جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ 2024 - 03 - 29 ساعت :
» دسته‌بندی نشده » نامه مشترک اتحادیه دفتر تحکیم وحدت و شورای هماهنگی بسیج دانشگاه‌های آزاد اسلامی
دسته‌بندی نشده - نامه - نامه ها

نامه مشترک اتحادیه دفتر تحکیم وحدت و شورای هماهنگی بسیج دانشگاه‌های آزاد اسلامی

مرداد ۵, ۱۳۹۹ 9۰111

جناب آقای دکتر محمدمهدی طهرانچی، ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی

سلام علیکم

اخیرا در ساختار مدیریتی دانشگاه آزاد، تحرکاتی رخ داده است که هدف آن ایجاد فشار بر شما برای نصب آقای علاءالدین بروجردی به معاونت بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی است. با توجه به این اراده‌ی برون ساختاری و در تاکید بر مقاومت در مقابل چنین اراده‌ای، لازم می‌دانیم نکاتی را متذکر شویم:

۱. جناب آقای علاءالدین بروجردی سال‌ها رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بوده‌اند و هنوز شبهات زیادی در خصوص نقش ایشان در پرونده فساد سه هزار میلیاردی و سوء استفاده از موقعیت حکومتی‌شان مطرح است؛ فلذا انتصاب شخصی با اتهام نقش در پرونده فساد مالی به معاونت بین‌الملل بزرگترین دانشگاه کشور با سطح عظیمی از منابع، کاری غیرعقلی و غیرشرعی است، عقل حکم می‌کند تا ابتدا وضعیت پرونده‌ی ایشان مشخص شود و پس از محاکمه یا تبرئه در جایگاهی نصب شوند.

۲. طبق «آیین‌نامه‌ جامع مدیریت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری» مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ ۱۰ اسفند ۸۹، ماده ۵، بخش د، مورد ۱، معاون بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی، باید عضو هیئت علمی و با حداقل درجه‌ی استادیاری باشد؛ در حالی که جناب آقای علاءالدین بروجردی فاقد این صلاحیت قانونی هستند و این مسئله انتصابشان را غیرقانونی هم خواهد کرد.

۳. جناب آقای علاءالدین بروجردی نماینده‌ی پنج دوره‌ی مجلس شورای اسلامی از مجلس ششم تا مجلس دهم هستند، اما ایشان پس از ۲۰ سال نمایندگی مجلس، در انتخابات مجلس یازدهم موفق به پیروزی نشدند و این نشان‌دهنده‌ی از دست رفتن مقبولیت ایشان نزد مردم است.

۴. ایشان در تنگناهای سیاسی کشور همچون برجام مواضعی انقلابی نداشته و معمولا به طرف جریان وابسته متمایل شده‌اند. ۵. فعالان انقلابی در شهرستان بروجرد خون دل های بسیاری از سیاسی کاری ها و مهره چینی های ایشان در سطح شهرستان خورده اند که حاکی از آن است سیاست ورزی ایشان هیچ تناسبی با گفتمان انقلابی ندارد.

با توجه به مجموع موارد بالا مخالفت صریح خود با انتصاب ایشان به این معاونت مهم در دانشگاه آزاد اسلامی را اعلام نموده و درخواست می‌کنیم در مقابل فشارها ایستادگی کنید و چنین انتصاب غیرقانونی را انجام ندهید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت