پنج شنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 18 ساعت :
» اخبار » تحکیمی ها » حمایت دفتر تحکیم وحدت از شکوائیه اتحادیه انجمن های اسلامی اروپا
تحکیمی ها

حمایت دفتر تحکیم وحدت از شکوائیه اتحادیه انجمن های اسلامی اروپا

مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ 4۰147

به گزارش تحکیم نیوز( پایگاه اطلاع رسانی دفتر تحکیم وحدت)؛اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا شکوائیه‌ای در اعتراض به جنایات آل سعود خطاب به دبیر کل سازمان ملل تنظیم کرد و خواستار پیوستن دانشجویان داخل و خارج کشور به امضا کنندگان این شکوائیه شد.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) با انتشار ترجمه این شکوائیه از این اعتراض حمایت کرده و از تمامی تشکل‌های دانشجویی انقلابی دعوت می‌کند تا در این دادخواهی شرکت کنند.
برای امضای الکترونیکی این شکوائیه می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.change.org/p/human-rights-f25dba55-ab20-4afa-a5f6-b51b6d78158d?recruiter=580480925&utm_source=petitions_show_components_action_panel_wrapper&utm_medium=copylink

متن کامل ترجمه این شکوائیه به شرح زیر است: بسیاری از ملت‌های جهان در طی سال‌های اخیر از تهدیدات صورت گرفته نسبت به صلح و امنیت بین المللی رنج می‌برند. افزایش استدلال‌های نظری در این رابطه، افراط گرایی‌های حمایت شده، تبعیضات صورت گرفته و تروریسم موجب شده است تا بسیاری از ملت‌های جهان فجایع غیر انسانی را تجربه کنند.

در ادامه این شکوائیه آمده است: اکنون بیش از یک سال از هجوم عربستان سعودی و متحدانش به کشور یمن می‌گذرد که این اقدام آنها خلاف نص صریح ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد است، این تهاجم موجب قتل عام تعداد زیادی از غیرنظامیان یمن، که شامل کودکان و زنان هستند، شده است. این مردم بی گناه که مورد هدف گلوله و موشک قرار گرفته‌اند، هیچ نقشی در مناقشات داخلی یمن نداشته‌اند.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا در این شکوائیه آورده است: بسیار جای تاسف دارد که سازمان‌های مدافع حقوق بشر در مقابل این قتل عام سکوت کرده‌اند و هیچگونه پوشش رسانه‌ای توسط رسانه‌های بین المللی در این رابطه نیز صورت نگرفته است. این شرایط موجب تقویت شانس عربستان سعودی و متحدانش برای نقض بیشتر حقوق بشر و تهدید جان و مال مردم کشور خود و همچنین مردم کشور یمن شده است.

در این شکوائیه خطاب به بان کی‌مون آمده است: بر طبق منشور سازمان ملل متحد، این سازمان وظیفه برقراری صلح و امنیت در سراسر جهان را دارد. بنابراین انتظار می رود تا سازمان ملل متحد در مقابل این تهاجم موضعی صریح و شفاف اتخاذ کند. سکوت و نادیده گرفتن نقش مخرب عربستان سعودی در این فاجعه انسانی و بی تفاوتی نسبت به این تهاجم ظالمانه و قتل عام وحشیانه مطمئنا موجب تخریب وجه قانونی سازمان ملل متحد خواهد شد و امنیت بین المللی و نظم را به خطر خواهد انداخت.

در ادامه این شکوائیه عنوان شده است: آیا شما فکر نمی‌کنید که این سکوت و بی تفاوتی و منفعل بودن نسبت به این شرایط توسط سازمان ملل متحد با روح منشور این سازمان در تضاد است؟ آیا شما فکر نمی‌کنید که ادامه این سیاست معنایی نخواهد داشت جز حمایت و همدستی متجاوزان به کشور یمن و کمک کردن به ظالمان در مقابل مظلومان؟

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا در این شکوائیه اعلام کرده است: نابودی و تخریب زیرساخت‌های کشور یمن توسط متجاوزان موجب ایجاد مخاطرات و ناامنی برای آینده این کشور شده است، و چیزی از آن حاصل نخواهد شد جز فقر و تنگدستی بیشتر مردم کشور یمن. چنین جنگ مخربی موجب ایجاد هرج و مرج در روی زمین می‌شود و به تبع آن موجب ایجاد گروه‌های جنگ طلب در منطقه نیز می‌شود که با افزایش مدت بی ثباتی در منطقه موجب به خطر افتادن صلح در بین کشورهای منطقه می‌شود.
در ادامه این شکوائیه آمده است: عربستان سعودی نه تنها بزرگترین مسبب و حامی تجاوز به کشور یمن است، بلکه بزرگترین حامی مالی تروریسم و فساد در جهان است. در کشور عربستان سعودی هیچگونه انتخابات واقعی، آزادی بیان و محاکمه عادلانه وجود ندارد، و سالهاست که در این کشور اساسی‌ترین مبانی حقوق بشر نیز رعایت نمی‌شود.

در این شکوائیه عنوان شده است: مهم‌ترین ابزار قدرت رژیم عربستان سعودی برای صحبت با جهان، که شامل سازمان ملل متحد نیز می‌شود، پول است. که متاسفانه تا به حال بسیار موثر بوده است. ما اقدامات غیرانسانی، جنگ طلبانه و بی ثبات کننده عربستان سعودی و متحدانش علیه مردم کشور یمن را محکوم می‌کنیم. ما انتظار داریم تا سازمان ملل متحد، با استفاده از ابزارهای قانونی، فشارهای مناسبی برای جلوگیری از ادامه روند تهاجمات علیه مردم کشور یمن اتخاذ کند.
در این شکوائیه آمده است: این شانس دیگری است برای سازمان ملل متحد تا عدم وابستگی و تصمیم سازی خود در مسایل حیاتی ایجاد صلح و امنیت بین المللی را نشان دهد. مطمئنا غفلت از این امر مهم توسط شما موجب لکه دار شدن حیثیت بین المللی سازمان ملل متحد و بی‌اعتبار شدن این سازمان در مسائل بین المللی خواهد شد.
در این شکوائیه خطاب به بان‌کی مون آمده است: جناب بان کی مون، لطفا حمایت حداکثری ما را بپذیرید.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت