پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 05 - 02 ساعت :
» اخبار » آیا فیلمی با مضمون سیانور لایق کاندیدا شدن در هیچ یک از بخش ها نبود؟!
اخبار - تحکیمی ها - تحکیمی ها مهم - سرخط خبرها

آیا فیلمی با مضمون سیانور لایق کاندیدا شدن در هیچ یک از بخش ها نبود؟!

آذر ۱۷, ۱۳۹۵ 9۰278

به گزارش تحکیم نیوز (پایگاه اطلاع رسانی دفتر تحکیم وحدت)؛ شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت پیرو اکران عمومی فیلم “سیانور” ، نامه سرگشاده ای را منتشر کرد.

متن این نامه، به شرح زیر است :

 

بسمه تعالی
جناب آقای دکتر حجت الله ایوبی
رئیس محترم سازمان سینمایی
عرض سلام و ادب و احترام
با نگاهی گذرا به فیلم های سینمایی اخیر و موضوعات مطروحه در آنها میتوان آنها را روایتگر قشر خاصی از جامعه با چالشها و کنش های خاص خودشان دانست اما در این میان به موضوع جدیدی بر می خوریم
سیانور….
دومین فیلم بلند بهروز شعیبی که چندی از اکران عمومی خود را می گذراند وبا استقبال خوبی روبرو شده‌است.
این فیلم  روایت کننده برشی مغفول مانده از دل تاریخ پیش از انقلاب در کشورمان است، برهه ای که افرادی تحت عنوان مجاهدین خلقبا برداشتی ناقص از ایدئولوژی اصیل اسلام به مبارزاتی دست زدند که به عقیده خودشان مجاهدت در راه خلق بود اما ماجرا به همین ختم نشدبلکه به آنجا رسید که افکار ایدئولوژیک آنها دیگر اغنا کننده مبارزات و خواسته های آنها نشد و اندیشه مارکسیسم بعنوان مکتب این گروهک انتخاب می شود .
فیلم با وجود برخی مخالفت ها و بی مهری ها از زمان جشنواره تاکنون ویژگی های مهمی برای تماشا و حمایت دارد که نمی توان به سادگی از کنار آن ها گذشت.
مهم ترین نکته سوژه فیلم است
سینما و جادوی پرده نقره ای سالهاست ثابت کرده جدا از سرگرمی و فراهم آوردن فراغت میتواند بیش از هر چیز دیگری باجادوی خود بیننده را مسحور نموده و او را میخکوب آموزه ها و حرف های خود کند به طوری که در تمام دنیا، صنعت سینما در جهت ساختار سازی و نهادینه کردن افکار به کار گرفته میشود. این فیلم به نوبه خود از جمله فیلم های فاخری است که از لحاظ آشنا ساختن نسل جدید با بزنگاهها و چالش های انقلاب اسلامی چه قبل از آن و چه بعد از شکل گیری و مراحل رشد این نهال نو پا ، انتقال موارد ناب انقلاب و قابل لمس ساختن قدرت نظام اسلامی برای عبور از بحران ها و همینطور بیان واقعیت هایی که شاید گنجاندن آنها جز در قالب هایی غیر از فیلم و هنر نتواند حق آن مطلب را ادا کند گام موثری برداشته است.
کارها و فعالیت های تشکیلاتی گروهک منافقین (مجاهدین خلق سابق ) بخشی است غیر قابل اجتناب از تاریخ معاصر ما که با پرداختن به آن میتوان از دچار شدن دوباره به تاریخ جلوگیری کرد.
بخشی که اینبار توسط یک تیم جوان و هنرمند با هدایت بهروز شعیبی نوشته شد و توانست جای خود را بین مخاطبان باز کند.
نکته دیگر ترکیب بازیگران فیلم است که میتواند بهانه خوبی برای دیده شدن اثر باشد بازیگران پیشکسوتی چون مهدی هاشمی و آتیلا پسیانی در کنار بازیگران جوانی همچون بابک حمیدیان ،هانیه توسلی،بهنوش طباطبایی و حامد کمیلی و در این بین بازیگر تازه واردی چون پدرام شریفی مجموعه ای از بازی های خوب ، روان و باورپذیر را پیش روی تماشاگران قرار داده است.
طراحی صحنه و لباس بسیار دقیق و حساب شده فیلم که ساخته و پرداخته آیدین ظریف است به راحتی شما را به دهه های میانی ۵۰ میبرد.
همین طور موسیقی متناسب با زمان داستان فیلم یکی دیگر از نکات برجسته این فیلم ارزشمند است.
و اما ‌جناب آقای‌‌ایوبی
همه اینها یک سوال جدی و اساسی را درباره داوری جشنواره سال گذشته فیلم فجر پیش رو می آورد و آن اینکه
در دنیایی که سینما تبدیل به مدرسه افکار شده است آیا آثاری ناب ، با درونمایه انقلابی-اسلامی شایسته حمایت نبود؟

آیا فیلمی با محتوا و مضمون سیانور لایق کاندیدا شدن در هیچ یک از بخش ها نبود ؟!
کمترین کارممکن میتوانست کمک به تبلیغات گسترده جهت هرچه بهتر شناساندن آن به مخاطب باشد؛ این امر سودی بی بدیل برای انقلاب و ملت ایران اسلامی در درک علل تعرضات برخی حکومت ها با حکومت اسلامی است.
امیدواریم در جشنواره فیلم فجر پیشرو شاهد چنین برخورد های سلیقه ای و ‌ناعادلانه ای نسبت به کار های ارزشی با بار آموزنده و روایتگر نباشیم.
به امید موفقیت روز افزون سینمای ایران

شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت