شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 27 ساعت :
» اخبار » کاشانی پور: تا سلطه استکبارگرایان برطرف نشود جامعه ای برای رشد مهیا نخواهد شد/رحیم پور ازغدی:در عرصه فضای مجازی ما مامور به تکلیفیم نه نتیجه
اخبار - اخبار برگزیده - پرونده - پرونده مهم

کاشانی پور: تا سلطه استکبارگرایان برطرف نشود جامعه ای برای رشد مهیا نخواهد شد/رحیم پور ازغدی:در عرصه فضای مجازی ما مامور به تکلیفیم نه نتیجه

مهر ۲۶, ۱۳۹۵ 7۰164

حسن کاشانی پور رئیس ستاد برگزاری مراسم یوم الله ۱۳ آبان در همایشی تحت عنوان تسخیر لانه های جاسوسی مجازی که عصر امروز به همت شورای عالی تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهار داشت: ما با مفهوم مهم استکبارستیزی سر و کار داریم که مبنای انقلاب اسلامی را بارها مبنای انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تا سلطه استکبارگرایان برطرف نشود جامعه ای برای رشد مهیا نخواهد شد و مقدمه رسیدن به جامعه الهی و پیش رو عبور از سلطه مستکبران و سلطه گران است.

کاشانی پور رساترین پیام امام حسین را بلند کردن پرچم حق و جهانی کردن استکبارستیزی آن حضرت دانست و گفت: امام حسین وقتی با یزید بیعت نمی کند عنوان می کند هیچ گاه مثل منی با مثل تویی بیعت نخواهد کرد و این حرف به پهنای تاریخ ارزشمند است و همواره مورد توجه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده است.

 وی اضافه کرد: از سوی دیگر مسئله توسعه تکنولوژی های دیجیتال که امروز توانسته اند بخش عظیم جامعه جهانی را به خود اختصاص دهند باید در اولویت باشد.

وی با نقل تعریفی از امام صادق مبنی براینکه براساس ابزارهای هر عصری زندگی کنید گفت: ما باید بیداری را در عرصه مجازی به نمایش بگذاریم و همان جوانانی که ۳۰ و چند سال پیش به تسخیر لانه جاسوسی پرداختند امروز باید زمینه ایجاد سلطه استکبار از طریق فضاهای مجازی را سلب کنند جوانان انقلابی ما با عزمی راسخ اقدامات فاخری در این زمینه انجام می دهند اما این اقدامات در برابر هجمه دشمن ناچیز است.

وی با بیان اینکه هر کس امروز از رهبری حرف شنوی دارد باید در این عرصه برای خود سهمی تعریف کند گفت: همایش امروز با همکاری جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی تشکیل شد و امیدواریم این همایش نقطه عطفی شود تا در حوزه استکبارستیزی اقدامات خود را کارآمدتر کنیم.

در ادامه حسن رحیم پور ازغدی اظهار داشت: آنچه در فضای مجازی نیازمند بودیم گردان های آگاهی بخش بود که در فضای مجازی عرضه شده است امروز کسانی که وارد مبارزات آزادی بخش می شوند خطر را به وجود می آورند و ایجاد کنندگان فضای مجازی احساس کنند این خط هیچ گاه برعلیه آنها شکسته نخواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز ایجاد کنندگان فضاهای مجازی با یک مقاومت رسانه ای مواجه می شوند تصریح کرد: اگر چه به لحاظ کمی و تخصصی نیروهای انقلابی از سطح جهان و منطقه عقب تر هستند اما روش کار را به دست آورده اند.

رحیم‌پور ازغدی افزود: برخلاف پز دمکراتیک که صاحبان سرمایه سر دادند که فضای رسانه ای باز شده است و فضای لیبرال دمکراسی به کمک همه نهادها خواهد شتافت امروز با یک واکنش قدرتمند مواجه می شوند.

وی با بیان اینکه این گردان ها باید با سایر گروه ها همکاری کنند گفت: از این جهت سرنوشت افکار عمومی متفاوت خواهد شد و سلطه در جهان فضای مجازی در گرو ناآگاه نگه داشتن افکار عمومی است.

**پیام آگاهی بخش بر ابزار رسانه ای پیروز خواهد شد/ ارتش انگلیس سه تیپ مستقل مخصوص رصد فضای مجازی تشکیل داده است

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه در زمان طاغوت رسانه انقلابیون از دیوارنویسی آغاز و به نوار کاست یا چند اعلامیه پایان یافت گفت: این در حالی بود که در کمتر از یک سال نبرد صاحبان رسانه ضعیف پیروز شد چون پیام آنها پیامی آگاهی بخش بود و جبهه سلطه که همیشه ضد آگاهی است در این نبرد شکست خورد عین این اتفاق می تواند در سطح جهان بیفتد ما به لحاظ تکنولوژی رسانه با جهان قابل قیاس نیستیم و این در حالی است که این روزها ارتش انگلیس سه تیپ مستقل فقط مخصوص رصد رسانه ای تشکیل داده است.

این استاد برجسته حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نوع علنی این رصد رسانه ای جاسوسی و هک کردن است و نوع پیچیده تر آن ایجاد هژمونی فرهنگی و سبک زندگی خاص است گفت: براین اساس فعالان در لانه جاسوسی آمریکا قبل از پیروزی انقلاب و در اوایل سال ۵۷ اظهار تعجب می کنند که چه طور پیام امام خمینی (ره) با سرعتی بالا از نجف در تمام سطح کشور پخش می شود و برای این اتفاق ساواک و شاه را توبیخ می کنند.

رحیم‌پور ازغدی در ادامه این نشست با اشاره به اسناد به دست رسیده از لانه جاسوسی گفت: در تاریخ سوم تیر ماه ۱۳۵۸ یعنی چهار پنج ماه قبل از تسخیر لانه جاسوسی آمریکایی های ساکن در این مکان هر روز برنامه های تلویزیون ایران را به واشنگتن مخابره می کردند محتوای یکی از این برنامه ها این طور مخابره شده که در تلویزیون ایران یک گفت و گو در مورد انقلاب های مشابه پخش شد و عنوان شد این انقلاب کاملا متمایز از انقلاب های جهان است و شاه را دست نشانده آمریکا خواند. در بخش دیگری از این گزارش آمده بود در برنامه دیگر تحلیلگر برنامه به این نتیجه رسید که رسانه های ایران به شدت خشک و خشن می شوند و ما باید براساس این روند مراقب افکار عمومی ایران باشیم.

وی سند بعدی را در مورد رصد روزنامه ها و مطبوعات در آن سال ها دانست و گفت: در تاریخ ۳۰ مرداد ۱۳۵۸ روزنامه های ایران توسط ساکنین لانه جاسوسی به شدت رصد و عنوان می شود. خمینی دستور تعطیلی ۲۲ نشریه را داده است گفتنی است فعالین رسانه ای در آن زمان افرادی چون مسعود بهنود و نوری زاد بودند که از قبل از انقلاب با لانه جاسوسی در ارتباط بودند.

رحیم‌پور ازغدی در ادامه بیان می کند: از این پس کارمندان این روزنامه ها مجبور به کار زیرزمینی می شوند و ما باید به آنها کمک کنیم.

**دیکتاتوری رسانه ای غرب پیچیده ترین و هوشمندانه ترین نوع دیکتاتوری است

این استاد برجسته حوزه و دانشگاه در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه آنچه در غرب و آمریکا بر آن عمل می شود در حقیقت نوعی تک صدایی در قالب تریبون های رنگارنگ است گفت: آنچه در آنجا دیده می شود بوق های بسیار است در حالی که این هزار بوق به یک میکروفون متصل هستند و این پیچیده ترین و هوشمندانه ترین دیکتاتوری است و در حقیقت گفتمانی واحد از مرکزیتی واحد کنترل می شود اما رنگ و لعاب متنوع دارد و کسانی که عقلشان به چشمشان است سریع فریب می خورند اما تمامی این پیام ها تنها یک نتیجه دارد.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه امروز دوباره می توان فضای مجازی را دو قطبی کرد گفت: اما فقط انقلاب اسلامی است که چنین توانایی را دارد که فضای رسانه های مجازی را دو قطبی کند و اگر مطالب درست تولید و بسته بندی و منتشر شود به سرعت فضای جهان قابل تغییر است این در حالی است که فضای مجازی برای نهادهایی که تولید ضعیف دارند صدماتی به مراتب بیشتر از منافع دارد.

وی با بیان اینکه دشمن امروز شمشیر را از رو نمی بندد گفت: مفهوم نفوذ همین است دشمن در حقیقت کاری می کند که خود شما علیه خودتان بیندیشید و فکر کنید در نتیجه اینجا هر مکتبی که قوی تر است بهترین استفاده را می کند.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: در حقیقت غرب و آمریکا بر این باورند که اگر بتوانیم ذهنیت تصمیم گیران را تغییر دهیم اقدام بزرگی انجام داده ایم گفت: با این عمل یعنی تغییر طرز تفکر یک نفر می توان بر تصمیمی که آن یک فرد به عنوان نخبه فرهنگی سیاسی و اقتصادی برای آن کشور می گیرد تاثیرگذار بود.

این استاد برجسته حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره مجدد به بخش های دیگری از اهداف آمریکا در زمان تسخیر لانه جاسوسی گفت: آنها در اسناد منتشر شده خود ادعا کردند جوانان این نسل کینه امریکایی ها را به دل دارند اما ما از همین روز باید برای نسل بعدی ایران و زنان ایرانی برنامه ریزی کنیم.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه آنچه آنها هدف می دیدند ما نیز باید هدف قرار دهیم نیز گفت: کار رسانه در حقیقت تغییر شکل واقعیت است و لقمه کردن آن چه می خواهیم به خرد مخاطب خود دهیم. مهم آن است که آن لقمه تمیز باشد ما در حوزه فرهنگ حرف حساب زیاد داریم اما افراد محدودی می توانند آن را پخش کنند و گسترش دهند.

وی تصریح کرد: کاری که در فضای مجازی می شود ظاهرا در حال سرویس دادن به من و شماست اما در عمل موتورهای جستجو در فضاهای مجازی هستند که تصمیم می گیرند در قبال تک کلمه ای که شما به آنها پیشنهاد می دهید چه چیز را به خرد شما دهند.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: در حقیقت اهداف آنها کنترل نخبگان ثروت، قدرت و معرفت است و روش دیگر کاری آنها سبک سازی برای اندیشه ها است.

این استاد برجسته حوزه و دانشگاه ادامه داد: این که کدام مشترکات جامعه به عنوان خط زیرین جامعه انتخاب شود به عهده تولید کننده است.

**در صورتی که بتوانیم ذهن و زبان افراد را تسخیر کنیم دشمنان بالفعل دوستان بالقوه خواهند بود

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به تاثیر قلم در فضای رسانه و فضای تعیین کننده جهانی گفت: اگر بتوانیم ده قلم تاثیرگذار را فعال کنیم شمشیر از دست هزاران شمشیرزن رها می شود. این در حالی است که همه دشمنان بالفعل دوستان بالقوه ما هستند اگر بتوانیم ذهن و زبان آنها را تسخیر کنیم.

وی با بیان اینکه باید قدرت تشخیص درست و نادرست را هدف قرار داد گفت: دشمن به دنبال آن است که هیچ خط قرمزی بین درست و نادرست مشخص نباشد و خط قرمز ظلم، کفر، فساد، نابرابری، آرام آرام از بین برود آن وقت دلیلی برای مقاومت وجود نخواهد داشت.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: کسانی که نشر افکار و عقاید را کنترل می کنند با این روش از کاربرد زور و فشار بی نیاز می شوند وقتی ذهن کنترل شد دست و زبان و پای تو در حقیقت دست و زبان و پای فرد کنترل کننده خواهد شد.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه تصریح کرد: تنها نهضتی که می تواند فضای مجازی را دو قطبی کند انقلاب اسلامی است.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: در حوزه مجازی نوعی نفوذ پنهان وجود دارد که هر کس در آن تسلط پیدا کند قادر به حکومت کردن است اصطلاح سرکردگی نفوذ واقعی است و در حقیقت خط کشی است که ما به عنوان رسانه تعیین می کنیم که تو از چشم و گوش من ببینی و بشنوی و این اصلی ترین مسئله در فضای سایبری است.

وی بزرگترین پادزهر این اتفاق را آگاهی دانست و ادامه داد: سرکردگی در فضای رسانه یعنی از مسائل اجتماعی یک زیربنای کلی بسازیم که هر چه روبنا ساخته می شود تبدیل به اجزای زیربنای طرف مقابل شود.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: این شرایطی بود که در جهان وجود داشت اما امام خمینی با نوع تفکر و اقدام خود این شرایط را به هم زد و عنوان کرد انقلاب ما با انقلاب های جهان مانند فرانسه متفاوت است ما زمین دیگری برای بازی تعیین می کنیم و داوری شما را نیز قبول نداریم شما ما را به رسمیت نشناختید اما وقتی ببینید ما با قوانین خود سرنوشت جهان را تغییر خواهیم داد چاره ای جز نزدیک شدن به زمین بازی ما نخواهید داشت.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه با اشاره به تغییر ادبیات برخی از انقلابیون گفت: ادبیات برخی از انقلابیون دهه ۶۰ را با ادبیات فعلی آنها مقایسه کنید این ها امروز ناخواسته در زمین طرف مقابل بازی می کنند.

رحیم‌پور ازغدی تاکید کرد: ما باید در حوزه نظر ایده آلیست و آرمانی باشیم و در حوزه عمل به طریق رئال عمل کنیم.

وی با اشاره به مبارزات بیش از ۱۵۰ ساله ضد استعماری ایران که تقریبا همه آنها رنگ و بوی مذهب داشتند گفت: همه نهضت ها جزو نهضت امام خمینی شکست خورد چون تنها کسی که اعلام کرد ما مامور به تکلیفیم نه نتیجه امام خمینی بود.

**در عرصه فضای مجازی ما مامور به تکلیفیم نه نتیجه

رحیم‌پور ازغدی تاکید کرد: براساس این رهنمود امام خمینی در عرصه فضای مجازی نیز ما مامور به تکلیفیم نه مامور به نتیجه و باید تکلیف و وظیفه خود را در این عرصه به درستی انجام دهیم.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه با اشاره به جنبش ها و شبه انقلاب های صورت گرفته در کشورهای غربی گفت: به عنوان مثال در جنبش وال استریت تمام فضاهای مجازی بسته شد اما این در حالی بود که در زمان ناآرامی های ایران در سال ۸۸ علی رغم اینکه اعلام شد فضاهای فیس بوک و تویتر نیاز به تعمیر دارند اما اعلام شد به طور اورژانسی به فعالیت خود ادامه دهند و دست از فعالیت نکشند در همین راستا امروز حتی داعش که یک گروه تروریستی است در فضای مجازی اقدام به یارگیری می کند پس ما نیز نباید از این فرصت ایجاد شده غافل باشیم.

رحیم‌پور ازغدی یادآور شد: این جبهه جبهه قابل توسعه است که نیازمند مقداری آموزش، شجاعت و عقلانیت انقلابی است

وی در پایان یادآور شد: در شرایط فعلی انقلاب ما مرکز مرکز جهان است و این در حالی است که آمریکا با تمام ادعای برقراری دمکراسی هیچ گاه در عرصه سیاست خارجی براساس افکار عمومی داخلی خود اقدام نمی کند بلکه در این کشور ابتدا یک تصمیم گرفته می شود و سپس براساس تصمیم اتخاذ شده روی افکار عمومی کار می کنند.

دانلود فایل مرتبط با خبر :

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت