جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ 2024 - 03 - 29 ساعت :
» اخبار » سازمان های تحت امر حضرتعالی در پیشگیری از شیوع بیماری در بین مردم اهمال نموده است و باعث اختلال در روند مدیریت این بیماری در کشور و ابتلای تعدادی از هموطنانمان به این بیماری شده است.
اخبار - اخبار برگزیده

سازمان های تحت امر حضرتعالی در پیشگیری از شیوع بیماری در بین مردم اهمال نموده است و باعث اختلال در روند مدیریت این بیماری در کشور و ابتلای تعدادی از هموطنانمان به این بیماری شده است.

اسفند ۱۳, ۱۳۹۸ 4۰120

جناب آقای مهندس رحمانی
وزیر محترم صنعت ، معدن و تجارت و رئیس کمیته ی پشتیبانی و تدارکات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا
سلام علیکم
بیش از دو هفته از ورود ویروس کرونا به کشور می گذرد و طبق نظرات متخصصینِ ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ، مهمترین ماموریت دستگاه های اجرایی و نظارتی ، پیشگیری و مقابله با شیوع این بیماری از طریق اطلاع رسانی گسترده ی ملی و همچنین تامین اقلام بهداشتی و در دسترس قراردادن آن برای مردم است . حال با توجه به نقش حائز اهمیت وزارت صمت و به ویژه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان که متولی اصلی نظارت بر واحد های تولیدی است؛ سوال اینجاست که چرا بلافاصله پس از انتشار خبر شیوع بیماری کرونا در چین و سپس در کشورهای دیگر ، سازمانِ حمایت ، اقدام پیشگیرانه ای در جهت جلوگیری از احتکار یا صادرات اقلام بهداشتی و موردنیاز برای بیمارستان ها و عامه ی مردم همچون ماسک و دستکش در واحد های تولیدی مربوطه نکرده است ؟ چرا تاکنون در هر یک از کارخانجات تولید ماسک ، دستکش و غیره ، تیم های نظارتی ۲۴ ساعته مستقر نشده است تا مانع از احتکار و گروانفروشی این اقلام از مبدا شود؟ چگونه ممکن است توسط نهادهای زیر مجموعه ی جنابعالی مکررا بر تولید روزانه چندین میلیون ماسک مانور داده شود اما طبق اعلام وزیر محترم بهداشت ، طی یک هفته ی گذشته کمتر از یک میلیون ماسک به مردم تحویل داده شود؟
جناب مهندس رحمانی
به صراحت می توان گفت سازمان های تحت امر حضرتعالی و به ویژه سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان به عنوان خط مقدم کنترل و نظارت بر خطوط تولید ماسک ، دستکش و دیگر اقلام بهداشتی در پیشگیری از شیوع بیماری در بین مردم اهمال نموده است و باعث اختلال در روند مدیریت این بیماری در کشور و ابتلای تعدادی از هموطنانمان به این بیماری شده است فلذا ؛ بر همین اساس درخواست می نماید ضمن عزل رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ، تیم های نظارتی ۲۴ ساعته ای در کارخانجات تولیدی ماسک و دستکش اعزام و مستقر نموده و گزارش تولید روزانه ی این اقلام و همچنین نقشه ی توزیع آنها در هر شهر را به سمع و نظر عموم مردم برسانید.
همچنین با توجه به اینکه تاکنون بسیاری از تولیدات ماسک و دستکش در انبارهای محتکرین و دلالان مخفی شده است پیشنهاد می گردد با در نظر گرفتن پاداش های تشویقی از ظرفیت نظارت مردمی برای شناسایی این انبارها استفاده نموده و صرفا به نظارت متمرکز ناظرین وزارتخانه ی متبوع اکتفا نفرمایید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت