چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 24 ساعت :
» اخبار » حجت الاسلام مصطفی رستمی در ششمین روز از سی و ششمین نشست میان دوره ای اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور: خروجی مکتب حاج قاسم باید جوان مومن حزب اللهی باشد.
اخبار - اخبار برگزیده

حجت الاسلام مصطفی رستمی در ششمین روز از سی و ششمین نشست میان دوره ای اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور: خروجی مکتب حاج قاسم باید جوان مومن حزب اللهی باشد.

بهمن ۲۴, ۱۳۹۸ 5۰152

ایشان با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به تشکل های دانشجویی گفت: پیام رهبری در سال ۷۳ به دفتر تحکیم وحدت هنوز تازه است و پیام جدید ایشان خطاب به تشکل ها بر نیاز کشور به عنصر مومن حزب اللهی تاکید دارد.
وی به حوادث رخ داده در ۴۵ روز اخیر و حوادث ۴۰ سال گذشته انقلاب اسلامی و شباهت اتفاقات رخ داده با تابستان سال ۶۰ اشاره کرد و افزود: آن روز نگرانی عمده درباره بقای نظام بود و تحلیل منافقان بر این بود که جمهوری اسلامی تا پایان تابستان ۶۰ باز بین خواهد رفت، اما امروز
این نگرانی در حوزه تمدنی نظام اسلامی و خارج از مرزهای فیزیکی ایران وجود دارد و بقای نظام با این حجم از فشار نشان از امداد الهی است.
نماینده رهبری در نهاد به یوم الله شهادت شهید سردار سلیمانی، یوم الله حضور مردم در تشییع ایشان و یوم الله سیلی سپاه بر آمریکا اشاره و با تبیین یوم الله نماز جمعه تهران و ورود رهبری انقلاب به اتفاق تلخ سقوط هواپیما رهبری تصریح کرد: رهبری در این شرایط از مکتب حاج قاسم سخن می گویند تا آنهایی که با حذف حاج قاسم شادمانی می کنند بدانند حاج قاسم یک نفر نبود بلکه مکتبی را علمداری کرد که بعد از شهادتش پررنگتر شد و خروجی این مکتب باید همان جوان مومن حزب اللهی همچون حاج قاسم باشد. رستمی به آیه ۵۴ سوره مائده اشاره کرد و گفت: خطاب این آیه به علی و شیعیانش و در روایت دیگر به سلمان و قومش است و این قوم ویژگیهایی دارند از جمله اینکه خداوند دوستشان دارد و آنها هم خدا را دوست دارند، همچون حاج قاسم در مقابل مومنین متواضعند و در مقابل کفار قوی و نفوذناپذیرند.
وی به معنای جهاد اشاره کرد و گفت: جهاد به معنای بکاربردن تمام توان در راه هدف مقدس با نیت صحیح است و حاج قاسم نمونه واقعی مجاهد است که در ۶۳ سالگی در دورترین مرزها خدمت می کند و از ۱۳ سالگی به کارگری مشغول بوده است و دشمن به علت عدم توانایی در مقابله با او دست به حذف او می زند.
ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها ویژگی دیگر این گروه را مجاهدت در راه خدا عنوان کرد و افزود: کارگزاران واقعی حکومت امام زمان فرصت استراحت نخواهند داشت، از ملامت کسی هراس ندارند و از مبانی و اصول صحیح خود عقب نشینی نخواهند کرد.
رستمی بر نهراسیدن از کینه دشمنان تاکید کرد و در ادامه تبیین آیه مزبور گفت: وعده محقق خداوند پیروزی حزب الله است و امروز بعد از ۴۰ سال نگرانی جمهوری اسلامی حفظ سوریه و لبنان و فلسطین و یمن است نه خرمشهر و پاوه.
وی با بیان اینکه امروز جنگ روایتهاست، تصریح کرد: دانشجوی مومن حزب اللهی باید روایت صحیح از انقلاب را پیگیری کند و به همین دلیل این موضوع در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید رهبری قرار گرفته است و رسیدن به تمدن نوین اسلامی مقدمه ساز طلوع خورشید ولایت عظما هدف قرار داده شده است.
نماینده رهبری در دانشگاهها به ازادی اگاهی و پویایی جمهوری که شعار دفتر تحکیم است اشاره کرد و گفت: انتخاب این دو موضوع دقیق و مسئولانه است و لذا خروجی هر نهاد انقلابی از جمله دفتر تحکیم وحدت و تشکلهای دانشجویی باید عنصر مومن حزب اللهی همچون حاج قاسم سلیمانی بوده و تربیت این عنصر مومن حزب اللهی باید یک جریان همیشگی باشد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت