پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 25 ساعت :
» اخبار » نامه اتحادیه دفتر تحکیم وحدت خطاب به شورای سیاست گذاری ائمه جمعه
اخبار - دسته‌بندی نشده - نامه - نامه ها

نامه اتحادیه دفتر تحکیم وحدت خطاب به شورای سیاست گذاری ائمه جمعه

اسفند ۱۷, ۱۴۰۰ 9۰140

صدایی از تریبون های نماز جمعه مبنی بر پیگیری قانون شفافیت آرای نمایندگان مجلس شنیده نمیشود

دفتر تحکیم وحدت در نامه‌ای به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، بر لزوم تاکید بر شفافیت آرای نمایندگان مجلس در تریبون‌های نماز جمعه تاکید کرد.

متن این نامه به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

ائمه محترم جمعه؛ سلام علیکم

نماز جمعه یکى از جلوه هاى بُعد سیاسى اجتماعى اسلام و مرکزى براى اجتماع هفتگى مردم و پایگاهى براى طرح مسائل اجتماعى سیاسى است. نیروى متراکم امت در تجمعات نماز جمعه، بسترى مناسب براى طرح مسائل مهم سیاسى و گوشزد کردن مسائل اجتماعى و سیاسى است.

با توجه به آنکه ائمه جمعه نقش ارتباطی میان مسئولان و مردم بوده و نماز جمعه تریبونی جهت بیان مقدّرات مملکت و مطالبات مردمی است، اما با وجود بر زمین ماندن مطالبه مردم در زمینه شفافیت آرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی، صدایی از تریبون نمازهای جمعه مبنی بر پیگیری این مطالبه شنیده نمی شود.

بسیاری از نمایندگان مجلس یازدهم که با شعار شفافیت وارد مجلس شدند، در حالی بر صندلی های سبز بهارستان تکیه زده اند که خبرهای خوبی از تصویب طرح شفافیت آرا به گوش نمی رسد. مردمی که به امید قرار گیری مجلس در مسیر بدل شدن به ساختاری مردم سالار به این نمایندگان رای داده بودند امروز با دروغی ملی مواجه شده اند که امیدشان را ناامید و اعتمادشان را مخدوش کرده است.

شفافیت از موضوعات محوری در مباحث کلان حکومت‌داری و اصلاح اداره‌ی عمومی و بیانگر جایگاه مردم در نظام اسلامی و نوع رابطه‌ی مسئولان با مردم است. با این وجود این مهم چنان مورد بی مهری قرار گرفته است که با تذکر این مسئله در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه ۱۲ آذرماه دانشجویان، بازهم مورد توجه مسئولان قرار نگرفت.

فی الحال از آنجا که ائمه جمعه نقش کلیدی در اقامه امر به معروف و نهی از منکر داشته و در سراسر کشور به عنوان یک زنجیره و شبکه به هم پیوسته، از توانایی تمدن سازی و نهادینه ساختن عالی‌ترین گفتمان‌ها در موضوعات ضروری و اصلی کشور برخوردار اند؛ واجب است به عنوان پاسداران اسلام با پرداخت به مسئله شفافیت آرا در نمازهای جمعه ارشاد مسئولین مربوطه را در دستور کار قرار دهند.

باشد که با غریبه ندانستن مردم و تحقق شفافیت، گامی رو به جلو در افزایش مشارکت اجتماعی و اعتماد عمومی برداشته شود. 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت