جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 26 ساعت :
» اخبار » آیت الله کعبی: تحریم نهادها درFATF خودتحریمی و هم‌سویی با آمریکا است
اخبار - پرونده

آیت الله کعبی: تحریم نهادها درFATF خودتحریمی و هم‌سویی با آمریکا است

شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ 5۰133

به گزارش تحکیم نیوز(پایگاه اطلاع رسانی دفتر تحکیم وحدت)؛ آیت الله کعبی پیرامون اجرای مفاد قرار داد FATF توسط بانک‌های داخلی اظهار کرد: بانک‌های عامل به قوانین FATF که از مبادله با نهاد‌های حاکمیتی و دستگاه‌های گوناگون نظام به بهانه پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی یا همان FATF خودداری می‌کنند، در مسیر منافع آمریکا و علیه منافع و حاکمیت ملی عمل می‌کنند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم افزود: تحریم‌ نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی مندرج در لیست SDN برجام و ۱۷۰ مورد دیگر که در توافق با FATF مورد تحریم بانک‌های داخلی قرار گرفته‌اند، خودتحریمی و هم‌سویی با آمریکا است.

 

وی قرارداد با FATF را حرکتی علیه امنیت،‌ حاکمیت و منافع ملی دانست و گفت: تمام دستگاه‌های حاکمیتی از جمله شورای عالی امنیت ملی باید هر چه سریع‌تر جلوی این قرار داد ننگین و ‌شرم‌آور را بگیرند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه FATF برجام بانکی است و دولت با اجرای این توافق،‌ در صدد اجرایی کردن برجام دو و سه است، اضافه کرد: توافق با FATF هم از بعد منطق حقوقی و هم از حیث عزت ملی و رفتار سیاسی،‌ چیزی جز ذلت و ضرر برای ایران ندارد و منافعش برای آمریکا و صهیونیست است.

 

کعبی ادامه داد: حرکت در مسیر احیای برجام‌های دو و سه، حرکتی کاملا آمریکایی است، پیوستن به گروه اقدام ویژه مالی به ظاهر با هدف شفافیت مالی صورت می‌گیرد ولی درحقیقت حرکت در راستای سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا،‌ صهیونیسم و دیگر هم پیمانانشان است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم، توافق با FATF را عقب‌نشینی از سیاست‌های اصلی و کلی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: اسرائیل و آمریکا به دنبال محاصره اقتصادی مقاومت و حزب‌الله هستند، حمایت از نیروها‌ی مقاومت جزء سیاست‌های ثابت نظامی ایران است و هرگز ‌نمی‌توان از آن دست برداشت.

 

وی عنوان کرد: بانک‌های عامل به مفاد توافق با FATF، در مسیر سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی عمل می‌کنند،‌ باید سریعا جلوی این فاجعه ملی گرفته شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت شکل‌گیری پویش مردمی علیه توافق با FATF گفت: مردم علیه اقدام ضد امنیتی توافق با FATF خیزش عمومی به راه بیندازند.

 

کعبی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب براساس امنیت ملی دستور‌العمل‌های لازم را به ارکان حاکمیتی، دولت و گروه نظارت بر برجام ابلاغ کرده ‌است ولی آن‌ها خوب عمل نکرده‌اند،‌ اضافه کرد: گروه نظارت بر برجام که شخصیت‌های بزرگ نظام در آن جای دارند به وظایف خود عمل نمی‌کنند؛ از گروه نظارت بر برجام راضی نیستیم.

 

منبع : خبرگزاری دانشجو

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت