سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 16 ساعت :
» اخبار » بیانیه تحلیلی دفتر تحکیم وحدت در خصوص آرایش انتخاباتی غربگرایان ایران در پایگاه وزارت امور خارجه
اخبار - اخبار برگزیده

بیانیه تحلیلی دفتر تحکیم وحدت در خصوص آرایش انتخاباتی غربگرایان ایران در پایگاه وزارت امور خارجه

اردیبهشت ۷, ۱۴۰۰ 5۰62

در روزهای اخیر مدام از سمت دولت‌مردان خبر مذاکراتی جدید با عناوین جدید و قول‌های همیشگی مطرح می‌شود، نظر به اینکه تاکید ویژه‌ای بر نتیجه‌بخش بودن مذاکرات بر خلاف آنچه به نظر می‌آید و اینکه همزمان با آن پیام‌های تهدیدآمیزی از سمت دولتی‌ها به ارکان نظام ارسال می‌شود و همچنین همزمانی همه این موارد با گاف‌های امنیتی بزرگ در سطح وزارت خارجه -البته با نگاه خوشبینانه- دفتر تحکیم وحدت به واسطه‌ی رسالت انقلابی خود لازم می‌داند نکاتی را ناظر به این صحنه‌سازی خطرناک اعلام کند:
۱. در علم روابط بین الملل منافع ملی تنها خط قرمزی‌ست که هرگز نمی‌توان از آن گذشت و اساسا هر نوع برقراری ارتباط برای تامین آن صورت می‌پذیرد، حال گاهی در خلال مذاکرات برای امتیازگیری از عنصر زمان به عنوان راه حلی بر معضلات موضعی استفاده می‌شود. اما متاسفانه در مذاکرات وین در حالی که خرابکاری گسترده در سایت اتمی نطنز رخ داد، مذاکره‌کنندگان ایرانی همچنان بدون توجه به تخاصم دول خارجی و همراهی آنان با تخریب اموال ملت ایران، به مذاکره ادامه دادند. گویی زمان برایشان از اهمیت بیشتری در نسبت با منافع ملی برخوردار بود حال آنکه این اتفاق در روند هر مذاکره‌ی سیاسی دیگری رخ می‌داد، طبق همان علم روابط بین‌الملل که آقایان مدعی تخصص در آن هستند، مذاکرات حداقل برای چند ماه تعلیق می‌شد.
۲. قبل از این مذاکرات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود مورخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ بیان داشتند که مسئولین بابت مذاکرات از ایشان اجازه خواسته‌اند و ایشان هم همراه با تاکید بر رعایت منافع ملی و تاکید بر این که جمهوری اسلامی برای انجام توافق عجله‌ای ندارد، بیان داشتند که مخالفتی با مذاکره ندارند و دقیقا پس از آن بود که گروه ایرانی با رهبری معاون سیاسی وزارت امور خارجه یعنی عباس عراقچی دور جدید مذاکرات موسوم به مذاکرات وین را شروع کردند. اما اخیرا خبری مبنی بر نامه حمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به رهبری حاوی مطلبی در خصوص تاکید بیشتر بر مذاکره در شرایط فعلی متشر شد. از آن جایی که رهبری یک بار به صورت عمومی عدم مخالفت خود با اصل مذاکرات را اعلام کرده‌اند، بنا بر این این نامه تنها یک هدف یعنی اخذ مجوزهای جدید برای «تعجیل» در مذاکرات از طرف ایران را دنبال می‌کرده است. گویی برای وزیر خارجه‌ی ایران اینکه حتما مذاکرات در دوماه آینده به یک نتیجه نصف و نیمه برسد اهمیت کلانی دارد.
۳. رهبر معظم انقلاب بارها از سیاست قطعی حمهوری اسلامی ایران در قبال آمریکا در دوران پسا ترامپ سخن گفته‌اند و تاکید داشته‌اند که این سیاست‌ها شامل لغو و نه تعلیق تمام تحریم‌ها علیه ملت ایران و در ادامه‌ی آن راستی آزمایی ایران خواهد بود و پس از آن جمهوری اسلامی ایران مطابق با محدودیت‌های برجامی عمل خواهد کرد. این در حالی است که شبکه‌ی پرس تی وی، خبرگزای رسمی انگلیسی زبان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به نقل از منبع آگاه در وین گفته است که طرف غربی صرفا به تعلیق موضعی تحریم‌ها توسط آمریکا تعهد داده است و نه بیشتر. این یعنی مذاکره‌کنندگان ایرانی که با ذوق و شوق غیر منطقی از نتایج مذاکرات سخن می‌گویند، خود از طرف خود در زمینه‌ی حقوق ملت ایران اجتهاد کرده‌اند و بدون توجه به سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران در حال طراحی قرارداد جدید هستند. در این خصوص هم عجله‌ی غیرمنطقی در عملکرد تیم مذاکره‌کننده دیده می‌شود.
۴. اخیرا محتوای مصاحبه‌ی وزیر امور خارجه‌ی ایران در خصوص برخی مسائل سیاست خارجی از طرف یکی از شبکه‌های معاند منتشر شده است. کیفیت صوت ماصحبه‌کننده و مصاحبه‌شونده به گونه‌ای است که مشخصا نمی‌تواند از طریق شنود دستگاه‌های جاسوسی دول متخاصم ضبط شده باشد و قطعا همان فایل ضبطی از طرف خود عوامل دولتی است که به گونه‌ای در اختیار شبکه‌های معاند قرار گرفته است‌. انتشار این فایل در زمان فعلی و تحریف جدی و شدید سردار سلیمانی و حقایق تاریخی در آن و از همه مهم‌تر تاکید بر دوگانه‌ی میدان-دیپلماسی در آن نشان گر یک هدف مهم یعنی دوگانه‌سازی در مورد سیاست خارجه آن هم در آستانه‌ی انتخابات ریاست جمهوری است. سیاست خارجه یعنی جایگاهی که غربگرایان سالها با گروگان‌ گرفته دارایی‌های مردم افکار عمومی را نسبت به آن شرطی کرده‌اند و اکنو می‌خواهند با سواستفاده از آن نتیجه‌ی انتخابات را مثل ۹۲ و ۹۶ تحت تاثیر قرار دهند.
با توجه به موارد بالا صریحا اعلام می‌داریم که متاسفانه تمام فعالیت‌های تیم مذاکره‌کننده و ایضا تمام کنشگری‌های اخیر وزیر امور خارجه انتخاباتی بوده و نیتی شوم برای سواستفاده از منصب در جهت تاثیرگذاری به نفع جریان غربگرا در امور انتخابات را دنبال می‌کند.اتحادیه دفتر تحکیم وحدت صریحا مخالفت خود را با سواستفاده انتخاباتی مذاکره‌کنندگان و وزارت امور خارجه از روند مذاکرات را اعلام می‌دارد، مخصوا اینکه همان تفکری که فاجعه‌ی برجام را رقم زد، به دنبال این مذاکرات جدید است. همچنین این صحنه آرایی خطرناک هوشیاری تمام دلسوزان انقلاب را می‌طلبد تا با بایکوت دوگانه‌ی میدان-دیپلماسی و عدم ضریب‌دهی به آن و همچنین تلاش برای جایگزینی آن با آزمون سیاست داخلی و اقتصاد، فضا را برای انتخاب اصلح در انتخابات آینده آماده کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت