جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ 2024 - 03 - 29 ساعت :
» بیانیه ها » بیانیه » نامه دفتر تحکیم وحدت خطاب به خطیبان نماز جمعه تهران: ما شاهد حضور خطیبان نماز جمعه در شبکه‌های استانی در ساعات مقرر برگزاری نماز جمعه و انتشار الکترونیکی خطبه‌ها در شهرستانهای ایران اسلامی بوده‌ایم و انتظار از خطیبان نمازجمعه تهران چنین میرود تا به این موج بصیرت‌آفرین بپیوندند که درحال حاضر وقت سکوت نیست چراکه سکوت خواص از سوی معاندین به غلط،انفعال معنی میشود.
بیانیه - بیانیه ها

نامه دفتر تحکیم وحدت خطاب به خطیبان نماز جمعه تهران: ما شاهد حضور خطیبان نماز جمعه در شبکه‌های استانی در ساعات مقرر برگزاری نماز جمعه و انتشار الکترونیکی خطبه‌ها در شهرستانهای ایران اسلامی بوده‌ایم و انتظار از خطیبان نمازجمعه تهران چنین میرود تا به این موج بصیرت‌آفرین بپیوندند که درحال حاضر وقت سکوت نیست چراکه سکوت خواص از سوی معاندین به غلط،انفعال معنی میشود.

اردیبهشت ۱, ۱۳۹۹ 7۰205

جناب حجت الاسلام والمسلمین صدیقی
سلام علیکم
بلا شک فریضه شکوهمند نمازجمعه که یکی از جلوه‌های بعد سیاسی_اجتماعی اسلام است ، دارای اهمیتی انکارنشدنی و مافوق تصور و تاثیرناپذیر در نظام مردمسالاری دینی است و سکان اصلی این حرکت عظیم را امام جمعه بدست دارد . امامی که در جایگاه حراست و حمایت از قرآن و نظام اسلامی است و محور هدایت و وحدت جامعه مسلمین محسوب میشود و باز هموست که میراث‌دار خونهای پاک شهدای محراب است.شهدایی که با زبان برا و برهانی قرا دوشادوش ولی فقیه خود جانانه از کیان انقلاب اسلامی دفاع کردند و صدق کلامشان را با جان شیرینشان،تضمین کردند.
تعابیر شگرفی که امام راحل(ره)در شأن و مرتبت این جایگاه والا بکاربرده‌اند،به روشنی بعد سیاسی عبادی نمازجمعه را تبیین میکند. تعبیرهای تامل‌برانگیزی چون دژ مستحکم،سنگر اسلام،نماز وحدت‌بخش و…جملگی گویای این مهم است که خطیب جمعه در جایگاه امامت خود میتواند حل‌المسائل و باطل‌السحر عده‌ای معاند متحجر باشد.

منصب امام جمعه یعنی منصب تماس روحانیت با ملت نمازجمعه یکی از فریضه‌های عبادی سیاسی اسلام است و جایگاه امامت جمعه شهر تهران به دلیل ام القرایی جهان اسلام از جایگاه ویژه‌تری برخوردار است. در پی بحران اخیر و شیوع ویروس کرونا در کشور ،تریبون این جایگاه بطور موقت بسته شده است اما احساس مسئولیت خطیبان انقلابی همچنان برقوت خود باقی‌است.

ما شاهد حضور خطیبان نماز جمعه در شبکه‌های استانی در ساعات مقرر برگزاری نماز جمعه و انتشار الکترونیکی خطبه‌ها در شهرستانهای ایران اسلامی بوده‌ایم و انتظار از خطیبان نمازجمعه تهران ،به عنوان سکان‌داران بزرگترین و به زعم ما مهمترین تریبون عبادی سیاسی جهان اسلام،چنین میرود تا به این موج بصیرت‌آفرین بپیوندند که درحال حاضر وقت سکوت نیست چراکه سکوت خواص از سوی معاندین به غلط،انفعال معنی میشود.
دفتر تحکیم وحدت به عنوان تشکلی انقلابی و در صحنه ، آمادگی خود را مبنی بر مشاوره و انتشار خطبه‌های جنابعالی به عنوان سکاندار این تریبون اقتدارآفرین،اعلام میدارد تا گامی کوچک در راستای احیای ارزش‌های راستین انقلاب اسلامی بردارد.
در نهایت برای حضرتعالی و تمامی خدمت‌گزاران انقلاب اسلامی،آرزوی عمر و توفیق الهی را داریم.
رونوشت:

  • جناب حجت الاسلام و المسلمین موحدی کرمانی
  • جناب حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی
  • جناب حجت الاسلام و المسلمین خاتمی
  • جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت