه سنگین را به بیت المال بازگردانند؟!!
در میان همه کسانی که چنین خسارت محضی را برای کشور به بار آورده اند به هیچ عنوان نباید نقش برخی وکیل الدوله ها در مجلس شورای اسلامی را از قلم انداخت ؛ همان هایی که گزارش دقیق و موشکافانه کمیسیون بررسی برجامِ مجلس را در روز رأی گیری بی اثر نمودند و سراسیمه و شتابان ، بدون آنکه به منتقدان اجازه اظهار نظر در صحن علنی مجلس را بدهند ، در عرض ۲۰ دقیقه ، قراردادی را امضاء نمودند که سرنوشت ۲۵ سال آینده صنعت هسته ای کشور را رقم می زد.
جالب اینجاست که پس از به بن بست رسیدن راه بدفرجامِ برجام ، هم اکنون ژست انتقادی نسبت به برجام گرفته و برای گریز از فشار افکار عمومی ، پروژه فرار به جلو را کلید زده اند.
در این میان ، یکی از نمایندگان سابق و فعلی استان قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز باید پاسخگو باشند که چرا علی رغم داعیه حقوقدان بودن ، در آن روزِ سرنوشت ساز به چنین ننگنامه ای رأی مثبت دادند؟!!
برادران و خواهران نمازگزار
چندی پیش به واسطه لغو سخنرانی فردی حاشیه ساز ، کلید واژه ای از سوی یکی از مسئولین کشور بر سر زبان ها افتاد تحت عنوان “مایه شرمساری” که باید به ایشان گفت:
مایه شرمساری واقعی همانا عدم پاسخگویی به مطالبات مردم و رهبری پیرامون حقوق های نجومی است که عده ای از به اصطلاح ذخایر نظام !!! به عنوان حق خود از سفره انقلاب دریافت نموده اند و پس از گذشت قریب به شش ماه از دستور صریح مقام معظم رهبری و مطالبات مردم مبنی بر برخورد قاطع با خاطیان و نجومی بگیران ، هنوز دولتمردان همکاری لازم را با قوه قضائیه مبذول نداشته اند.
مایه شرمساری واقعی همانا اختلاس ۸۰۰۰ میلیاردی از صندوق ذخیره فرهنگیان است ، فرهنگیان مظلومی که با هزار امید و آرزو ، ماحصل دسترنج خود را در این صندوق ذخیره نموده بودند.
مایه شرمساری واقعی همانا عدم تحقق وعده ۱۰۰ روزه پس از گذشت بیش از ۱۱ صد روز است.
مایه شرمساری واقعی همانا بروزِ رکودِ عمیق در اقتصاد کشور و وخامت روز افزون اوضاع معیشتی مردم است.
مایه شرمساری واقعی همانا تعطیلی کارخانجات باقدمت و بیکار شدن بسیاری از سرپرستان خانوار و کارگران و مهندسان است.
و از همه مهمتر مایه شرمساری واقعی همانا عرق شرمی است که بر پیشانی پدر خانواده در مقابل دیدگان همسر و فرزندانش جاری می شود که به واسطه ورشکست شدن کارخانه و از دست دادن شغل خود ، ناتوان از تأمین نیازهای حداقلی خانواده خود می باشد.
در پایان بار دیگر به این حقیقت اذعان می نماییم که امروز بیش از هر زمان دیگر مشتاق گزینه های روی میز آمریکا هستیم ؛ امروز بیش از هر زمان دیگر عاشق مبارزه با صهیونیستها هستیم؛ امروز بیش از هر زمان دیگر خشم مقدس و شور انقلابی خود را بر سر مستکبران عالم و در رأس آن آمریکا فرود خواهیم آورد ؛ امروز ما فرزندان خمینی و فدائیان خامنه ای بیش از هر زمان دیگر جان برکف نهاده و لبیک گویان فریاد آرمانخواهی را سر خواهیم داد ؛
ما هرگز اجازه ی بر زمین ماندن فرمان ولی زمان خود را نخواهیم داد و در یک کلام ما بی وفایی کوفیان را جبران خواهیم کرد … .
اگر خدای نکرده هوای آن دارید                    که باز بهر ولی جام زهر پیش آرید
فقط نه جام شما را به قهر می شکنیم          که دست ساقی هر جام زهر می شکنیم
والسلام علی من اتبع الهدی تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت