شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 20 ساعت :
» اخبار » تحکیمی ها » انفعال دستگاه دیپلماسی باعث غارت اموال بلوکه‌شده ایران شده است
تحکیمی ها - مصاحبه ها - مصاحبه های مهم

انفعال دستگاه دیپلماسی باعث غارت اموال بلوکه‌شده ایران شده است

اردیبهشت ۴, ۱۳۹۵ 9۰1,106

به گزارش تحکیم نیوز(پایگاه اطلاع رسانی دفتر تحکیم وحدت)؛محمدحسین قائدشرف دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت  با اشاره به غارت اموال بلوکه شده ایران در دوران پسابرجام توسط آمریکا، گفت: اگر بخواهیم علت چنین اقدامی را بدانیم باید از رفتار آمریکا یک رفتار شناسی داشته باشیم. دولت آمریکا دولتی متفاوت از دولت‌هایی مانند انگلستان و سایر دولت‌های غربی در زمینه استعمار و استکبار است.

وی افزود: هر چند هدف نهایی همه دولت‌های غربی تقریبا یکی است ولی در روش‌ها با هم تفاوت دارند. آمریکا از روش نهایت خوی استکباری استفاده می‌کند، یعنی که هر قدر طرف مقابلش عقب‌تر برود و امتیازی بدهد آمریکا به جای اینکه یک گام به سمت عقب بردارد با تمام قوا به سمت جلو حرکت می‌کند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: اینکه ما امروز می‌بینیم بعد از سه‌دهه آمریکا با باز کردن یک پرونده، مدام از اموال بلوکه شده ایران برداشت می‌کند به این دلیل است که عقب‌نشینی‌هایی از سمت ما دیده‌است و انفعال دستگاه دیپلماسی و دولت باعث چنین اقدامی شده است.

وی ادامه داد: چون این خوی استکباری در آمریکا وجود دارد می‌خواهد هیمنه خود را به تمام معنا به نمایش بگذارد، یعنی طرف مقابلش را کاملا نابود کند. حال از آنجا که دولتمردان ایران و مسئولان وزارت خارجه متأسفانه حاضر نیستند هیچ موضع محکمی علیه آمریکا بگیرند، مسئولان کاخ سفید هر روز جسور تر شده و باج‌خواهی آنان از ملت ایران بیشتر می‌شود.

قائدشرف تصریح کرد: آمریکا وقتی عقب‌رفتن ما را می‌بیند به‌جای اینکه امتیاز بدهد، امتیاز بیشتری می‌گیرد و جلوتر می‌آید. امام (ره) هم این موضوع را پیش‌بینی کرده بود، حضرت آقا هم بارها این مسئله را گوشزد کردند که عقب‌نشینی ما باعث می‌شود آمریکا چند قدم جلوتر بیاید.

وی اضافه کرد: امروز رفتاری از دستگاه دیپلماسی ما دیده می‌شود که رفتار این پالس را به آمریکا می‌رساند که ایران مدام و گام به گام عقب‌نشینی می‌کند به همین خاطر آمریکا هم قدم به قدم به جلو می‌آید.

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در ادامه با اشاره به رفتار منفعلانه وزیر خارجه کشورمان در مقابل غرب و آمریکا، گفت: آقای ظریف باید رفتاری داشته باشد که در عرف دنیا پسندیده است، حال ما آرمان‌های انقلاب و مسائل اینگونه را هم که کنار بگذاریم بالاخره یک حداقل عرف دیپلماتیک وجود دارد که باید رعابت شود.

قائدشرف گفت: ما حتی برای کشورهایی که با آنها روابط دوستانه و نزدیک هم داریم چنین کاری انجام نمی‌دهیم که برویم زیر پرچم آن کشور بایستیم و لبخند بزنیم. حال زمانی که طرف مقابل اموال ما را رسما سرقت می‌کند و ما بیاییم دست به چنین کارهایی بزنیم خیلی عجیب است. این کار یعنی یک نفر یک سیلی به صورت ما بزند و ما سمت دیگر صورتمان را هم به طرفش بگیریم تا یک سیلی هم به آن طرف بزند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت