شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 27 ساعت :
» اخبار » مسئولین مرتبط با امر مبارزه با فساد و شفاف سازی های اقتصادی و مالی را به دانشگاه ها فرا بخوانید
اخبار - اخبار برگزیده - بیانیه - بیانیه ها - بیانیه های مهم - تحکیمی ها - تحکیمی ها مهم - سرخط خبرها

مسئولین مرتبط با امر مبارزه با فساد و شفاف سازی های اقتصادی و مالی را به دانشگاه ها فرا بخوانید

آذر ۱, ۱۳۹۵ 7۰80

به گزارش تحکیم نیوز (پایگاه خبری تحلیلی دفتر تحکیم وحدت)، اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در نامه‌ای به تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور اعلام کرد: اگر با فساد مبارزه نشود همه کارها لنگ خواهد ماند، حتی مبارزه با استکبار نیز لنگ خواهد بود. ۱۶ آذر امسال می‌تواند با فریاد دانشجویان رنگ عدالت و مبارزه با فساد به خود گیرد. متن کامل نامه بدین شرح است:

” اما نهی از منکر با رد مظالم، جبران همه بی عدالتی هایی که می شود و شده است. و نه صرفا گفتن این که عدالت خوب است و ظلم بد است. یعنی در برابر ظلم و ستم هایی که شده، ایستادن و آنها را عقب زدن و جبران بی عدالتی ها، وظیفه عملی شماست. باید درگیر شوید و با ستمکاران، چشم در چشم بایستید. تقسیم عادلانه بیت المال و اموال عمومی و توزیع عادلانه ثروت حکم خداست.”

خطبه منای سیدالشهدا علیه السلام

امروز در ابتدای آذرماه سال ۱۳۹۵ قرار داریم. ماهی که ۱۶ امین روزش، روز دانشجو لقب گرفته است و سال هاست که یادآور خاطرات تلخ و شیرین برای جامعه دانشگاهی و کشور است. در این روز مقدس جنبش دانشجویی با تکیه بر قدرت تحلیل خود، اصلی ترین و حیاتی ترین مطالبات جامعه را بیان می دارد و برای اقامه آن بپا می خیزد و سعی در عملی سازی آرمان های خویش می نماید. داشتن درک صحیح از شرایط و شناخت درست سبب می گردد تا دانشجو در نقش پیشرو ظاهر گردد، اعتماد عمومی را کسب نماید و زمینه آگاهی و تکامل جامعه را فراهم سازد.

خاطره ۱۶ آذر همواره با واژه استکبار و استکبارستیزی گره خورده است. دانشگاه هرگز قربانیانی را که در راه آزادی این کشور در برابر شیطان بزرگ تقدیم نمود فراموش نخواهد کرد. امروز نیز این دشمنی ادامه دارد و استکبار همچنان منتظر فرصتی است تا چنگال خویش را در تن این ملت فرو نماید. اما برادر و خواهر مکتبی، من و تو که امروز عنوان پرمسئولیت دانشجو را به دوش می کشیم، وظیفه من و تو چیست؟ درد امروز جامعه ما چیست و مردم چشم انتظار چه هستند؟ چه امریست که اگر از آن غفلت ورزیم آمریکای جنایت کار مجددا امیدوار می گردد؟

اما امروز در چه شرایطی این نامه نگارش می گردد؟ امروز دانشجویان و تشکل های دانشجویی نباید آرمان عدالت را فراموش کنند، آرمان عدالت را به ملاحظه هیچ کس نباید کنار گذاشت. اگر مجموعه های دانشجویی که شامل جوانان می باشند به دنبال تحقق این امر می باشند امید است که قسمتی از آن محقق گردد.

امروز سیاست های عدالت طلبانه مطرح می شود. اما سازوکارها، آدم ها، مهره ها، قلم به دست ها و امضاء کننده ها یا علاقه ندارند، یا اعتقاد ندارند یا همت ندارند یا حال و حوصله ای برایشان در این امر باقی نیست.  از هر طرف که می رویم می بینیم اگر با فساد مبارزه نشود همه کارها لنگ خواهد ماند، حتی مبارزه با استکبار نیز لنگ خواهد بود. ۱۶ آذر امسال می تواند با فریاد من و تو دانشجو رنگ عدالت و مبارزه با فساد به خود گیرد. این فریاد عدالت خواهی بردل و جان مردم ما خواهد نشست، مردمی که از شنیدن آمارهای نجومی فساد خسته شده اند. مردمی که باورشان بر این است که گروه های سیاسی کشور تنها برای کوبیدن یکدیگر دست به افشای فساد می زنند و متاسفانه اقدامی قاطع و اساسی را به نحوی که همه به طور ملموس شاهد گردند از طرف سه قوه نمی بینند.

دفتر تحکیم وحدت در چنین شرایطی از تمامی فعالین دانشجویی درخواست می نماید نسبت به این درد مشترک و مطالبه عمومی بی تفاوت نبوده و به اقدامی هماهنگ و یکپارچه دست زنند. برای مبارزه با فساد باید همه دست به دست هم دهند از جمله مبارزه با فساد اقتصادی، به خصوص در بین مسئولان و کسانی که دستی در امور بیت المال دارند باید جدی گرفته شود.

در ۱۶ آذر امسال یکی از بهترین روش ها این است که از مسئولین مرتبط با این امر خواسته شود تا به فضای دانشگاه بیایند تا بتوان با مسئولین به پرسش و پاسخ و مطالبه نشست. مسئولین مرتبط با امر مبارزه با فساد و شفاف سازی های اقتصادی و مالی را به دانشگاه ها فرا بخوانید، آنها را مورد پرسش قرار دهید و گزارش عملکرد بخواهید. به میان مردم بروید و از آنها درخواست نمایید تا وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیرند و نسبت به سرنوشت خود احساس وظیفه نمایند. مردم انقلابی ما باید بدانند تنها چیزی که این انقلاب را، این کشور را و این نظام را در مسیر درست نگه می دارد، حضور فعال مستضعفین و خود مردم در تمامی صحنه ها می باشد.

امروز یکی از میدان های مهم، میدان بسط عدالت، رفع تبعیض و جلوگیری از تطاول به بیت المال است. طبق تجربه تاریخی و تجربه ای که خود ما در داخل کشور در طول این مدت کسب کرده ایم، یکی از دشوار ترین میدان های مجاهدت، مجاهدت برای بسط عدالت است. این امر با دو مشکل اصلی روبرو است که باید به شدت نسبت به آنها مراقبت نمود:

اول، مبادا دانشجویان درگیر سیاسی بازی گردند! حقایق را از ورای جناح بندی های سیاسی نگاه کنید؛ از بالا اوضاع کشور را نگاه کنید. آنوقت جای خودتان را درست پیدا کنید. امروز ما قائل به یک دوگانه هستیم و آن دوگانه انقلابی و غیر انقلابی است. کسی که دست در فساد آلوده سازد و یا نسبت به آن سکوت نماید از هر جناحی که باشد غیر انقلابی بوده و کسانی که به فکر مردم بوده و با فساد مبارزه می نمایند در تمامی جناح ها انقلابی می باشند.

دوم، بی پرده می گوئیم! بدانید هر کس که با نوعی تخلف، چه تخلف های محسوس، چه تخلف های نامحسوس، دستی در بیرون از مرز قانونی مجاز برای خود دارد، با این مبارزه مخالفت و معارضه می نماید. در این مسیر با هوشمندی عمل کرده و ناامید نمی شویم.

تلاش در این مسیر سبب اصلاح امور شده، انگیزه کار و فعالیت سالم را افزایش داده و زمینه افزایش اعتماد عمومی را فراهم می سازد.

مطالبه عدالت امری مقدس است. این راه، راه انبیاست و در این مسیر باید به فضل و عنایت الهی متکی بود.

والعاقبه للمتقین

                                                                                                        با آرزوی توفیقات روز افزون

                                                                                            شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت

 

رو نوشت :

  1. نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها
  2. ریاست محترم قوه قضائیه
  3. ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
  4. ریاست محترم مجلس شورای اسلامی 
  5. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  6. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  7. سازمان بسیج دانشجویی
  8. اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل
  9. اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان
  10. اتحادیه جنبش عدالت خواه دانشجویی
  11. کلیه تشکل های دانشجویی سراسر کشور

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت