جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 25 ساعت :
» اخبار » سی و‌ ششمین نشست میاندوره اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور (دفتر تحکیم وحدت) ? ۱۲ام تا ۱۸ ام بهمن ماه ? مشهد مقدس
اخبار - اخبار برگزیده

سی و‌ ششمین نشست میاندوره اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور (دفتر تحکیم وحدت) ? ۱۲ام تا ۱۸ ام بهمن ماه ? مشهد مقدس

بهمن ۲۴, ۱۳۹۸ 5۰66

سی و‌ ششمین نشست میاندوره اتحادیه دفتر تحکیم وحدت با شعار “آزادی آگاهی، پویایی جمهوری” در شهر مقدس مشهد برگزار میشود. این نشست با حضور سیصد نفر از اعضای انجمن های اسلامی دانشجویان سراسر کشور در طی هفت روز و با حضور متخصصان حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی، بین الملل و حوزه زنان دایراست. علاوه بر نشست های سیاسی و فرهنگی ای که باکارشناسان مربوطه برقرار است، امسال نشست آموزشی ای نیز در چهارروز از نشست برای اعضای فعال انجمن ها دایر خواهد بود. هم چنین نشست آموزشی السابقون به موازات آن برگزار خواهد شد.

?سی و پنجمین نشست میان دوره این اتحادیه با موضوع نوسازی مشارکت، کارآمدی جمهوریت در سال گذشته با هدف بسط مشارکت اجتماعی برگزار شد. در طی یک سال گذشته با بررسی ابعاد مختلف مشارکت اجتماعی این نتیجه حاصل شد که این مهم مستلزم آگاهی عمومی در جامعه است. به همین منظور شعار “آزادی آگاهی، پویایی جمهوری” برای سی و ششمین نشست میاندوره انتخاب گردید. این شعار بیانگر این مسئله است که یک جامعه ی اسلامی برای تحقق مردم سالاری دینی نیازمند توجه خاص به کرامت انسانی می باشد. کرامت انسانی هنگامی متجلی می شود که مسئولان جامعه به دنبال رشد آن و جامعه ای آگاه باشند. برای اینکه یک جامعه به بلوغ لازم برسد، نیازمند گردش اطلاعات در بستر شفافیت و پاسخگویی مسئولان است. این مهم از طریق رسانه های صادق به جامعه انتقال یافته و قدرت تحلیل آن توسط بستر های آموزشی کار آمد، همچون دانشگاه اسلامی، آموزش و پرورش دغدغه مند و هم چنین مراجع فکری متعهد فراهم می شود.

?یک مشارکت انقلابی مستلزم آگاهی مسئولانه است. “آگاهی مسئولانه” به این معناست که مردم در قبال حق آگاهی ای که دارند مسئول بوده و دانستن، آن ها را متعهد به مشارکت می کند. حال آنکه احساس مسئولیت نیازمند چند بستر اساسی است، یکی از این بستر ها اعتماد به مردم است. به این معنا که مردم بدانند به سطح فهم و تحلیل آنان اعتماد شده و در نتیجه آزادی آگاهی در جامعه محقق شده است. هنگامی که مردم این آزادی در فهمیدن و عمل کردن را احساس کنند خود را پایه هایی اساسی از نظام دانسته و این امر به پویایی جمهوریت می انجامد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت