شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 19 ساعت :
» مصاحبه ها » غارت ۲ میلیارد دلار از دارای های مردم ما بدتر از تحریم است
مصاحبه ها - مصاحبه های مهم

غارت ۲ میلیارد دلار از دارای های مردم ما بدتر از تحریم است

اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۵ 7۰92

به گزارش تحکیم نیوز(پایگاه اطلاع رسانی دفتر تحکیم وحدت)؛امیر حسین عابدی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به حکم مصادره حدود ۲ میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران توسط دادگاه عالی آمریکا، اظهار داشت: این اقدام آمریکا را باید غارت بین المللی نامید. با اینکه چند ماه از اجرای برجام نگذشته، نه تنها تحریم ها لغو نشده بلکه دستبرد به دارایی های ایران هم توسط آمریکا آغاز شده است.

وی افزود: این اقدام اخیر آمریکا بار دیگر نشان از غیر قابل اعتماد بودن دولتمردان کاخ سفید دارد. مصادره و غارت ۲ میلیارد دلار از دارای های مردم ما بدتر از تحریم است چراکه در تحریم اموال و دارایی های ما تنها توقیف می شد اما امروز این دارایی ها توسط آمریکا غارت می شود.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شهید بهشتی ضمن استقبال از مواضع رئیس جمهور و وزیر امور خارجه علیه دزدی آشکار آمریکایی ها در ماجرای ۲ میلیارد دلاری، گفت: البته امیدواریم دولتمردان تنها به محکوم کردند بسنده نکنند و البته مانند فاجعه منا هم پیگیر موضوع نشوند.

عابدی تصریح کرد: صرف تشکیل کارگروه برای پیگیری موضوع کافی نیست و باید اقدام عملی برای بازگرداندن دارایی های مردم صورت بگیرد و البته نباید کارگروه مذکور به سرنوشت کارگروه فاجعه منا دچار شود.

این فعال دانشجویی در ادامه گفت: حال که دولتمردان به غیر قابل اعتماد بودن آمریکا صراحت دارند، خوب است در برخوردها و تعاملات سیاسی و اقتصادی آینده، با عینک خوشبینی آن هم از جنس افراطی به سراغ آمریکا نروند و با توجه به تجربه تلخ برجام، از حقوق ملت دربرابر زورگویی های آمریکا دفاع کنند چراکه غارت ۲ میلیارد دلاری نتیجه برخورد خوشبینانه به آمریکا است.

 

منبع: فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت